Vlamend betoog
Nieckq
2018-06-09 12:08:42 UTC
"den Eric", "de Marcel", "de Harmsen" enz. Een lidwoord voor de voor- of
achternaam.
Ook in het zuiden van NL.

Nieckq

---
Dit e-mailbericht is gecontroleerd op virussen met Avast antivirussoftware.
2018-06-09 13:41:41 UTC
Post by Nieckq
"den Eric", "de Marcel", "de Harmsen" enz. Een lidwoord voor de voor- of
achternaam.
Ook in het zuiden van NL.
Ja. Alleen als het mannen betreft, nooit voor vrouwen. Hier tenminste.
Ik dacht zelfs dat we in Ned-Br altijd den zeggen ook als er een
medeklinker op volgt. Den Harmsen. En als iemand Van ... heet, Van
Kakel bijvoorbeeld, wordt dat 'den Kakel'.
wugi
2018-06-09 16:02:24 UTC
Post by Nieckq
[...]
"Onze" is dan minder discriminerend:
Onzen Eric, onze Marcel,
ons Lea, ons Hedwig.
La Hedwig heeft tuuk een andere connotatie.
2018-06-09 17:12:04 UTC
Post by wugi
Post by ***@wig
Post by Nieckq
[...]
En dan hebben we het nog niet eens over 'Het Wicht'...
VanB
Dat is een nomen, dus zeer on topic.
h@wig
2018-06-10 07:34:36 UTC
Post by VanB
Post by Izak van Langevelde
Post by wugi
Post by ***@wig
Post by Nieckq
[...]
De fipronil in je biologische eieren tast je hersenen aan, maar kakelt
U rustig verder.
h@wig
2018-06-10 07:24:27 UTC
Post by wugi
Post by ***@wig
Post by Nieckq
[...]
La Hedwige he.
Onze Wugi, OK, maar /onze/ Van Kakel is voor de liefhebbers :') ..

wugi
2018-06-10 08:05:52 UTC
Post by wugi
Post by ***@wig
Post by Nieckq
[...]
Kdach eiglijk tzelfde. Kken Hedwiges, maar Hedwig was de schoon*vader*
van mijn broer ;-)
Post by ***@wig
Onze Wugi, OK, maar /onze/ Van Kakel is voor de liefhebbers :') ..
Koddig :o>
VanB

denkbaar
2018-06-09 14:17:29 UTC
Post by Nieckq
"den Eric", "de Marcel", "de Harmsen" enz. Een lidwoord voor de voor- of
achternaam.
Ook in het zuiden van NL.
De Sjaak.