Gevalletje numbernumbness
2018-03-15 13:22:12 UTC
"Een vrachtlading goud is woensdag boven het Yakutsk-vliegveld in Rusland
uit een vliegtuig gevallen. De landingsbaan werd bezaaid met de lading,
dat van 24 kilometer hoogte naar beneden viel." (bron: nu.nl)
Pakkie Boem
2018-03-15 13:27:54 UTC
"Een vrachtlading goud is woensdag boven het Yakutsk-vliegveld in Rusland
uit een vliegtuig gevallen. De landingsbaan werd bezaaid met de lading,
dat van 24 kilometer hoogte naar beneden viel." (bron: nu.nl)
Zit dat kreng dan op 24 km hoogte nog boven de landingsbaan? Dat lijkt me
sterk.
'n nekregelfan
Rein
2018-03-15 14:54:08 UTC
Post by Pakkie Boem
Post by Izak van Langevelde
[...]
Ik dacht trouwens ook dat vliegtuigen i.h.a. niet boven de 10 km
vlogen.

"De maximale vlieghoogte van grote passagiersvliegtuigen is
ongeveer 12 kilometer. Een Concorde heeft ooit op 18 kilometer
hoog gevlogen."
<http://www.ruimbegrip.nl/hoe-hoog-vliegt-een-vliegtuig/>

En dan is er nog dat rare 'de lading, dat'.

Kortom: nepnieuws.
2018-03-15 16:28:15 UTC
Post by Pakkie Boem
Post by Izak van Langevelde
"Een vrachtlading goud is woensdag boven het Yakutsk-vliegveld in
Rusland uit een vliegtuig gevallen. De landingsbaan werd bezaaid met
nu.nl)
[...]
Lijkt me een poging van de Russen om de gemeenteraadsverkiezingen van
volgende week te beinvloeden.!
Bart Dinnissen
2018-03-15 17:00:15 UTC
Post by Pakkie Boem
Post by Izak van Langevelde
[...]
Dat gaat met een lading goud zeker lukken. Ik zal de coördinaten van mijn tuin even doorgeven.
--
Bart Dinnissen

This quote was taken out of context.
-Randall Munroe
Izak van Langevelde
2018-03-15 17:25:56 UTC
On 15 Mar 2018 16:28:15 GMT, in nl.taal Izak van Langevelde
Post by Izak van Langevelde
Je moet ze natuurlijk wel zelf vangen!
J. J. Lodder
2018-03-15 18:03:19 UTC
Post by Izak van Langevelde
Post by Pakkie Boem
Post by Izak van Langevelde
[...]
Dat gaat pijn doen, veel pijn.
Beter eerst laten stuiteren,

Jan
Izak van Langevelde
2018-03-15 18:35:29 UTC
Post by Izak van Langevelde
Post by Pakkie Boem
Post by Izak van Langevelde
[...]
Hè, nou verklap je het!
2018-03-16 10:26:41 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by Izak van Langevelde
Post by Bart Dinnissen
Post by Izak van Langevelde
[...]
Ach. Goud is zacht. Maar ook zwaar.
http://rudhar.com/gold/watevalu.htm
Pakkie Boem
2018-03-16 06:37:31 UTC
Post by Pakkie Boem
Post by Izak van Langevelde
[...]
Dat zal, maar deze blijkbaar niet. Het was misschien het stratosfeertoestel
van prof. Barabas!
'n nekregelfan
joh
't Is dat ding van Musk. En als ik dit https://www.google.nl/amp/s/amp.theguardian.com/technology/2018/feb/07/tesla-quarterly-loss-elon-musk-spacex goed begrepen heb doet ie dit elk kwartaal.
Izak van Langevelde
2018-03-15 16:26:52 UTC
Post by Pakkie Boem
Post by Izak van Langevelde
[...]
Het zal 'boven' zijn geweest in de ruime zin des woords. Toch bevreemdt
het me enigszins: vliegtuigen vliegen zo'n 10 km hoog.

Dilemma: U krijg een goudstaaf, kakelvers uit een vliegtuig gevallen, op
Uw hoofd. Bent U blij?

Overpeinzing: de kreet "de hoofdprijs is gevallen in ..." heeft zojuist
een geheel nieuwe betekenis gekregen.
Pakkie Boem
2018-03-15 23:36:20 UTC
Post by Pakkie Boem
[...]