Traduttore, Traditore
Chris Jacobs
2018-02-24 20:04:39 UTC
Het is me opgevallen dat het Ehud Ben Yehuda / David Weinstein
woordenboek Palestine vertaalt als Eretz Israel ארצ ישראל
Dirk T. Verbeek
2018-02-24 22:01:17 UTC
Post by Chris Jacobs
Het is me opgevallen dat het Ehud Ben Yehuda / David Weinstein
woordenboek Palestine vertaalt als Eretz Israel ארצ ישראל
Het land Israël, een nogal nationalistische blik op de politieke
geografie. Het Hebreeuws heeft best wel een naam voor Palestina .פלשתינה

"https://en.wikipedia.org/wiki/Land_of_Israel"
Pee Retinee
2018-02-25 09:20:31 UTC
Post by Chris Jacobs
Het is me opgevallen dat het Ehud Ben Yehuda / David Weinstein
woordenboek Palestine vertaalt als Eretz Israel ארצ ישראל
Onder bezetters is dit soort dingen gebruikelijk.

|PR|
VB
2018-02-25 10:08:05 UTC
Voorwaartse verdediging.
Flibsy
2018-02-25 11:17:29 UTC
Post by VB
Post by Pee Retinee
Post by Chris Jacobs
Het is me opgevallen dat het Ehud Ben Yehuda / David Weinstein
woordenboek Palestine vertaalt als Eretz Israel ??? ?????
Onder bezetters is dit soort dingen gebruikelijk.
Voorwaartse verdediging.
Geinig hoor, en ook handig dat ik al die tekens van andere talen gewoon op
mijn scherm krijg:

ארכאי
我在这里
Συγγραφέας
Аккгшпыфуа
VB
2018-02-25 21:50:34 UTC
Post by VB
Post by Pee Retinee
Post by Chris Jacobs
[...]
?????
????
??????????
??????????
Ik zie het.
Flibsy
2018-02-25 22:32:26 UTC
Post by VB
Post by Flibsy
Post by VB
Post by Pee Retinee
Post by Chris Jacobs
[...]
Nee, jij dus niet. Je zag ook de Hebreeuwse schrifttekens niet.
Het is best handig in een taalgroep ‘vreemde’ schrifttekens die in een
bericht staan weer te geven op je eigen scherm.
VB
2018-02-25 23:32:28 UTC
Post by VB
Post by Flibsy
Post by VB
Post by Pee Retinee
Post by Chris Jacobs
[...]
Niet dat ik ze zou kunnen lezen, maar het zou wel leuk zijn, ja.