Ti Ta Taal
Add Reply
Nieckq
2017-05-12 19:08:01 UTC
Xit al een halfuur te klikken. Ik klik me ongans.
Maar xie nix taligs.
Sawwel aan mij ligge.
Kom over een paar jaar 's terug om een kijkje te nemen.
Of het weer wat gaat talen.

Van der Nieckq
Nieckq
2017-05-12 19:13:09 UTC
Post by Nieckq
[...]
We zijn weer een paar minuten verder, maar noppes.
Even kijken... Kent u het land met twee taalstandaards?
heeft u ook zin in goesting?

Nieckq
Izak van Langevelde
2017-05-12 19:56:09 UTC
Post by Nieckq
Xit al een halfuur te klikken. Ik klik me ongans.
Maar xie nix taligs.
We staan op uitsterven...
Nieckq
2017-05-13 09:46:04 UTC
Post by Nieckq
Xit al een halfuur te klikken. Ik klik me ongans.
Maar xie nix taligs.
We staan op uitsterven...
Het aantal reguliere talers schat ik op hoopgstens een tiental.
Daarnaast heb je de vaste oelewappers, klieren en offtopicposters.
Ook zo'n tiental.
Er zijn nu echt naast nl.taal veel betere taalgroepen.
Zonder al die OT-narcisten.

Nieckq
Izak van Langevelde
2017-05-13 09:47:49 UTC
Post by Nieckq
Post by Izak van Langevelde
Post by Nieckq
[...]
In welke categorie val ik? En waar had U uzelve gedacht?
Nieckq
2017-05-13 10:34:51 UTC
Post by Nieckq
Post by Izak van Langevelde
Post by Nieckq
[...]
1. Vnl. in de subgroep "gezellige OT'ers".
2. Ik dacht dat ik veel taalde (zie b.v. "in vuur en Vlaam").

nl.taal verwatert langzamerhand in een navelstaarderig
koffiekletsgroepje. Niets mis mee overigens.
Maar voor echte taalbespreking moet je tegenwoordig elders zijn.

Nieckq
Izak van Langevelde
2017-05-13 10:57:18 UTC
Post by Nieckq
Post by Izak van Langevelde
Post by Nieckq
Post by Izak van Langevelde
Post by Nieckq
[...]
Ik word niet vaak voor gezellig uitgemaakt, maar enfin...
Post by Nieckq
2. Ik dacht dat ik veel taalde (zie b.v. "in vuur en Vlaam").
U taalt naar taal, dat zal het wezen...
Nieckq
2017-05-13 12:53:11 UTC
Post by Nieckq
Post by Izak van Langevelde
Post by Nieckq
Post by Nieckq
2. Ik dacht dat ik veel taalde (zie b.v. "in vuur en Vlaam").
U taalt naar taal, dat zal het wezen...
Kijk, gezellige Eeuwig-september-praat, dat wel.
Maar het zet weinig taalzoden aan den taaldijck.

Nieckq
Izak van Langevelde
2017-05-13 13:56:50 UTC
Post by Nieckq
Post by Izak van Langevelde
Post by Nieckq
Post by Nieckq
2. Ik dacht dat ik veel taalde (zie b.v. "in vuur en Vlaam").
U taalt naar taal, dat zal het wezen...
Kijk, gezellige Eeuwig-september-praat, dat wel. Maar het zet weinig
taalzoden aan den taaldijck.
Taelgrapjes zijn niet Uw ding?
Nieckq
2017-05-13 14:03:05 UTC
Post by Nieckq
Post by Izak van Langevelde
Post by Nieckq
Post by Nieckq
[...]
Is gezeellig. Zei ik toch?
Maar is geen taalbespreking.

