ambachtelijk
2018-06-14 07:40:03 UTC
BRUSSEL - ’Grootmoeders’ appelmoes en ’huisgemaakte’ stroopwafels: mooie
termen die feitelijk de kwaliteit of inhoud van voeding en drank
verbloemen. Zulke woorden zetten consumenten op het verkeerde been, net als
plaatjes van fruit op producten waar bijna geen fruit in zit, of de
vermelding ’volkoren’ op brood met nauwelijks vezels erin. Dat stelt de
Europese consumentenkoepel BEUC.

Dan herinner ik mij plots wat ik eens op een pakje kaas aantrof: "Speciaal
voor u ambachtelijk gesneden kaas"

En wat dat ambachtelijk is weet ik wel. Ergens in de buurt van Luik
bestelde ik een stuk kaas. De dame achter de toonbank legde een half
wagenwiel op de grond en, met 1 voet op de ene kant van het kaasmes, sneed
ze een homp af. Ik verbaasd natuurlijk. " ja ik red het niet anders hoor,
met deze kaas. En zo doen ze het allemaal."
2018-06-14 15:35:20 UTC
Post by Anonymous
[...]
Ze was haar kaassnijder kwijtgeraakt... nee, had er nog nooit van gehoord.
Een scherp wurgkoordje tussen twee houten handvatten.
2018-06-14 16:59:59 UTC
Ze was haar kaassnijder kwijtgeraakt... nee, had er nog nooit van gehoord.
Een scherp wurgkoordje tussen twee houten handvatten.
YM een garotte?
2018-06-14 17:54:54 UTC
Ze was haar kaassnijder kwijtgeraakt... nee, had er nog nooit van gehoord.
Een scherp wurgkoordje tussen twee houten handvatten.
YM een garotte?
persies, een kaasgarotte
2018-06-14 18:49:25 UTC
Ze was haar kaassnijder kwijtgeraakt... nee, had er nog nooit van gehoord.
Een scherp wurgkoordje tussen twee houten handvatten.
YM een garotte?
persies, een kaasgarotte
En <giechel> toen iemand me voor het eerst uitlegde wat een garotte is,
refereerde hij aan een kaassnijder, en nou verduidelijk ik een kaassnijder
aan de hand van een garotte...
2018-06-15 04:52:04 UTC
[...]
Wat mij betreft verduidelijkte jij niks.
2018-06-15 09:13:46 UTC
Post by joh
[...]
Kaas is in the eye of the beholder...