Songfestival
2017-05-14 06:35:42 UTC
Dit https://twitter.com/rudharcom/status/863642952505204737

Nederland heeft indirect ook een beetje gewonnen, via de Braamcampjes.
#SongFestival
2017-05-14 12:24:38 UTC
Dit https://twitter.com/rudharcom/status/863642952505204737
Nederland heeft indirect ook een beetje gewonnen, via de Braamcampjes.
#SongFestival
Ik ben er niet zo zeker van of "we" daar trots op moeten wezen. Ik
bedoel: mensen die meedoen aan een zangcompetitie die vaak niet over
zingen gaat, en waar een vrouw met een baard kan winnen omdat het geen
vrouw is maar een mijnheer of juist omgekeerd, en waar echt goede
performers vaak niet meer gezien worden, devalueren zich.

Nog een wonder dat deze keer "het volk" het eens bleek te zijn met de
mensen die er verstand van schijnen te hebben. Hoewel, de Nederlandse
zusjes op 11 of zo, dat zou betekenen dat er een stuk of 10 veel beter
waren. Nee dus. Het kan verkeren.

Nog afgezien van de vraag of dat nationalistische gedoe nog wel een
plaats heeft in een Europa dat dringend behoefte heeft aan een
tegenkracht tegen nationalisme.
Izak van Langevelde
2017-05-14 12:46:16 UTC
[...]
Waarom? Ik vind het juist dapper om dan toch voor de zangprestatie te
gaan...
Van Bakel
2017-05-14 19:00:52 UTC
[...]
Bach zou het songfestival niet gewonnen hebben, dat is waar.
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Ik vond dat Portugese liedje slaapverwerkkend.
Post by Maarten van Tilburg
Nog afgezien van de vraag of dat nationalistische gedoe nog wel een
plaats heeft in een Europa dat dringend behoefte heeft aan een
tegenkracht tegen nationalisme.
Het is maar een liedjeswedstrijd. Ben je ook tegen internationale
sport?
Ruud Harmsen
2017-05-14 20:27:04 UTC
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Er is legio veel spannender en betere Portugese muziek. Bijvoorbeeld
echt alles van "os Clã", zoek er maar op in Youtube. (zangeres:
Manuela Azevedo). Recent is er veel meer geüpload, zag ik laatst.
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Beter dat (desnoods inclusief rellen) dan oorlog.
2017-05-14 21:14:05 UTC
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Dat is zeer onwaarschijnlijk inderdaad, want hij bevindt zich al een
tijdje niet meer onder de levenden en dat lijkt toch een voorwaarde voor
een beetje performance. Elvis wordt nog wel eens waargenomen, heb ik
vernomen, maar Bach niet.
Maar als componist kan hij nog best een bijdrage leveren, lijkt me zo.
Een van mijn favorieten is het liedje "Bisst Du Bei Mir" dat in een wat
modernere zetting zo mee kan dingen. Denk maar aan de de bewerking van
cantate 147 die ooit door een waardeloze zangeres tot tophit werd gemaakt.
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Bijna iedereen die ik er over hoorde tipte het als winnaar. Dus dan zal
het wel goed zijn neem ik dan maar aan. Ik vond er ook niet veel aan, en
de performance zelf nogal spastisch aandoen. Maar dat was bij Joe Cocker
ook zo, dus dat zegt ook weinig. Als bijzonderheid werd telkens gemeld
dat hij ZUIVER zong, dat schijnt tegenwoordig al een uitzondering te
zijn bij (would be) professionele zangers, wat ik dan weer merkwaardig
vind. Overigen ging dat ook op voor de zusjes, die het dan ook nog
driestemmig deden.
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Nou, er werd weer behoorlijk nationalistisch over gedaan, in Portugal
dan. WE hebben gewonnen, je kent dat wel. En ja, ik heb ook een hekel
aan internationale sport om die reden.
Vooral als het om Olympische Spelen gaat. Zoals afgelopen jaar in Rio.
Hemeltergend stompzinnig eigenlijk. En dan boos zijn als je "maar"
zilver wint oid.
Van Bakel
2017-05-14 22:11:44 UTC
[...]
Dit?

