Stil
Ruud Harmsen
2017-07-12 06:17:16 UTC
2017-07-12 06:39:52 UTC
2017-07-12 07:55:21 UTC
2017-07-12 07:55:04 UTC
ssst..
Tregent gestaach.
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
Maarten van Tilburg
2017-07-12 18:22:27 UTC
Post by Ruud Harmsen
Stilletjes hier, op deze frisjese dag.
Er valt ook weinig te doen, als ik de Nederlandse tv moet geloven. Ook
de invaller-praatprogramma-leider Eva Jinek krijgt haar programma
nauwelijks vol met interessante onderwerpen, al zijn er weer de bekende
stormen in glazen water. Voornamelijk veroorzakt daar Erdogan en zijn
aanhang lijkt me.
Verder is het komkommertijd in Nederland.

Buiten Nederland is er echter genoeg te doen. De VS staat bol van de
schandalen rond de president. Eigenlijk zou iedereen zo langzamerhand
gewend moeten raken aan het feit dat bijna dagelijks niet alleen de wet,
maar ook de fatsoensregels worden overtreden of op zijn minst opgerekt.
Maar er lijkt ook een cumulatief effect. De leugens en verdraaiingen
stapelen zich niet alleen op, ze ondergraven ook zichzelf.

Wat zijn die Amerikaanse praatprogramma´s vreselijk zeg. Zo´n programma
als de Late Show (Stephen Colbert) is voornamelijk studentikoze ongein,
al is het soms wel grappig en zeer scherp, en Rachel Maddow legt het
allemaal heel geduldig uit (voor den arbeider verklaard) maar heeft een
vreselijk stemgeluid. En een warrige presentatie ook nog. Dan honderd
keer liever Jeroen of Eva, al zijn hun onderwerpen minder.

Ook hier in Brazilie gaat het weer prima, politiek gezien. (het weer
zelf minder, een paar graden boven nul ´s nachts was niet leuk).
De huidige president, Temer, die aan de macht kwam door een dolk in de
rug te steken van de vorige, Dilma, is inmiddels al voor een aantal jaar
onverkiesbaar verklaard, Wegens corruptie uiteraard. Maar nog niet
weggestuurd.
De voorganger, en grote voorbeeld van Dilma, Lula, is zojuist to 8 jaar
gevangenis veroordeeld, wegens corruptie uiteraard. In het grote
corruptie onderzoek dat wordt aangeduid met "lava jato" (de wasstraat)
zijn o.a. een paar honderd (!) parlementariers onder verdenking gesteld.

Wat raar he, dat niemand de politici meer vertrouwd.
Van Bakel
2017-07-12 19:51:20 UTC
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Nu komt Rein met een citaat van jou waarin je kritisch bent over
off-topic gepraat en zo komt nl.taal weer op gang.
Maarten van Tilburg
2017-07-12 22:12:34 UTC
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Volgens sommigen ben ik kamioen off-topic gepraat, inclusief jijzelf als
het om het door jou verafschuwde "koorzang" gaat (wat dan ook moge zijn).

Nu is het best mogelijk dat ik daar ooit een opmerking over heb gemaakt,
tongue-in-cheek. Kennelijk door jou onbegrepen. En dan gaat zo´n leuk
begonnen gesprekje meteen de mist van de stekeligheden in.

Dat krijg je, als je overal stelselmatig op reageert, ook al heb je
niets zinvols bij te dragen.

In het door mij geponeerde staan tal van aanknopingspunten om zinvol op
te reageren. Als je dat niet wilt wegens OT, staat het je vrij om geheel
NIET te reageren, ook niet met een uitnodiging tot negativiteit richting
iemand anders. Zo ja, gewoon met je eigen mening, zo moeilijk kan dat
niet zijn. Desnoods verzin je er een.

Zo komt een gesprek normaal gesproken WEL op gang.
Van Bakel
2017-07-12 22:42:40 UTC
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
[...]
Ik heb helemaal niks tegen off-topic gepraat, zelfs niet als het over
koorzang gaat.
Post by Maarten van Tilburg
[...]
En dan verwijt je mij stekeligheden? Splinter, balk, hoe ging het ook
alweer?
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Ik vond je bericht prima. Dat was het punt niet. Ik zag alleen het
citaat alweer aankomen en deed jullie kond van mijn voorspellende
gave.
Prima.
Maarten van Tilburg
2017-07-13 15:55:08 UTC
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Je faalde te wijzen op een ernstige onjuistheid (denk er vooral een
glimlachje achter) want Lula is niet veroordeeld to 8 jaar, maar 9 jaar
en zes maanden.

