Wat is een credit card?
Add Reply
Chris Jacobs
2018-01-28 19:47:16 UTC
Ik ken wel voorbeelden van wat wel en wat niet onder credit card valt.
Mijn ABN-Amro betaalpasje is geen credit card hoewel ik EUR 300 rood mag
staan.
Mijn Visa prepaid kaartje van Pay2d is, althans in het Nederlandse
taalgebied, Amerikanen doen dat anders, wèl een credit card, hoewel ik
daarop niet rood mag.

Heeft iemand een sluitende definitie?

Chris
h@wig
Een voorschot-kaart?
Chris Jacobs
2018-01-28 20:17:49 UTC
Post by Chris Jacobs
[...]
Nee, dat werkt niet! Zie de voorbeelden!
Op mijn ABN-Amro pasje kan ik wèl EUR 300 voorschot krijgen.
Op mijn Pay2d kaartje mag ik _niet_ rood staan!

Chris
h@wig
Dat is dan een prepaid creditcard, niet echt een cd.
Chris Jacobs
2018-01-28 20:30:33 UTC
Post by Chris Jacobs
Post by ***@wig
Post by Chris Jacobs
[...]
Nee, een prepaid credit card is inderdaad niet echt een compact disc.
Alleen het formaat is al anders, rechthoekig i.p.v. rond.
VB
Jullie gaan hier uitkomen. Dat zie ik wel.
Dirk T. Verbeek
2018-01-29 18:32:45 UTC
Post by Chris Jacobs
Post by ***@wig
Post by Chris Jacobs
[...]
Die pre-paid kaarten zijn over het algemeen anoniem, hoe zouden ze dat
rood staan dan moeten vereffenen?
Chris
BugHunter
2018-01-29 18:54:16 UTC
Post by Dirk T. Verbeek
Post by Chris Jacobs
Post by ***@wig
Post by Chris Jacobs
[...]
Voor zover ik weet, krijg je (een deel van)
het beltegoed pas als je je NAW-gegevens
overlegd hebt.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
------------///-----------------------------
/ \ Bye, BugHunter
Chris Jacobs
2018-01-30 17:05:38 UTC
Post by BugHunter
Post by Chris Jacobs
Post by Chris Jacobs
Post by Chris Jacobs
Post by Chris Jacobs
Post by Chris Jacobs
Post by ***@wig
Post by Chris Jacobs
[...]
Voor zover ik weet kun je met Visa kaartjes allang niet meer bellen
sinds de telefooncellen zijn opgeheven.
De telefooncellen hadden een slot waar een 1FF Visa card inpaste, maar
in de huidige mobieltjes past alleen een mini, micro of nano.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Simkaart
Ik krijg mijn Visa card gewoon niet in mijn mobiele telefoontjes.

Chris
BugHunter
2018-01-30 18:34:33 UTC
Post by Chris Jacobs
Post by BugHunter
Post by Chris Jacobs
Post by Chris Jacobs
Post by Chris Jacobs
Post by Chris Jacobs
Post by Chris Jacobs
Post by ***@wig
Post by Chris Jacobs
[...]
Beetje creatief knippen.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
Sietse Vliegen
2018-02-07 02:11:13 UTC
Post by Chris Jacobs
Post by ***@wig
Post by Chris Jacobs
[...]
Het werkt wel, maar sluit niet (uit, zie mijn oeuvre ((of nee, doe
maar niet)) maar heeft daar ook helemaal geen recht op. Geen
alleenrecht althans, al is het maar omdat ik ook al zo'n alleenrecht
heb. Dus eigenlijk: misschien wel het alleenrecht om uit te sluiten,
maar geenszins als enige die dat ook heeft.
Post by Chris Jacobs
Op mijn Pay2d kaartje mag ik _niet_ rood staan!
Je mag ook niet schaatsen op vloeibaar water? Van mij wel hoor.
Sterker: je mag je alles. Van wat God verboden heeft, tot en met wat
'ie je door je strot probeert te duwen. Niet dat je met het 2e veel
opschiet, maar toch. Of nee: juist toch*

*ondanks alles.

pe
2018-01-28 22:58:30 UTC
Post by Chris Jacobs
[...]
Als een kaart die geen krediet biedt maar waar je juist vooraf voor betaalt
nog zonder dat je wat gekocht hebt eronder moet vallen, dan heb ik geen
sluitende definitie.

Ik zie ook niet hoe je rood zou kunnen staan op een voorbetaalkaart.
👾 pe 👾
Chris Jacobs
2018-01-28 23:07:51 UTC
Post by Chris Jacobs
[...]
Dan denk ik dat je niet de enige bent. Zo te zien _is_ er gewoon geen
sluitende definitie.
https://www.creditcard.nl/prepaid
h@wig
Het was een vraag naar de bekende weg?
Pee Retinee
2018-01-29 10:39:56 UTC
Post by Chris Jacobs
Ik ken wel voorbeelden van wat wel en wat niet onder credit card valt.
Mijn ABN-Amro betaalpasje is geen credit card hoewel ik EUR 300 rood
mag staan.
en dus automatisch een BKR-registratie hebt.

