fn....
2017-12-05 09:40:39 UTC
Kent iemand uit zijn hoofd naast ‘fnuiken’ Nederlandse woorden beginnend
met ‘fn’?
2017-12-05 10:47:04 UTC
fneuken, fnachelen.
h@wig
2017-12-05 11:24:10 UTC
fniks, fnoppus......
Izak van Langevelde
2017-12-05 12:10:40 UTC
Kent iemand uit zijn hoofd naast ‘fnuiken’ Nederlandse woorden beginnend
met ‘fn’?
fneuken, fnachelen.
😂😂😂

:D :D :D
2017-12-05 10:55:51 UTC
Kent iemand uit zijn hoofd naast ‘fnuiken’ Nederlandse woorden beginnend
met ‘fn’?
Fnee...
BugHunter
2017-12-05 11:41:33 UTC
Kent iemand uit zijn hoofd naast ‘fnuiken’ Nederlandse woorden beginnend
met ‘fn’?
fnuikend, fnuikende
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
------------///-----------------------------
/ \ Bye, BugHunter
Ruud Harmsen
2017-12-05 16:09:11 UTC
Kent iemand uit zijn hoofd naast ‘fnuiken’ Nederlandse woorden beginnend
met ‘fn’?
Fnac.
Ralf Negennek
2017-12-05 19:21:31 UTC
Kent iemand uit zijn hoofd naast ‘fnuiken’ Nederlandse woorden beginnend
met ‘fn’?
Fnok. (=Snok) Uitroep van De Generaal, als hij zijn gebit niet in heeft.
--
ℝ🎄👢🎏
🎵 3⃣Ꮆξℕℕ 3⃣Ƙ
Izak van Langevelde
2017-12-05 19:43:17 UTC
Post by Ralf Negennek
Post by Flibsy
Kent iemand uit zijn hoofd naast ‘fnuiken’ Nederlandse woorden
beginnend met ‘fn’?
Fnok. (=Snok) Uitroep van De Generaal, als hij zijn gebit niet in heeft.
Hareuh van niet geringe afmeting!
2017-12-05 21:48:44 UTC
Kent iemand uit zijn hoofd naast ‘fnuiken’ Nederlandse woorden beginnend
met ‘fn’?
Fn-toets fonnik ook wel fraai.

Waar de beginletters in het Nederlands geen rijmvrienden kennen, zijn de
sinterklaasrijmmogelijkheden van ‘fnuiken’ ongekend.

Gebruiken, (st)ruiken, (ont)luiken, sluiken, duiken, buiken, nuiken,
kuiken, verstuiken, puiken, fstuiken, fbruiken en ga zo maar door.
2017-12-06 07:12:22 UTC
[...]
[..]

Was toch wel benieuwd of er echt andere woorden bestaan met 'fn'. VD
kent alleen nog 'fniezen', verouderd voor niezen, klaknabootsend.
En dat 'fnuiken' is ook een aparte, ik zou er geen zin mee kunnen
bedenken. Wel met 'fnuikend'. 'Dat is fnuikend voor zijn
zelfvertrouwen' of i.d. Tegenwoordig heet dat 'fucking'.

VD 14
(1401-1450 ‘kortwieken’) ~ Fries fnuwckje (kortwieken, fnuiken),
etymologie onzeker

1
·
een einde maken aan de vrije ontplooiing (en vervolgens ook: aan het
bestaan) van –, ten onder brengen

iemands trots, macht fnuiken

In 1864 werd er nog volop gefnuikt.

bw. gel. (ik fnuikte, heb gefnuikt), (oudt.) kortwieken; (fig.)
verijdelen, ten onder brengen; iemands trots -.

Zouden er veel woorden zijn uit het Fries waar je dat niet direkt aan
herkent?
joh
2017-12-06 11:10:45 UTC
[...]
Oh?
Is dit een inkijkje in de keuken?
herkent?
Rein
2017-12-06 12:04:43 UTC
***@wig <***@planet.nl> wrote:

[...]
'Het waren juist die maatregelen die zijn aspiraties fnuikten.'
2017-12-06 17:35:31 UTC
En dat 'fnuiken' is ook een aparte, ik zou er geen zin mee
kunnen bedenken.
Ixquick is your friend:
https://www.trouw.nl/home/facebook-en-google-fnuiken-de-persgroep~a30f98be/

2017-12-06 10:07:21 UTC
[...]
U herinnert mij aan mijn vader, die op pakjesavond zich herinnerde dat
het gedicht nog op zijn bureau lag...