En dat zonder een al te duidelijk bewijs, zoals een bevriende advocaat
opmerkt. En dit schijnt dan ook nog maar een van de vele processen, die
Lula nog te wachten staan, zo heb ik begrepen.

Waar gaat het om? Dat zal voor velen onduidelijk zijn. Als ik het goed
begrepen heb gaat dit om een langlopende zaak van de zogenoemde
"triplex". Dat is geen goedkope houtsoort, maar een (luxe) appartement
met drie verdiepingen. Hij zou dit "gekregen" hebben van de
bouwmaatschappij, uiteraard voor een tegenprestatie. Dat mag uiteraard niet.
In mijn ogen erger is dat deze woningen niet bepaald voor de hoge
inkomens waren bedoeld. Het was een overheidprogramma (ik denk bedacht
door Lula) dat "minha casa minha vida" (MCMV) heet (mijn huis is mijn
leven) en dat redelijk zwaar gesubsidieert werd door het sociale fonds.
Een premie-A woning zegt maar. Niet echt voor de president van het land.
Ruud Harmsen
2017-07-13 20:27:05 UTC
Thu, 13 Jul 2017 12:55:08 -0300: Maarten van Tilburg
Post by Maarten van Tilburg
Je faalde te wijzen
Oei! Dit kan echt niet.
Grapje, hoop ik?
pe
2017-07-14 07:51:48 UTC
Post by Maarten van Tilburg
leven) en dat redelijk zwaar gesubsidieert werd door het sociale fonds.
Gesubsidieerd. Het gesubsidieerde programma.
Hij subsidieert, het wordt gesubsidieerd.
Hij luidt de klok, de geluide klok, de klok wordt geluid.
👾 pe 👾
Ruud Harmsen
2017-07-14 10:43:42 UTC
Post by pe
Post by Maarten van Tilburg
leven) en dat redelijk zwaar gesubsidieert werd door het sociale fonds.
Gesubsidieerd. Het gesubsidieerde programma.
Hij subsidieert, het wordt gesubsidieerd.
Hij luidt de klok, de geluide klok, de klok wordt geluid.
Hij luidde de klok. Ook dat nog.
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
Flibsy
2017-07-14 12:23:30 UTC
Post by Ruud Harmsen
Post by pe
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Of hij luide de klok.
Flibsy
Van Bakel
Aanvoegende wijsneus.
Flibsy
Flibsy
Ruud Harmsen
2017-07-15 05:29:19 UTC
Post by Flibsy
Post by Ruud Harmsen
Post by pe
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Dat vind ik er lui.
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
Maarten van Tilburg
2017-07-14 14:01:23 UTC
Post by pe
Post by Maarten van Tilburg
leven) en dat redelijk zwaar gesubsidieert werd door het sociale fonds.
Gesubsidieerd. Het gesubsidieerde programma.
Hij subsidieert, het wordt gesubsidieerd.
Hij luidt de klok, de geluide klok, de klok wordt geluid.
In dit geval wordt de klok geluid door een late navolger van JAPLOT.
IK ga niet zoeken, maar ik vermoed dat er toen bepaalde mensen erg tegen
dat rode potloodje waren.
Flibsy
2017-07-14 15:19:17 UTC
Post by Maarten van Tilburg
Post by pe
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Ik vermoed zomaar dat dit een handreiking aan jou is, omdat je de
dt-vaardigheid wellicht bent kwijtgeraakt door je lange verblijf buiten
Nederland. Het valt gewoon op, vooral omdat er aan je Nederlands verder
niets aan mankeert.
Flibsy
Maarten van Tilburg
2017-07-14 16:25:59 UTC
Post by Flibsy
Post by Maarten van Tilburg
Post by pe
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Gedeeltelijk terecht. Mij viel het bij nader inzien ook op, maar de
reden kan haast niet het verblijf in het buitenland zijn.
Ik lees namelijk nog redelijk vaak Nederlands, zowel de digitale krant
als commentaren op facebook en andere websites. Vooral bij de laatste is
het taalgebruik en spelling vaak veel slechter dan de mijne, maar ik heb
het afgeleerd om daar opmerkingen over te maken, want het is niet effectief.

