Is straling 5G het nieuwe roken?
J. J. Lodder
2018-04-02 11:28:50 UTC
Bozweb <***@bozweb.net> wrote:
AMSTERDAM - Dat het ministerie van Economische Zaken de zorgen over
elektromagnetische straling van het grootschalige 5G-netwerk serieus
neemt, maakt voormalig universitair onderzoeker Hugo Schooneveld blij.
Met dat netwerk zullen overal kleine mini-zendmasten verschijnen.
Ter amusement wellicht:
De Volkskrant van afgelopen zaterdag
heeft een nogal vernietigend stukje
over alle 'Is Het Nieuwe Roken...' onzin.

Wie heeft die maffe kreet eigenlijk bedacht?

Jan
VB
Zitten is het nieuwe roken, Jan.
Pakkie Boem
2018-04-02 18:43:15 UTC
Post by J. J. Lodder
[...]
De Volkskrant in 2013?

https://www.volkskrant.nl/archief/de-e-sigaret-het-nieuwe-roken~a3553261/
'n nekregelfan
VB
<http://www.vrijspreker.nl/wp/2008/09/vetzucht-het-nieuwe-roken/>
J. J. Lodder
2018-04-03 11:12:38 UTC
Post by VB
Post by Pakkie Boem
Post by J. J. Lodder
[...]
Dank. Dat schijnt indedaad de eerste te zijn,

Jan
J. J. Lodder
2018-04-03 11:12:37 UTC
Post by Pakkie Boem
Post by J. J. Lodder
[...]
Die is nog wel terecht.

Jan
iMark
2018-04-05 12:30:03 UTC
Post by Pakkie Boem
Post by J. J. Lodder
[...]
Ik heb nog een eerdere in de aanbieding.

NRC Handelsblad in 2012
https://www.nrc.nl/nieuws/2012/03/17/vlees-is-het-nieuwe-roken-1081192-a267172
h@wig
2018-04-05 14:27:22 UTC
Post by iMark
Post by Pakkie Boem
Post by J. J. Lodder
[...]
Altijd baas boven baas:
Neelie Kroes 12.12.2011
https://dans.knaw.nl/nl/actueel/nieuws/data-zijn-het-nieuwe-goud

Misschien (ik denk het eigenlijk niet) had Amerika het van Neelie, maar
in 2013 verscheen de Netflixfilm 'Orange is the new black' en volgden
de modetrendwatchers: blauw is het nieuwe zwart. Of groen, of bruin.

edit:
Inderdaad. In 2005 was in Amerika de kreet al populair:

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=the%20new%20black

Eigenlijk inwisselbaar voor alles wat hot is.

"the new black

The new fad, trend, or style of the moment.

Background: Since black is always in style in the fashion industry,
saying something is "the new black" means that it is the hottest new
thing. This phrase can be used to call out the "coolness" of anything,
it's not just limited to the fashion world

"Striptease aerobics is the new black."

einde citaat.
J. J. Lodder
2018-04-05 20:52:59 UTC
Post by iMark
Post by Pakkie Boem
Post by J. J. Lodder
[...]
Dat wist Stanilaw Lem vijftig jaar geleden al.
Hij liet in zijn Cyberiad door Trurl en Klapaucius
een machine construeren die, eenmaal opgestart,
geheel gratis oneindige hoeveelheden informatie genereert.
(door de informatie uit de thermische ruis te selecteren)
Iets als een Maxwell's demon van de tweede soort dus.

Jan
h@wig
2018-04-05 21:14:00 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by ***@wig
Post by iMark
Post by Pakkie Boem
Post by J. J. Lodder
[...]
Het ging me niet om de inhoud, maar om de datum.
Of moest het per se over roken gaan?
Zie wat ik zei over straattaal uit 2005.
J. J. Lodder
2018-04-05 21:25:07 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by ***@wig
Post by iMark
Post by J. J. Lodder
Post by ***@wig
Post by iMark
[...]
Usenet hier.
Het gaat waar je het over wilt laten gaan,

Jan
h@wig
2018-04-05 21:34:07 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by ***@wig
Post by J. J. Lodder
Post by ***@wig
Post by iMark
Post by Pakkie Boem
Post by J. J. Lodder
[...]
Mensen die vragen stellen op Usenet lopen het risico een antwoord te
krijgen, Jan.
Jep
2018-04-15 21:42:48 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by ***@wig
Post by iMark
Post by Pakkie Boem
Post by J. J. Lodder
[...]
Stanilaw kon zich het 'garbage in, garbage out' idee nog niet permitteren,
en fantaseerde een onmogelijk filter.
Ben een oude SF pocket aan het herlezen, grappig hoe destijds zonder dat
de schrijver het zich realiseert, hij fantaseert uitgaand van bestaande
mogelijkheden en beperkingen.
Die weinig te maken hebben met hoe computer-intelligentie zich in't echt
ontwikkeld heeft.
Even Maxwells Demon opgezocht, als er 'entropie' bij wordt betrokken gaat
het kennelijk gauw de te fantastische kant uit.
--
groet! Jan

't Zal iets met geheugenplaatsen zijn. (c)hvl
J. J. Lodder
2018-04-16 12:51:44 UTC
Post by Jep
Post by J. J. Lodder
Post by ***@wig
Post by iMark
Post by Jep
Post by J. J. Lodder
[...]
Hoezo onmogelijk? Jij denkt van jezelf vast ook wel
dat je in staat bent om zin van onzin te scheiden.
Dus waarom zou kunsmatige intelligentie dat niet kunnen?

Overigens moet je Lem niet onderschatten.
Hij heeft serieus over zaken als informatie en kansen nagedacht.

Jan

J. J. Lodder
2018-04-05 20:52:58 UTC
Post by iMark
[...]