talenweetje
2018-01-17 07:11:11 UTC
De enige die zover bekend alle indianentalen sprak, inclusief de geschreven
talen, en accentloos, en daarnaast nog enkele tientallen arabische talen en
dialecten sprak, en ook nog Afrikaans en een handvol Europese talen, en
niet te vergeten Turks en Koerdisch of Koerdische dialecten, was Karl May.

Kleefgaren
Izak van Langevelde
2018-01-17 09:29:48 UTC
Post by Anonymous
[...]
Misschien moet je 'm toevoegen aan de wikipedia lijst van polyglotten?
👺 👼🏻
2018-01-17 09:38:12 UTC
Post by Anonymous
[...]
Goed idee. Maar ik wacht ff tot 31 maart 23h 59'59" denk ik.
🔔ƑκℕΞℓ ⛽®ΣℕξИ
Izak van Langevelde
2018-01-17 10:07:21 UTC
Post by 👺 👼🏻
Post by Izak van Langevelde
Post by Anonymous
[...]
Dat loopt teveel in de smiezen...
Luuk
2018-01-17 20:27:14 UTC
Post by 👺 👼🏻
Post by Izak van Langevelde
Post by Anonymous
[...]
Ach zo' pagina over polyglotten moet je niet al te serieus nemen, of is
Limburgs tegenwoordig echt een taal?
--
Frans Timmermans, a Dutch politician and diplomat, the First
Vice-President of the European Commission, was Minister of Foreign
English, German, French, Italian and Russian.[36][37]
Izak van Langevelde
2018-01-17 21:22:46 UTC
Post by Luuk
Post by Izak van Langevelde
Post by 👺 👼🏻
Post by Izak van Langevelde
Post by Anonymous
[...]
Persoonlijk heb ik liever iemand die recht door zee gaat, dan maggi vammij
oud-Spakenburgs spreken...
2018-01-17 21:45:31 UTC
Post by Luuk
Ach zo' pagina over polyglotten moet je niet al te serieus nemen, of is
Limburgs tegenwoordig echt een taal?
Nee, drie.
2018-01-17 11:33:02 UTC
Post by Anonymous
[...]
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_polyglots

Telt beperkt passief vermogen ook mee? Sinds ik met hulp van Google
Translate en Apertium een paar regels Catalaans correct in het
Interlingua heb weten te vertalen, en als ik verder ook de latten
lekker laag leg, kom ik nu aan ca. 13 talen, eens kijken:
Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans, Catalaans, Italiaans,
Portugees, Esperanto, Ido, Interlingua, Interlingue. O nee, da's maar
12, jammer.
2018-01-17 11:38:40 UTC
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_polyglots
Bestaan er ook nog andere soorten Swaheli dan "East African Swahili"?
Island Swaheli van Zanzibar? Maar dat is toch ook in Oost-Afrika?
2018-01-17 15:47:57 UTC
Post by Anonymous
[...]
Pas maar op, straks ga je nog indianenverhalen schrijven ook nog. [Pun not
intended]

Kleefgaren
Ruud Harmsen
2018-01-17 16:02:45 UTC
Post by Anonymous
Post by Ruud Harmsen
[...]
Ik heb inderdaad veel plannen liggen, over veel onderwerpen.

En enigszins vloeiend actief alleen maar nl, en, de, ia. Sinds ik
intensief met ia bezig ben, is pt tamelijk moeilijk vol te houden
geworden.
👺 👼🏻
2018-01-17 09:32:38 UTC
Post by Anonymous
[...]

Nou *alle* indianentalen. Wel veel. Ik had beter eerst op de site van
mijn goede vriend Schenk kunnen kijken, waar een allervermakelijkst stuk
op staat van ene Leo Ross, over o.a. het "Nederlands" van Karl May.

karlmay.apriana.nl/2002a.html

Zeer de moeite van het lezen waard.
🔔ƑκℕΞℓ ⛽®ΣℕξИ
Izak van Langevelde
2018-01-17 10:10:35 UTC
Post by 👺 👼🏻
Post by Anonymous
[...]

Ik bleef haken achter 'reliquieën'...
2018-01-17 15:45:24 UTC
Post by 👺 👼🏻
Post by Anonymous
[...]

Ff doorbijten. Het gehannes van May met vreemde talen, en vooral het
Nederlands, is hilarisch. (Mijnheer Willem van Aardappelenbosch). Het is
een soort van Nederlands wat je krijgt bij 2x translate.google.commen. May
was een Googletranslator avant la lettre.

Kleefgaren
Ruud Harmsen
2018-01-17 11:29:01 UTC
Post by Anonymous
[...]
Klopt. Ik heb ook een paar van die boeken. In Nederlandse vertaling
dan. Overweeg al lang ooit eens de inmiddels rechtenvrij Duitse
versies te gaan lezen (evenals Biggles in het Engels).

Had-tie allemaal uit de gevangenisbibliotheek, luidt het verhaal.

Kara ben Nemski, Karl, zoon der Duitsers.