Er is dus iets anders aan de hand. In de eerste plaats een soort
luiheid, namelijk het niet nalezen van het pas ingetikte, maar daarnaast
zeker ook vermoeidheid van de ogen. Sinds mijn operatie voor staar en
het plaatsen van kunstlensjes gebruik ik duidelijk de verkeerde
leesbril. Kwestie van naar een goede oogarts gaan, maar dan wel een
andere dan die mij veel te dure lensjes heeft aangepraat die niet
vergoed werden door de verzekering, en die bovendien de operatie liet
uitvoeren door een leerling.

Met dank voor de moeite dus, maar de regels kende ik nog.
Mac TheKnive
2017-07-14 16:30:04 UTC
Post by Flibsy
Post by Maarten van Tilburg
Post by pe
Post by Maarten van Tilburg
[...]

Hm...

Nee, eigenlijk niets mis mee. Zo hoor/lees het dergelijke constructies
in het Nederlands tegenwoordig inderdaad het vaakst, met tweemaal 'aan'.
Ook bij Nederlandstaligen die niet lang buiten Nederland verblijven.
Maarten van Tilburg
Ik las er compleet overheen. Ik neem aan det het een verschrijving was.
Mac TheKnive
2017-07-14 16:45:57 UTC
Post by Maarten van Tilburg
Post by Mac TheKnive
Post by Flibsy
Post by Maarten van Tilburg
Post by pe
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Achteraf gezien ben ik ook niet bepaald trots op die "Zo hoor/lees het
dergelijke constructies [...] het vaakst, [...]."

'Het' in plaats van 'je', waar waren mijn hersenen toen ik dat intikte?
Izak van Langevelde
2017-07-14 17:07:05 UTC
Post by Mac TheKnive
'Het' in plaats van 'je', waar waren mijn hersenen toen ik dat intikte?
Waar ze meestal zijn, in een potje formaldehyde in het Boerhaave museum?
Grinnikend door het leven...
Mac TheKnive
2017-07-14 19:32:15 UTC
Post by Izak van Langevelde
Post by Mac TheKnive
'Het' in plaats van 'je', waar waren mijn hersenen toen ik dat intikte?
Waar ze meestal zijn, in een potje formaldehyde in het Boerhaave museum?
Dacht ik niet, in ieder geval heeft het Boerhave museum me niet
ingelicht dat m'n hersenen zich zouden bevinden in een potje
formaldehyde in dat specifieke museum.
Izak van Langevelde
2017-07-14 19:36:12 UTC
Post by Mac TheKnive
Post by Izak van Langevelde
Post by Mac TheKnive
[...]
Misschien hebben ze het weggegooid?
Grinnikend door het leven...
Mac TheKnive
Dat zou voor hen pleiten, maar niet dus, helaas.
Maarten van Tilburg
2017-07-14 19:53:44 UTC
Post by Mac TheKnive
Post by Izak van Langevelde
Post by Mac TheKnive
Post by Izak van Langevelde
Post by Mac TheKnive
[...]
Sommige mensen bewaren ook echt alles. "Het kan later nog eens van pas
komen" is desgevraagd de verklaring, maar het is gewoon luiheid, wat ik
je brom.
Izak van Langevelde
2017-07-14 19:55:28 UTC
Post by Mac TheKnive
Post by Izak van Langevelde
Post by Mac TheKnive
Post by Izak van Langevelde
Post by Mac TheKnive
[...]
Dan staat 'ie er nog...
Grinnikend door het leven...
Nieckq
2017-07-18 14:55:37 UTC
Post by Izak van Langevelde
Post by Mac TheKnive
'Het' in plaats van 'je', waar waren mijn hersenen toen ik dat intikte?
Waar ze meestal zijn, in een potje formaldehyde in het Boerhaave museum?
Dacht ik niet, in ieder geval heeft het Boerhave/
"Museum Boerhaave" (Leiden) of "Betje Boerhave museum' (Utrecht).
Mac TheKnive
Het lijkt me gezelliger bij Boerhave dan bij Boerhaave.
Dirk T. Verbeek
Hebben ze daar meerdere hersenen per potje?
Izak van Langevelde
2017-07-19 08:07:36 UTC
Post by Dirk T. Verbeek
Post by Mac TheKnive
Post by Nieckq
Post by Izak van Langevelde
Post by Mac TheKnive
[...]
Wat moet een mens met een enkele hersen?
Grinnikend door het leven...
Maarten van Tilburg
Je zal het er maar mee moeten doen ...
Izak van Langevelde
2017-07-19 13:44:43 UTC
Post by Maarten van Tilburg
Post by Izak van Langevelde
Post by Dirk T. Verbeek
Post by Mac TheKnive
Post by Nieckq
Post by Izak van Langevelde
Post by Mac TheKnive
[...]
Kun je altijd nog in de politiek gaan...
Grinnikend door het leven...
Maarten van Tilburg
Of in het vastgoed, of beide ...
J. J. Lodder
2017-07-21 19:39:56 UTC
Post by Izak van Langevelde
Post by Dirk T. Verbeek
Post by Mac TheKnive
Post by Nieckq
Post by Izak van Langevelde
Post by Mac TheKnive
[...]
Breken over de vraag wat het meervoud moet zijn natuurlijk,