Post by Maarten van Tilburg
Bijna iedereen die ik er over hoorde tipte het als winnaar. Dus dan zal
het wel goed zijn neem ik dan maar aan.
Werkt dat zo? Geldt dat ook voor bv. de Toppers?
Post by Maarten van Tilburg
[...]
'Zuiver' lijkt me inderdaad de lat wat laag leggen.
Nog afgezien van de vraag of dat nationalistische gedoe nog wel een
plaats heeft in een Europa dat dringend behoefte heeft aan een
tegenkracht tegen nationalisme.
Volgens mij valt het nationalisme wel me. Het is meer weerzin tegen
het bureaucratische, geldverslindende, ondemocratische EU-monster, met
mensen als Pechtold en Verhofstadt als hogepriester.
Post by Maarten van Tilburg
Nou, er werd weer behoorlijk nationalistisch over gedaan, in Portugal
dan. WE hebben gewonnen, je kent dat wel.
Gun die lui hun pret. Klein landje. Nooit eerder gewonnen.
Losing is NOT an option.
Maarten van Tilburg
2017-05-14 23:22:05 UTC
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
[...]
http://youtu.be/ZmL-ND0AtXk
Dat lijkt er niet op. Dit is het origineel:

Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Bijna iedereen die ik er over hoorde tipte het als winnaar. Dus dan zal
het wel goed zijn neem ik dan maar aan.
Werkt dat zo? Geldt dat ook voor bv. de Toppers?
Bij het songfestival wel uiteraard. Heel democratisch: als het de meeste
stemmen krijgt dan wint het. Alleen is dat geen garantie dat het ook
echt goed is natuurlijk, dat hebben we aan die mevrouw Worst wel gezien.
Daar won de vreemde show het van de muziek.
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Wat is opmerkelijker vind is dat er dus zeer regelmatig ONzuiver werd
gekweeld. Bij Pauw zat zangeres Kross die dat opmerkte. Er was zelfs een
jodelaar, geeft niet als dat ergens in past en goed wordt gedaan, maar
nee. Verder opmerkelijk veel windmachines, maffe dansjes en even malle
kleding.
Post by Van Bakel
[...]
Jij verwoordt weer opmerkelijk goed het populisme, dat overigens op alle
punten fout is, dat zeer beslist ZEER NATIONALISTISCH is. Eigen volk
eerst enzo. Dat soort nationalisme is niet voor mij, vergeef me.
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Nou, er werd weer behoorlijk nationalistisch over gedaan, in Portugal
dan. WE hebben gewonnen, je kent dat wel.
Gun die lui hun pret. Klein landje. Nooit eerder gewonnen.
Van mij mogen ze. Maar het was een zanger die won dacht ik, geen land.
Ik zag trouwens dat hij er zelf niets van begrijpt.
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Nou, ik dacht dat er altijd werd gezegd dat meedoen belangrijker is dan
winnen. De verbroedering enzo. Had ik het weer mis.
Van Bakel
2017-05-14 23:53:50 UTC
Post by Van Bakel
Dit?
http://youtu.be/ZmL-ND0AtXk
http://youtu.be/FWnEUzUizkI
Ik vond de liftversie toegankelijker.
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
[...]
Maar dat is het leuke. Al die landen, waarvan altijd een aantal pure
wansmaak instuurt.
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
[...]
Verhalen uit de praktijk over wat de EU aanricht:
https://www.npo.nl/uit-europa/AT_2069385?source=suggestion&q=uit%20europ

Ik ben niet voor een Nexit, maar er moet wel heel veel aan de EU
verbeterd worden. "Nederland" is die mening ook op veel punten
toegedaan en vond daarin altijd een bondgenoot in het VK, maar die
zijn nu dus weg. Met nationalisme heeft het niets te maken.
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Gun die lui hun pret. Klein landje. Nooit eerder gewonnen.
Van mij mogen ze. Maar het was een zanger die won dacht ik, geen land.
Ik zag trouwens dat hij er zelf niets van begrijpt.
Ze mogen toch wel blij zijn dat hun landgenoot gewonnen heeft? Ik was
ook voor Ajax, tegen Lyon.
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Losing is NOT an option.
Nou, ik dacht dat er altijd werd gezegd dat meedoen belangrijker is dan
winnen. De verbroedering enzo. Had ik het weer mis.
Ja, dat was wat Amerikaans, maar je gaat als atleet niet 4 jaar lang
je hele leven inrichten op het leveren van een prestatie op de
Olympische Spelen en dan je schouders ophalen als je het niet goed
doet.
Ruud Harmsen
2017-05-15 07:15:53 UTC
Post by Van Bakel
https://www.npo.nl/uit-europa/AT_2069385?source=suggestion&q=uit%20europ
PVV-praatjes. Problemen oplepelen maar zonder oplossingen voor te
stellen.
2017-05-15 06:47:14 UTC
[...]
Dit jaar viel het nog wel mee. Een malloot met een lange paardenstaart,
een gorilla en loopbandjes, dat was het wel zo ongeveer...
2017-05-15 07:13:29 UTC
Post by Van Bakel
ondemocratische EU-monster,
Lees mijn uitleg eens. Laatste hoofdstuk van
http://rudhar.com/politics/wilders/onzwaanl.htm .

