Tij
Drebus Jodocus Haast
2017-05-11 09:26:56 UTC
Overal moet tegenwoordig eigen of zich bij.
Sinds vanmorgen probeert het NOS-journaal het ook bij 'tij' erin te krijgen.
Heel de morgen al: het tij keert zich.
Izak van Langevelde
2017-05-11 09:29:37 UTC
Post by Drebus Jodocus Haast
Overal moet tegenwoordig eigen of zich bij.
Sinds vanmorgen probeert het NOS-journaal het ook bij 'tij' erin te krijgen.
Heel de morgen al: het tij keert zich.
Vroeger hadden we daar een maan voor, tegenswoordigs gaat het
automagisch...
J. J. Lodder
2017-05-12 09:55:30 UTC
[...]
Je bent Oene Horletoet vergeten?

Jan
Izak van Langevelde
J. J. Lodder
2017-05-12 11:12:53 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by Izak van Langevelde
[...]
Dan krijg je het tij nooit naar behoren gewisseld,

Jan
Izak van Langevelde
2017-05-12 11:21:14 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by Izak van Langevelde
Post by J. J. Lodder
Post by Izak van Langevelde
[...]
Bomt niks, ik zit achter een dijk...
J. J. Lodder
2017-05-14 08:48:01 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by Izak van Langevelde
Post by J. J. Lodder
Post by Izak van Langevelde
[...]
Dat helpt niet, als het tij niet gewisseld wordt,

Jan
Drebus Jodocus Haast
2017-05-11 10:22:41 UTC
Post by Drebus Jodocus Haast
Overal moet tegenwoordig eigen of zich bij.
Sinds vanmorgen probeert het NOS-journaal het ook bij 'tij' erin te krijgen.
Heel de morgen al: het tij keert zich.
Nog even een toelichting. Het NOS-journaal laat dit voorlezen omtrent de kansen van OGENE op het songfestival.

Het wordt bij slecht weer nog even wachten voordat het weer zich omslaat.
Maarten van Tilburg
2017-05-11 14:05:17 UTC
Post by Drebus Jodocus Haast
Het NOS-journaal laat dit voorlezen omtrent de kansen van OGENE op het songfestival.
Niet dat ik iets met dat festival te maken wil hebben, maar ik vroeg me
al een tijdje af hoe je dat moest uitspreken en waar het op sloeg.
Het is namelijk anders gespeld. Ongeveer O´g3ne.

De columniste van de NRC maakte er dan odriegene van maar dat is het dus
niet.
De O is de bloedgroep van de moeder. Dat we het weten.
Wim
2017-05-11 14:11:17 UTC
[...]
Is dat de moeder van die columniste of die van Og3ne?

Wim
Maarten van Tilburg
De columniste is niet kinds.
Wim
2017-05-11 14:58:15 UTC
Post by Wim
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Heeft ze geen moeder dan?

Wim
Flibsy
2017-05-11 10:52:06 UTC
Post by Drebus Jodocus Haast
Overal moet tegenwoordig eigen of zich bij.
Sinds vanmorgen probeert het NOS-journaal het ook bij 'tij' erin te krijgen.
Heel de morgen al: het tij keert zich.
Dat valt nog mee. Jaren terug hoorde ik dat de tijden gekeerd waren. Daar
had Einstein het nooit over gehad.
Wim
2017-05-11 14:00:57 UTC
[...]
Laat staan dat hij het over de vloed had, die keert zich immers ook.

Wim
joh
Dat komt dan nog misschien.
Maarten van Tilburg
Als je Albert bedoelt lijkt me dat heel onwaarschijnlijk.
Wim
2017-05-11 16:43:30 UTC
Post by joh
Post by Flibsy
[...]
Misschien keert hij zich weer terug? Gereïncarneerd.

Wim
Izak van Langevelde
Wim
2017-05-11 17:22:27 UTC
Post by Wim
Post by Maarten van Tilburg
Post by joh
Post by Flibsy
[...]
In ziin eigen graf keert hij zich het tij.

Wim
joh
Het zou me verbazen als hij het zou bestrijden.
Flibsy
2017-05-11 19:41:34 UTC
Post by joh
Post by Flibsy
[...]
=D
Of dat kwam dan nog. Wie zal het wisten?
J. J. Lodder
2017-05-12 09:55:30 UTC
[...]
Maar E. H. Kossman wel.
(De Lage Landen 1780-1980)
Nederland keek nog steeds terug naar het grote verleden en zelfs de
eertijds radicale Gogel, die zich al tijdens Schimmelpennincks korte
heerschappij zozeer met het Hollandse belang had geïdentificeerd, zelfs
G.K. van Hogendorp wilden de dagen van Hollands kracht door een herstel
van de handelsvrijheid doen herleven. Eigenlijk wisten velen in
Nederland wel, dat de tijden gekeerd waren en de stapelmarkt een
anachronisme was geworden. Men berekende in 1824 dat niet langer, zoals
nog in de achttiende eeuw, twee derde van de ingevoerde waren weer werd
uitgevoerd maar slechts één tiende100.. Een alternatief zag echter
vrijwel niemand en men leefde klagend verder, tevreden over de herwonnen
onafhankelijkheid, weer vrij om te werken en te denken volgens de
oudvaderlandse, vroegkapitalistische sleur.

Respectabel Nederlands, kortom,

Jan
Flibsy
2017-05-12 20:43:54 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by Flibsy
[...]
Ja, als E.H. Kossman het al gebruikte, houdt alle discussie op.
2017-05-12 21:54:38 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by Flibsy
[...]
"Stompzinnige, op niets gebaseerde stemmingmakerij. Wat is jouw
probleem eigenlijk?" (Fl/HE/etc)
2017-05-12 22:34:40 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by Flibsy
[...]
Muil houwen, zeikstier.
Van Bakel
2017-05-12 23:24:01 UTC
Ja, als E.H. Kossman het al gebruikte, houdt alle discussie op.
"Stompzinnige, op niets gebaseerde stemmingmakerij. Wat is jouw
probleem eigenlijk?" (Fl/HE/etc)
Muil houwen, zeikstier.
'Zeikstier', zou dat regionaal zijn? Zo ken ik een Brabander die het
altijd over 'zeiksnorren' heeft. Persoonlijk kom ik niet verder dan
het kleurloze 'zeikerd'.
Rein
2017-05-13 15:06:11 UTC
Muil houwen, zeikstier.
"Pe en zijn bloedeigen broer doen nl.taal volstrekt
onafhankelijk." (Fl/HE/etc)

"Dat familieverband is in usenet totaal irrelevant,
hoe vaak andere usenetters ook het tegendeel
suggereren." (Fl/HE/etc)
2017-05-15 19:34:24 UTC
[...]
Trollengezever. Kwaadaardig.
--