Tuin
2017-04-25 05:38:51 UTC
Qwert zojuist in een moderner forum gewezen op de gardenpathzinnen
ofwel intuinzinnen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Garden_path_sentence
https://nl.wikipedia.org/wiki/Intuinzin

kKende geen van beide aanduidingen, het verschijnsel natuurlijk wel.

Vraagje: wie snapt het laatste voorbeeld:
"De ezel stond in de schuur al lang te rotten."?

Graag met spoilerbescherming, dank u.
2017-04-25 05:48:29 UTC
[...]
Dat is wat we hier een 'verkeerd beentje' noemen, toch?
Die ezel zal een schildersezel zijn, niet een beest dat je eerder zou
verwachten in een schuur.
Van Bakel
Wel vergezocht. Ik heb nog nooit een rotte schildersezel gezien.
Ruud Harmsen
Van Bakel
Nee, maar ik ken de meeste ook slecht.
Sietse Vliegen
2017-04-30 16:51:07 UTC
Post by Van Bakel
[...]
Ze zijn vaak van ijzer. Er had ook roesten kunnen staan.
In beide gevallen is de schuur lek. Die schilder kan zijn tijd dus
beter aan onderhoud besteden, dan doeken op de piano van zijn vrouw te
zetten - bij gebrek aan ezels, en die dan te beklodderen.
Ruud Harmsen
2017-04-25 06:33:10 UTC
[...]
Ja, natuurlijk, dat is het. Ik zag het echt niet.
2017-04-25 15:18:36 UTC
Qwert/
Wat enig! Hoe kóm je er toch op.
[...]
Nou stoppen, hoor, of ik sterf de spirituele kieteldood.
2017-04-25 21:54:41 UTC
Qwert/
Wat enig! Hoe kóm je er toch op.
[...]
"O nee, ik moet netjes blijven van mezelf: met dit standpunt kan
ik het toch niet geheel eens zijn." (RH)
2017-04-26 07:27:46 UTC
Qwert/
Wat enig! Hoe kóm je er toch op.
[...]
Ik heb wel moeten lachen, gisteren. Om mezelf. En om jou. Maar dat ga
ik allemaal niet in de openbaarheid brengen natuurlijk.
2017-04-26 11:53:30 UTC
Qwert/
Wat enig! Hoe kóm je er toch op.
[...]
[...]
Je hebt gelijk: scheldschofferen en opponentontmenselijken zijn
daar geschikter voor.'
2017-04-26 23:20:30 UTC
Qwert/
Wat enig! Hoe kóm je er toch op.
[...]
[...]
Jij kan het weten, zijktrol.
👾 pe 👾
Sietse Vliegen
2017-04-30 17:00:19 UTC
[...]
Is al gebeurd, dus dan deze maar. ook ROT. Eenmalig, 13. Komtie:

Ruig volk, daar op de Mhvqynneqreznexg. Ik was er nog maar net, en een
handelaar probeerde me een hengst te verkopen. Ik heb er nog maanden
anpugzreevrf, enge dromen dus, van gehad.
--
Sietse