Door de EU zogenaamd democratischer te willen maken zou ze voor
Nederland alleen maar dictatorialer uitpakken. Dat realiseren mensen
zich niet, omdat ze het verschil tussen Europese Commissie en Europese
Raad niet kennen. Mensen die menen dat die ene Luxemburger in z'n
eentje de baas van de EU is en zo (Britse propaganda, leidde tot
Brexit). Die hebben het echt niet begrepen.
2017-05-15 06:44:11 UTC
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Heb je de winnaar van dit jaar gezien?
2017-05-14 22:13:29 UTC
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Waarom moet ik als ik dit lees aan koorzang denken?
Van Bakel
Was er koorzang op het songfestival? Ik heb het niet gezien.
Maarten van Tilburg
2017-05-14 23:05:17 UTC
Post by Van Bakel
Post by Rein
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Driestemmig. Dat begint wel een beetje in de richting te komen.

Een koor hoeft namelijk echt niet uit minimaal honderd man/vrouw te
bestaan. Dat is een misvatting die ontstond in de romantiek, toen
Mendelssohn (als ik het wel heb) een soort van wapenwedloop ontketende
door minimaal 1000 man op het podium te zetten. Toen had men ook nog
geen elektrische versterking natuurlijk, dus als het echt hard moest dan
moest je meer mensen inzetten.

In de tegenwoordige zogenoemde Historisch Geinformeerde Uitvoeringen
(HIP, in het Engels) van barokmuziek slaat men wel eens door naar het
andere uiterste: één zanger per stem. Zo zou Bach dat volgens sommige
musicologen in het echie ook gedaan hebben. Of hij dat ook mooi vond
wordt niet gevraagd. Echt duidelijk blijkt dat nergens uit, maar een
feit is dat Bach heel weinig hulp en steun kreeg. En geld dus.
Roeien met de riemen de je niet hebt.
Van Bakel
2017-05-14 23:58:44 UTC
Post by Van Bakel
Post by Rein
Post by Maarten van Tilburg
[...]
De drie Nederlandse zussen? Ik heb het nummer nooit helemaal
uitgezeten, maar het leek mij een netjes gebracht, ietwat clichématig
close harmony-nummer.
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Ok, maar 3 man/vrouw lijkt me wat weinig om van een koor te spreken.
Maar goed, er zijn weinig onderwerpen waar ik minder van weet.
Ruud Harmsen
2017-05-14 20:01:02 UTC
Sun, 14 May 2017 09:24:38 -0300: Maarten van Tilburg
Post by Maarten van Tilburg
Nog afgezien van de vraag of dat nationalistische gedoe nog wel een
plaats heeft in een Europa dat dringend behoefte heeft aan een
tegenkracht tegen nationalisme.
Weet ik ook wel. Ik maakte ook maar gekheid, het maakt mij niks welk
land er wint. Wel ben ik blij dat er een echt liedje heeft gewonnen,
geschreven en uitgevoerd door echte musici.
2017-05-14 13:04:53 UTC
Dit https://twitter.com/rudharcom/status/863642952505204737
Nederland heeft indirect ook een beetje gewonnen, via de Braamcampjes.
#SongFestival
"Ik ben al zo'n twintig jaar een van de weinigen die de boel hier
nog een beetje aan de gang probeert [moet zijn: proberen] te
houden!" (RH)
2017-05-14 20:02:14 UTC
[...]
En zo is het maar net, goed dat je dat nog even memoreert.