Jan

BugHunter
2017-07-19 17:57:20 UTC
Post by Dirk T. Verbeek
Post by Mac TheKnive
Post by Nieckq
Post by Izak van Langevelde
Post by Mac TheKnive
[...]
Hoe groot is 1 hersen dan?
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
------------///-----------------------------
/ \ Bye, BugHunter
Flibsy
2017-07-19 18:36:21 UTC
Post by BugHunter
Post by Dirk T. Verbeek
Post by Mac TheKnive
Post by Nieckq
Post by Izak van Langevelde
Post by Mac TheKnive
[...]
Hoe groot is 1 hers?
Flibsy
Izak van Langevelde
2017-07-19 20:17:58 UTC
Post by Flibsy
Post by BugHunter
Post by Dirk T. Verbeek
Post by Mac TheKnive
Post by Nieckq
Post by Izak van Langevelde
Post by Mac TheKnive
[...]
Net even meer dan een enkele her...
Grinnikend door het leven...
wugi
2017-07-19 21:15:08 UTC
Post by Izak van Langevelde
Post by Flibsy
Post by BugHunter
Post by Dirk T. Verbeek
Post by Mac TheKnive
Post by Nieckq
Post by Izak van Langevelde
Post by Mac TheKnive
[...]
Maar een stuk minder dan 3 of 4 hersenens, zoals uit het tekenen ervan
zou blijken.
guidi wugi
Maarten van Tilburg
2017-07-14 17:24:30 UTC
Post by Mac TheKnive
'Het' in plaats van 'je', waar waren mijn hersenen toen ik dat intikte?
Zeg jij echt hersenen? Ik zeg hersens.

Ik associeer hersenen met de zooi die je vroeger wel eens te eten kreeg
(in mijn herinnering lekker, maar mijn moeder gruwde er van) maar
mogelijk sinds de gekke-koeien-ziekte (sp?) verboden is (zijn, vermoed
ik hier, al is het enkelvoud onbestaanbaar). Nooit meer gezien tenminste.

Hersens zijn die dingen waarmee we denken. Soms.
Izak van Langevelde
2017-07-14 17:28:06 UTC
Post by Maarten van Tilburg
Post by Mac TheKnive
'Het' in plaats van 'je', waar waren mijn hersenen toen ik dat intikte?
Zeg jij echt hersenen? Ik zeg hersens.
Met hersenen denk je, hersens sla je in...
Grinnikend door het leven...
Nieckq
2017-07-18 18:16:48 UTC
Post by Izak van Langevelde
Post by Maarten van Tilburg
Post by Mac TheKnive
'Het' in plaats van 'je', waar waren mijn hersenen toen ik dat intikte?
Zeg jij echt hersenen? Ik zeg hersens.
Met hersenen denk je, hersens sla je in...
'harses'