Nieckq
Izak van Langevelde
2017-05-13 11:00:52 UTC
Post by Nieckq
Post by Izak van Langevelde
Post by Nieckq
Post by Izak van Langevelde
Post by Nieckq
[...]
Stokpaardjes berijden, selectief lezen, slecht communiceren en binnen
no time ruzie. Jammer, want er valt best wat van je op te steken.
Gemodereerd? Veel sukses dan.
Van Bakel
2017-05-13 11:09:03 UTC
Post by Nieckq
Post by Izak van Langevelde
Post by Nieckq
Post by Izak van Langevelde
Post by Nieckq
[...]
Zoek je ruzie? Ik denk dat Nieckq het hoogste percentage talige
bijdragen heeft.
h@wig
2017-05-13 11:42:15 UTC
Post by Van Bakel
Post by ***@wig
Post by Nieckq
Post by Izak van Langevelde
Post by Nieckq
Post by Izak van Langevelde
Post by Nieckq
[...]
Nou ben ik niet 'gezellig' is het weer niet goed..
En daarom zeg ik hoe jammer ik dat vind dat die bijdragen zo uit de
hand lopen. Daar kun je niet alleen de broertjes of de Vlamen de
schuld van geven. En ik neem niks terug van mijn kwalifikatie. Er zijn
er al te veel afgehaakt vanwege hummus.
Van Bakel
Je kunt niet in je eentje ruzie maken.
h@wig
2017-05-13 12:08:22 UTC
Post by Van Bakel
Post by ***@wig
Post by Van Bakel
Post by ***@wig
Post by Nieckq
Post by Izak van Langevelde
Post by Nieckq
[...]
Precies. Maar enige zelfreflectie is hem vreemd. Tot voor kort werd er
standaard op zaterdag uit het luchtledige gescholden en beledigd, 40
berichten achter elkaar. Dolgedraaid achter het toetsenbord. En het
ligt altijd aan een ander. Vind je dat normaal?

Ik hou er maar over op, het is al te vaak gesignaleerd.
Nieckq
2017-05-13 12:57:37 UTC
Op 13-5-2017 om 14:08 schreef ***@wig:
[...]
Vin JIJ het normaal hoe sommmogen hier tienduizenden scheldberichten
plaatsen?
Daar zeg je nl. niets over.
Post by ***@wig
Ik hou er maar over op, het is al te vaak gesignaleerd.
Ja, maar je signaleert zelf wel heel selectief.

Nieckq
Rein
2017-05-13 15:45:56 UTC
Nieckq <***@invalid.xyz> wrote:

[knip 'Als hunnie het doen, mag ik het ook']
Van Bakel
2017-05-13 17:25:05 UTC
Post by Van Bakel
Post by ***@wig
Post by Van Bakel
Post by ***@wig
Post by Nieckq
Post by Izak van Langevelde
[...]
Nee, maar dat neemt niet weg dat hij ook de meeste talige berichten
produceert.
h@wig
2017-05-13 17:42:49 UTC
Post by Van Bakel
Post by ***@wig
Post by Van Bakel
Post by ***@wig
Post by Van Bakel
Post by ***@wig
Post by Nieckq
Post by Izak van Langevelde
[...]
Gedeeltelijk waar. Op het gebied waar zijn interesse ligt,
taaltechnische. Niet als er over andere aspecten van taal gesproken
wordt, daar reageert hij niet op. Of hij herhaalt wat anderen al
opmerkten. En degenen die er ook voor hadden doorgeleerd kregen nooit
gelijk en zijn verdwenen. Een strijlijk type, noemen we dat in
Brabant.
Van Bakel
2017-05-13 17:52:28 UTC
Post by Van Bakel
[...]
Het lijkt me dat we dat allemaal zelf moeten weten. Zo draag ik niets
bij aan gesprekken over koorzang. Of aan bètagebabbel over zekeringen
en zo.
Post by ***@wig
En degenen die er ook voor hadden doorgeleerd kregen nooit
gelijk en zijn verdwenen.
Wiesda?
Is dat een deftige term voor een koekwaus?
h@wig
2017-05-13 18:07:45 UTC
Post by Van Bakel
Post by ***@wig
Post by Van Bakel
[...]
Dat is dan ook niet talig. Maar waar het wel talig is haakt hij niet in
of spreekt er zoals vandaag, denigrerend over. Hij kan niks taligs
vinden. Nou dat ligt dan toch echt aan hem.
Post by Van Bakel
Post by ***@wig
En degenen die er ook voor hadden doorgeleerd kregen nooit
gelijk en zijn verdwenen.
Wiesda?
Er waren er een paar, Feico dacht ik en ... namen die me ontschoten
zijn.
Neen.
Van Bakel
2017-05-13 18:18:25 UTC
Post by Van Bakel
Post by ***@wig
Post by Van Bakel
[...]
Het is maar net wanneer je hier kijkt. Soms gaat het een hele tijd
over van alles, behalve taal.
Nieckq
2017-05-22 17:33:23 UTC
Post by Van Bakel
Post by ***@wig
Post by Van Bakel
Post by ***@wig
Post by Van Bakel
[...]
Steeds minder om taal.
Koffieklets.

