Blokken
2018-05-16 13:16:31 UTC
Als je naar Blokken kijkt, op België een, ma-vrij 18.30 uur, leer je ook
nog eens wat. Zoals: Andorra is het enige land waar het Catalaans de
enige officiële taal is.
Mac TheKnive
2018-05-16 14:09:13 UTC
Post by NNK
Als je naar Blokken kijkt, op België een, ma-vrij 18.30 uur, leer je ook
nog eens wat. Zoals: Andorra is het enige land waar het Catalaans de
enige officiële taal is.
Ik dacht spontaan: Ha! Weer een hooguit halve waarheid die de
redactie van Blokken klakkeloos heeft geknip-en-plakt uit Wikipedia.
Maar zelfs volgens de wereldinformatiewebsite van de CIA is
Catalaans er de officiële taal. Er wordt wel ook Frans, Castilliaans
en Portugees gesproken. Onofficieel dan, vermoed ik.
https://www.cia.gov/Library/publications/the-world-factbook/geos/an.html
Maarten van Tilburg
2018-05-16 16:45:34 UTC
Post by Mac TheKnive
Post by NNK
[...]
Dat er Frans en Castilliaans wordt gesproken lijkt me goed voorstelbaar.
Maar Portugees? Dat is wat uit de buurt.
Izak van Langevelde
2018-05-16 17:52:09 UTC
Post by Maarten van Tilburg
Dat er Frans en Castilliaans wordt gesproken lijkt me goed voorstelbaar.
Maar Portugees? Dat is wat uit de buurt.
Och, er zal ook wel Chinees gesproken worden, onofficieel dan, vermoed
ik...