Nieckq
Izak van Langevelde
Grinnikend door het leven...
Flibsy
2017-07-14 17:30:45 UTC
Post by Mac TheKnive
Post by Flibsy
Post by Maarten van Tilburg
Post by pe
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Terwijl je typt herformuleren is meestal de oorzaak van dit soort fouten.
Herlezen vóór verzending helpt soms, maar vaak lees je er dan overheen,
want vluchtig.
Deze zag ik achteraf zelf ook, maar dat ga ik niet corrigeren - zie usenet
etiquette.
Flibsy
Rein
2017-07-14 21:58:36 UTC
Post by Mac TheKnive
Post by Flibsy
Post by Maarten van Tilburg
Post by pe
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Heb je dat geturfd? Want ik geloof er niks van, vooral wat
betreft het lezen. Mij viel het in elk geval meteen op. Als
zijnde fout.
Post by Mac TheKnive
[...]
<
Rein
2017-07-14 21:58:36 UTC
Post by Maarten van Tilburg
Post by pe
Post by Maarten van Tilburg
[...]
"Ik vind het helemaal niet erg om gecorrigeerd te worden" (MvT)
<
Maarten van Tilburg
Dat zei ik dan ook niet.
pe
2017-07-12 22:46:20 UTC
Post by Maarten van Tilburg
Wat raar he, dat niemand de politici meer vertrouwd.
Hij loopt, hij zegt, hij weegt, hij vertrouwt.

Stamplustee.
👾 pe 👾
Ruud Harmsen
2017-07-13 07:07:58 UTC
Wed, 12 Jul 2017 15:22:27 -0300: Maarten van Tilburg
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Nooit van gehoord. Nu bekeken
. Vind haar stem wel
meevallen. Beetje laag maar dat geeft niet. Ze kraakt tenminste niet,
dat vind ik heel belangrijk.
Ruud Harmsen
2017-07-13 07:10:22 UTC
http://youtu.be/CmU_80Z8E1c . Vind haar stem wel
meevallen. Beetje laag maar dat geeft niet. Ze kraakt tenminste niet,
dat vind ik heel belangrijk.
'Onze' meneer Mouthaan spreekt best goed Engels, vind ik. Amerikaans
Engels uiteraard.
Van Bakel
Ja, erg goed.
Van Bakel
2017-07-13 09:38:22 UTC
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Ja, geen creaky voice. Ik heb geen probleem met haar stem, maar ze
heeft wel een scheve mond. Zou het ooit begonnen zijn als een
rationele beslissing om dat te doen? Of is dat nou eenmaal haar hoofd?
Ruud Harmsen
2017-07-13 20:29:42 UTC
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Weet ik niet, niet gezien. Ik had meteen de indruk dat ze lesbisch is
en dan kijk ik verder niet naar het uiterlijk. Vind haar wel
sympathiek en intelligent overkomen.
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
Van Bakel
2017-07-13 22:37:39 UTC
Post by Ruud Harmsen
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Haha. Die lesbische indruk had ik ook meteen, maar de scheve mond viel
me toch op. Net als bij Wim T. Schippers.
Maarten van Tilburg
Is die lesbisch dan? Dat is me dan weer nooit opgevallen.
Maarten van Tilburg
2017-07-13 14:34:25 UTC
Post by Ruud Harmsen
[...]
Dat is ook weer waar. Het is eigenlijk meer de manier waarop ze praat
dat me op de een of andere manier stoort. Ietsje te snel denk ik, ze
lijkt af en toe over haar woorden te struikelen. En tamelijk monotoon
vind ik (al slaakt ze af en toe kreetjes) waardoor ik haar vaak
behoorlijk lange (en zeker ook interessante) uitleg niet altijd tot het
eind volg.
Maar er zit tenminste geen tot extase opgejut publiek achter, dat
scheelt ook alweer. Er zijn ergere programmas met pratende koppen.
Ik volg het ook een beetje op youtube, afgezien van CNN hebben wij ook
al die kanalen niet op de tv. Wel BBC worldchannel, maar die laten het
er toch een beetje bij zitten. Voor hen is May en Brexit belangrijker
dan die hele Trump, al moet ik zeggen dat ze hun onpartijdigheid hebben
laten vallen nadat Donald hun verslaggever voor het Witte Huis in een
persconferentie (een van de zeldzame die hij zelf deed) uitmaakte voor
de vijand.
En nu heeft de NPO besloten om te vernieuwen. Zoals gewoonlijk is niet
elke vernieuwing een verbetering, nu kan je op uitzendinggemist niks
meer vinden, of heel omslachtig. Of liever gezegd: dat bestaat niet
meer. Zoek het maar lekker uit. Van de ene dag op de andere is het de
alles is anders show, zonder verdere uitleg. Het lijkt wel SKY, die
veranderen elk jaar alle kanaalnummers, zonder aankondiging. Heel
handig, je zoekt je een aap waar je favoriete zenders nu weer gebleven zijn.
Van Bakel
https://www.npo.nl/programmas
Maarten van Tilburg
2017-07-13 21:17:59 UTC
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Ja, die kan ik zonder hulp ook wel vinden. Zo dom ben ik nou ook weer
niet. Maar het ging er niet om dat ik de site niet kan vinden, maar om
het feit dat ik het zoeken naar een aardig programma dat eventueel mijn
belangstelling heeft bepaald niet makkelijker is geworden.

