Watjekouw
2018-03-13 20:49:00 UTC
Zag vandaag aanleiding dat woord te gebruiken. Geen verloren dag.
Pakkie Boem
2018-03-14 00:01:06 UTC
Post by joh
Zag vandaag aanleiding dat woord te gebruiken. Geen verloren dag.
Heb je een meningsverschil beslecht met Jean Prick of zo?
'n nekregelfan
joh
2018-03-14 04:48:55 UTC
Post by Pakkie Boem
Post by joh
Zag vandaag aanleiding dat woord te gebruiken. Geen verloren dag.
Heb je een meningsverschil beslecht met Jean Prick of zo?
--
'n nekregelfan
Nee, een misverstand met mezelf, niet eenvoudig nader te duiden, en het sop nauwelijks waard. Het bewijs is ondertussen in het kader van de wegsanering al verduisteremaand.

En jij, ben jij een bommelding, een briefbom deluxe?
pe
2018-03-14 06:11:43 UTC
Post by joh
Zag vandaag aanleiding dat woord te gebruiken. Geen verloren dag.
Drommels! En was de schavuit subiet ribbedebie?
2018-03-14 10:07:44 UTC
Post by joh
Zag vandaag aanleiding dat woord te gebruiken. Geen verloren dag.
Drommels! En was de schavuit subiet ribbedebie?
Grote grazers!
2018-03-14 23:53:47 UTC
Post by joh
Zag vandaag aanleiding dat woord te gebruiken. Geen verloren dag.
Drommels! En was de schavuit subiet ribbedebie?
Daarvoor moet ik Charivarius raadplegen:

"Nederlands bijwoord, alleen in Vlaanderen gebruikt, van het Franse 'a bride(s) abattue(s)', met gevierde teugel(s). Synoniem van foetsie, fluks ervandoor, spoorslags weg, schampavie."

Gewis!
Flibsy
2018-03-14 08:10:43 UTC
Post by joh
Zag vandaag aanleiding dat woord te gebruiken. Geen verloren dag.
Kou is voor watjes.
J. J. Lodder
2018-03-14 09:23:34 UTC
Post by joh
Zag vandaag aanleiding dat woord te gebruiken. Geen verloren dag.
Dick Bos tegengekomen?

Jan
joh
2018-03-15 00:05:08 UTC
Ik ben meer van de Dick Bosch-generatie.
J. J. Lodder
2018-03-15 09:36:32 UTC
Post by joh
Post by J. J. Lodder
Post by joh
Zag vandaag aanleiding dat woord te gebruiken. Geen verloren dag.
Dick Bos tegengekomen?
Jan
Ik ben meer van de Dick Bosch-generatie.
Heeft nooit bestaan, anders dan als vergissing, vziw.
Zelfs op de allereerste boekjes, uit 1941,
staat hij al als Dick Bos.

Dick Bosch is een veel latere parodie,
maar dat bedoelde je vermoedelijk niet,

Jan
joh
Waarom zou ik dat niet bedoelen?
Izak van Langevelde
2018-03-15 10:28:52 UTC
Post by joh
Post by J. J. Lodder
Post by joh
Zag vandaag aanleiding dat woord te gebruiken. Geen verloren dag.
Dick Bos tegengekomen?
Ik ben meer van de Dick Bosch-generatie.
Ik ga voor Hiëronimus Miele...
Niet van The Samsungs?
Izak van Langevelde
Bart Dinnissen
2018-03-15 16:58:30 UTC
Post by joh
Post by J. J. Lodder
Post by joh
Zag vandaag aanleiding dat woord te gebruiken. Geen verloren dag.
Dick Bos tegengekomen?
Ik ben meer van de Dick Bosch-generatie.
Ik ga voor Hiëronimus Miele...
Mijn buurman heet Thorsten Bauknecht.
--
Bart Dinnissen

This quote was taken out of context.
-Randall Munroe
Izak van Langevelde
2018-03-15 17:26:53 UTC
On 15 Mar 2018 10:28:52 GMT, in nl.taal Izak van Langevelde
Post by Izak van Langevelde
Post by joh
Post by J. J. Lodder
Post by joh
Zag vandaag aanleiding dat woord te gebruiken. Geen verloren dag.
Dick Bos tegengekomen?
Ik ben meer van de Dick Bosch-generatie.
Ik ga voor Hiëronimus Miele...
Mijn buurman heet Thorsten Bauknecht.
Klinkt als een illegale Bulgaar, vers van de steiger?
Pakkie Boem
2018-03-14 09:30:06 UTC
Post by joh
Zag vandaag aanleiding dat woord te gebruiken. Geen verloren dag.
Hut schijnt te komen van what you call. Maar kweetutnogzonetnie. Vinnut
toch wel wat vergezocht.
--
'n nekregelfan