Letterlijk citaat
Add Reply
Chris Jacobs
2017-11-26 16:57:09 UTC
De luchtmacht-generaals hoorden het verbaasd aan: de president van de VS
vertelde opgetogen dat zijn land onzichtbare vliegtuigen heeft.
Letterlijk citaat: "Zijn die toestellen, de F35, goed, vroeg ik aan de
Air Force-jongens? Ze zeiden, nou, mijnheer, u kunt ze niet zien. Ik
zei, maar in een gevecht dan. Weet je, in een gevecht, zoals ik zie in
films. Het gevecht, ze vechten. Ze zeggen, nou, ons toestel wint elke
keer omdat de vijand het niet kan zien, zelfs als het vlak naast ze
vliegt. Dat is goed, dat helpt."
De deskundigen van de luchtmacht hebben uiteraard afstand genomen van de
bewering dat de F35 - die Nederland ook heeft aangeschaft - onzichtbaar
is. Dat is hij niet. En zeker niet in het gevecht.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenland/trump-denkt-dat-de-vs-onzichtbare-vliegtuigen-heeft-‘net-als-in-de-film’/ar-BBFz8tH?li=AAazPsO&ocid=spartandhp

Ik zie aan het letterlijk citaat dat Trump goed Nederlands spreekt :-)
Verder zie ik dat hij niet degene is die beweert dat de vliegtuigen
onzichtbaar zijn, dat waren de Air Force-jongens. Maar misschien hebben
de deskundigen van de luchtmacht het gewoon verkeerd begrepen omdat zij
niet zo goed Nederlands spreken als Trump?

Chris
Flibsy
2017-11-26 17:15:31 UTC
Post by Chris Jacobs
[...]
Nou... - even los van je taalwaarneming - Trump beweert dat hij het van de
Air Force-jongens heeft. En op zijn best is het zijn parafrase van wat hij
vroeg en als antwoord kreeg. Als de vraag überhaupt is gesteld. En als het
geen nepnieuws is.
Ghingis Khan
2017-11-26 22:34:01 UTC
Post by Chris Jacobs
[...]