Wel vernieuwing dus, maar geen verbetering.

Wat ik node mis bijvoorbeeld is de afdeling detectives. Nog maar een
jaar geleden was dat een site die onderhouden werd door de KRO (meen ik)
die regelmatig, met name in dit soort periodes, kwam met een speciale
detective maand waar je heerlijk nog eens kon genieten van hoogstandjes
uit het verleden zoals Lewis, of Morse etc. Met vooruitblik op wat er de
volgende maand gepland stond. Of met herhalingen voor alleen on-line,
maar dat is allemaal opgeheven en ten offer gevallen aan
bezuinigingsdrang en regelneverij.
Maarten van Tilburg
2017-07-13 22:02:10 UTC
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Misschien hadden ze een voorbeeld kunnen nemen aan BBC Iplay. Ook daar
is het komkommertijd, dat wel, en word je doodgegooid met
kookprogramma´s en ongein als "Strictly come dancing" maar niet zelden
ook goede documentaires, films en series. En met een download
mogelijkheid en eigen speler.
Ik heb een paar maanden geleden het hele WK Snooker ook weer eens kunnen
meemaken. :)

Alleen kan je er slechts met een VPN wat zien, en die werken ook niet
allemaal.
Van Bakel
2017-07-13 22:39:00 UTC
Post by Maarten van Tilburg
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Je kunt het toch -indien gegeoblockt via VPN- downloaden en dan
non-streaming bekijken?
Maarten van Tilburg
Nee, dan kan je ook niet downloaden.
Van Bakel
Jawel, hoor.
Maarten van Tilburg
Nee hoor. Niet bij mij in ieder geval.
Van Bakel
2017-07-14 00:24:06 UTC
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Je maakt indien nodig verbinding via het VPN en downloadt vervolgens
wat je wil zien met de tool van je keuze.
Van Bakel
2017-07-13 22:41:20 UTC
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Op de link die ik gaf, staat rechtsboven de optie Zoeken. Raad eens
wat je daarmee kunt doen. Kan niet makkelijker.
Post by Maarten van Tilburg
Wel vernieuwing dus, maar geen verbetering.
Dat vind ik ook. Vernieuwing om de vernieuwing.
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Dat is me niet opgevallen. Die detectiveseries vind ik vreselijk
oubollig.
Ruud Harmsen
2017-07-14 07:04:39 UTC
Post by Van Bakel
Post by Van Bakel
https://www.npo.nl/programmas
Op de link die ik gaf, staat rechtsboven de optie Zoeken. Raad eens
wat je daarmee kunt doen. Kan niet makkelijker.
Die zoekfunctie is verschrikkelijk slecht. Vaak komt hij aan met
dingen van jaren geleden terwijl er ook recente afleveringen zijn. Of
hij vindt niks zelf al tik je de exacte programmanaam in. Dan besef je
weer hoe geniaal Google is.

Ik doe ook wel eens
zoekwoorden site:diesite.tld, dat werkt vaak beter dan de zoekfunctie
van de site zelf.
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
Van Bakel
2017-07-14 07:40:32 UTC
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Post by Van Bakel
[...]
Ja, dat heb ik wel eens gemerkt, maar als je de naam van een programma
typt, werkt het wel.