opbeurende spreuken
Ludo van der Hoeff
2004-03-02 18:24:46 UTC
Kop Op
Achter de wolken schijnt de zon
Na regen komt zonneschijn..

Wie helpt mij aan zoveel mogelijk opbeurende spreuken, spreekwoorden en/of
gezegden.

Ik wil even iemand goed opbeuren.

Met vriendelijke groet,

Ludo
Christa
2004-03-02 18:47:37 UTC
Tue, 2 Mar 2004 19:24:48 +0100 tikte dan wel citeerde Ludo van der
Post by Ludo van der Hoeff
Kop Op
Achter de wolken schijnt de zon
Na regen komt zonneschijn..
Opkikkertje
De soep wordt nooit zo heet gegeten als hij opgediend wordt
Aan het eind van de tunnel schijnt licht
Maak je geen zorgen voor de dag van morgen (laat morgen maar voor
zichzelf zorgen)
Alles sal reg kom
Eind goed al goed
Toch is 'r kauw jonger
Frits Zandveld
2004-03-02 21:22:21 UTC
Post by Ludo van der Hoeff
[...]
Het is de vraag of die iemand geholpen wordt met gemeenplaatsen.
Luisteren en begrip tonen doet wellicht meer.

Frits
Kees de Graaf
2004-03-03 06:32:20 UTC

Elluk nadeel hep se foordeel.
Peer Mankpoot
2004-03-03 08:58:15 UTC
Post by Frits Zandveld
Post by Ludo van der Hoeff
[...]
Liever open deuren dan algemeenheden, hè Frits.
Pret om kapoen
Xmagma
2004-03-03 09:33:28 UTC
Post by Ludo van der Hoeff
[...]
Doe het zo als de militaire arts in Catch 22: die beurde zijn patiënten
altijd op door elk ellende-verhaal te onderbreken en over zijn eigen sores
te beginnen.
Black Widow

Ludo
Eric Schade
2004-03-07 12:49:51 UTC
Post by Ludo van der Hoeff
[...]
Zolang er leven is, is er hoop.
Ende despereert niet.
't Gaat wel over, voordat je 'n meisje wordt (OTG = oma's taalgebruik).
Als je goed van aard bent, geef je daar niet om (OTG).

MTL
Ik vrees dat ik oma weer eens zwaar heb misbruikt.
Rein
2004-03-08 00:05:59 UTC
Eric Schade <***@Chello.be> wrote:

Ende despereert niet. [...]