Maar het is een misvatting dat je op dat *pasje* rood mag staan:
je mag op je *rekening* rood staan. Dat kan ook ontstaan zonder
dat je je pasje gebruikt, bijv. door een automatische incasso.
Post by Chris Jacobs
Mijn Visa prepaid kaartje van Pay2d is, althans in het Nederlandse
taalgebied, Amerikanen doen dat anders, wèl een credit card, hoewel
ik daarop niet rood mag.
Het is dan ook geen credit card, maar een debit card:
https://www.alleszondercreditcard.nl/prepaid-creditcard/
Post by Chris Jacobs
Heeft iemand een sluitende definitie?
aanzuiverkaart?

|PR|
Chris Jacobs
2018-01-29 16:40:33 UTC
Post by Chris Jacobs
[...]
Ah, dat is een interessante invalshoek. In de Nederlandse taal kan iets
dus A subtype B zijn, en tegelijk niet A.
2018-01-29 18:26:16 UTC
Post by Chris Jacobs
Post by Chris Jacobs
[...]
zoiets heet niet-monotoon redeneren, da's echt niet specifiek
Nederlands...
2018-01-30 23:24:10 UTC
Post by Chris Jacobs
[...]
Zo’n ding waar je eerst geld op moet zetten is MI een tegoedkaart. Vgl
tegoedbon.
👾 pe 👾
VB
Taal is niet logisch.
Sietse Vliegen
2018-02-07 01:26:46 UTC
Post by Chris Jacobs
[...]
Van zo goed als niets bestaat een sluitende definitie, waar men zich
nog aan kan houden ook, zonder een zonderling te worden waar niet mee
te praten valt (héél misschien delen van de wiskunde uitgezonderd).
Nog erger wordt het, als je ook nog 'sluitend' gelijkstelt aan
'uitsluitend', oftewel: aan die definitie mogen geen andere dan de
bedoelde kaartjes (in dit geval, anders mutatissen mutandes of het
enkelvoud daarvan) voldoen, dan credit cards (creditcards, in goed of
te wel spatie loos Nederlands, ook wel fout Engels geheten).

Die Visa prepaid credit card is òf wat de naam zegt: het krediet op je
kaart is door jezelf voorgeschoten (raar, maar correct: iemand laat
jou in het krijt staan, dat kan iedereen zijn en er is geen reden
waarom jij dat niet zelf zou kunnen zijn. Denk maar eens aan alle
zelfmoorden, -haat, -iez ((-iestickz and zo on)) -plagiaat
-bevrediging en wat dies meer zij staan er model voor). Of denk aan
niets van dat alles, wel zo gezond, maar onthoud wat eruit volgde toen
je er wel aan dacht***

*** zou hebben gevolgd indien (enz.) voor ernstig gezonden, die het al
ongezond vinden om er gedacht te hebben. Consequent zijn die wel, een
niet zo'n beetje ook. Ik mag ze wel. Zwaai ook altijd als ik er eentje
zie vliegen. Het nadeel van consequent zijn is wel, vinnik, dat je dan
alles volgt, dus ook zijstraten. En dan,

Ahum. Er is iets misgegaan geloof ik. Of juist te goed, daar wil ik
afwezen. Eigenlijk wil ik van een heleboel meer afwezen, dit terzijde.
Van de rest ook delen terzijde, dus niet dat dat allemaal to the point
is. Dit wellicht ten overvloede.
--
Sietse.
Chris
Sietse Vliegen
2018-02-07 01:42:22 UTC
Post by Sietse Vliegen
Post by Chris Jacobs
[...]
Wellicht, ook wel misschien, niet precies TEN overvloede, maar in elk
geval iets met overvloed. Kan ook vloeien zijn, en dan over iets, maar
zoiets is het beslist. Dat voel ik aan mijn water*

* Grapje natuurlijk, ik doe niet eens ijsblokjes in de whisky, zelfs
niet in het ergste bocht dat onder die naam verkocht wordt **

** niet bocht, whisk(e)y ***

*** naam: men leze na(a)m(en) ****

**** men leze dat bij nader inzien toch maar niet. Men zij gekke
henkie immers ook niet? *****

*****
Dhr. G. Henkie niet te na gesproken natuurlijk. Ja, dame kan ook. En
nee: dat hoeft niet met ********. Consequent zijn is leuk, maar ik ben
gekke henkie niet! Daarom haal ik die 4 ********* teveel ook niet weg.
Kan ook 444 ************************************* zijn, daar wil ik
afwezen, en van meer afwezen, afwezigen of anderszins afwijkende
wezens.
Sietse Vliegen
2018-02-07 01:52:53 UTC
Post by Sietse Vliegen
Post by Chris Jacobs
[...]
[enz, uitleg op verzoek of terzijde]

òf het is een debit card*

* niet ècht "of", maar tevens (zijnde daaraan gelijk zijnde).**

** tevens toch wat gelijker dan het alternatief, reeds beknopt
uitgelegd, omdat dit nog beknopter is. Hoe dat kan: nog beknopter, zou
hier te ver voeren. Maar bij dezen acht ik het bewezen.