Nieckq

Ruud Harmsen
2017-05-13 19:08:55 UTC
Post by Van Bakel
Post by ***@wig
Post by Van Bakel
[...]
Wie is ondertussen de 'hijëm" in kwestie eigenlijk? Ik ben even de
draad kwijt.
2017-05-13 19:31:27 UTC
Post by Van Bakel
Post by ***@wig
Post by Van Bakel
[...]
Als we dat allemaal zelf moeten weten, zou er niet zo vaak over gezeurd
hoeven worden. Het zijn tenminste redelijk vaak inhoudelijke gesprekken
zonder gescheld en geschimp, kom daar maar eens om tegenswoordig.

Afgezien daarvan: jij hebt zelf meerdere malen de zaken op het politieke
vlak getrokken, en ik heb éénmaal gemerkt dat we soms zelfs dezelfde
muzikale smaak hadden. Niks taligs aan natuurlijk, maar gewoon
onderwerpen die even in de belangstelling staan.

Wel talig: bètavakken (resp. gebabbel) zijn naar mijn smaak niet perse
technisch.
[...]
Doet me denken aan een grap die ik vandaag zag: Van Loesje: heb je net
een aardig gesprek wil iemand er een touw aan vastknopen.
Van Bakel
2017-05-13 20:13:32 UTC
Als we dat allemaal zelf moeten weten, zou er niet zo vaak over gezeurd
hoeven worden. Het zijn tenminste redelijk vaak inhoudelijke gesprekken
zonder gescheld en geschimp, kom daar maar eens om tegenswoordig.
Ik zeur er niet over. Ik heb geen bezwaar tegen off-topic onderwerpen.
Het is in nl.taal wel geinig als het ook regelmatig over taal gaat,
maar dat gebeurt ook.
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Gebabbel allitereerde leuk met bèta. Ik bedoel er verder niet zoveel
mee.
Rein
2017-05-13 15:45:56 UTC
Van Bakel <***@bakel.invalid> wrote:

[knip]
Post by Van Bakel
Je kunt niet in je eentje ruzie maken.
Je kunt wel in je eentje ruzie maken.
Zo, nu een Bavaria.
Pee Retinee
2017-05-13 16:31:21 UTC
Post by Van Bakel
[...]
En er zullen er nog meer volgen. Het handjevol lieden hier dat je
nog serieus kan nemen is eigenlijk al te klein geworden om nl.taal
in stand te houden voor het doel waarvoor hij ooit is opgezet.

|PR|
Nieckq
2017-05-13 12:51:50 UTC
Post by Nieckq
Post by Izak van Langevelde
Post by Nieckq
Post by Nieckq
nl.taal verwatert langzamerhand in een navelstaarderig
koffiekletsgroepje. Niets mis mee overigens.
Maar voor echte taalbespreking moet je tegenwoordig elders zijn.
Gemodereerd?
Wat is "gemodereerd"?
Veel sukses dan.
Dank je wel.

Nieckq
Maarten van Tilburg
2017-05-13 20:28:07 UTC
Post by Nieckq
Post by ***@wig
Post by Nieckq
[...]
Nou breekt mijn klomp :)

Het is niet bekend bij Van Dale!

Dus ook niet bij Nieckq ?

Andere online woordenboekjes kennen het wel. Synoniem met "matigen" o.a.
Dus laten we een voorbeeld geven: iemand die klaagt over scheldwoorden
e.d. kan zijn heil zoeken in een groep waar er een (of meer) "moderator"
is, dwz een persoon die de welvoeglijkheid etc. van de bijdragen van
anderen beoordeelt en zonodig ingrijpt.

Een leuke job is dat niet, kan ik meedelen.
h@wig
2017-05-13 20:53:14 UTC
Post by Nieckq
Post by ***@wig
Post by Nieckq
[...]
Mijn VD kent het wel, maar ik dan onder modereren. En het komt nog wel
uit het Frans:))
Maarten van Tilburg
2017-05-13 21:18:44 UTC
Post by Nieckq
Post by ***@wig
Post by Nieckq
[...]
De online VD kende ook modereren niet. Misschien deed ik wat fout?
Het lijkt me langer bekend in het Nl.
Ruud Harmsen
2017-05-14 06:54:51 UTC
Sat, 13 May 2017 18:18:44 -0300: Maarten van Tilburg
Post by Nieckq
Post by ***@wig
Post by Nieckq
[...]
Ja, je gebruikte de online, dat wil zeggen het Hedendaags woordenboek.
Veel dunner, veel beperkter dan de Dikke Driedelige. Concise, zeg
maar.
2017-05-14 08:53:16 UTC
Mijn VD kent het wel, maar dan onder modereren. En het komt nog wel
Zo modderen we aan... :')