HEMA waarschuwt eindexamenkandidaten voor drukfout geodriehoek
Izak van Langevelde
2018-05-11 15:14:20 UTC
Als ik het goed begrijp staan er 10 streepjes tussen opeenvolgende
tientallen. Dit lijkt me eerder een denkfout dan een drukfout...
Grinnikend door het leven...
Flibsy
2018-05-11 15:53:53 UTC
https://www.nu.nl/eindexamens/5261462/hema-waarschuwt-eindexamenkandidaten-drukfout-geodriehoek.html
Flibsy
Ifrit
2018-05-11 17:16:36 UTC
Post by Izak van Langevelde
Als ik het goed begrijp staan er 10 streepjes tussen opeenvolgende
tientallen.
Alles wat daarmee langs de meetlat is gelegd moet nu worden herzien. Een
fout met grote gevolgen. Een voorbeeld:

<https://www.nrc.nl/nieuws/2011/01/22/kosmisch-langs-de-meetlat-11990567-a1183643>
Ifrit
Pee Retinee
2018-05-12 07:27:48 UTC
Post by Ifrit
Post by Izak van Langevelde
Als ik het goed begrijp staan er 10 streepjes tussen opeenvolgende
tientallen.
Alles wat daarmee langs de meetlat is gelegd moet nu worden herzien.
Alleen bij de Hema. Maar de Hema heeft wel een streepje voor; drie
streepjes zelf: 10 en 11 waar er 9 hadden moeten staan. Echt Hema.
Post by Ifrit
Post by Izak van Langevelde
Dit lijkt me eerder een denkfout dan een drukfout...
Het is sowieso geen drukfout. Dat was al een onzinterm en dat is het
nog steeds. Ook in dit geval. Wat een drukfout heette was een zetfout:
een fout in het zetsel die per definitie doorwerkte in het drukwerk.

In dit geval zaten de fouten in de master of sjabloon en werkten ze
per definitie door in het op- of afdrukken. Een masterbug dus.
En gelet op de stand van diverse streepjes was er bij de mastermaker
duidelijk sprake van besloten dronkenschap.

|PR|
M.Vrolijk

je vergelijkt appels met peren, dummy
joh
2018-05-11 19:38:13 UTC
J. J. Lodder
2018-05-11 20:19:14 UTC
Post by Izak van Langevelde
Als ik het goed begrijp staan er 10 streepjes tussen opeenvolgende
tientallen. Dit lijkt me eerder een denkfout dan een drukfout...
Grads ipv graden.
Alle anderen doen het fout,

Jan
Peter Smulders
2018-05-11 22:54:19 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by Izak van Langevelde
Als ik het goed begrijp staan er 10 streepjes tussen opeenvolgende
tientallen. Dit lijkt me eerder een denkfout dan een drukfout...
Grads ipv graden.
Alle anderen doen het fout,
Heb jij zo'n foute geodriehoek of een afbeelding ervan gezien dan?
https://nos.nl/artikel/2231445-lonneke-ontdekte-de-fout-op-hema-geodriehoek.html
Johan Wevers
2018-05-11 22:54:24 UTC
Post by J. J. Lodder
Grads ipv graden.
Alle anderen doen het fout,
Dan stuur ze naar waar grads gebruikt worden, ik heb het in de praktijk
nog nergens gezien. Wij hanteren het klassieke 60 tallige stelsel waar
de 360 graden verdeling ook vandaan komt, in de oude traditie van de
Babyloniers en de Sumeriers.
--
ir. J.C.A. Wevers
PGP/GPG public keys at http://www.xs4all.nl/~johanw/pgpkeys.html
VanB
2018-05-11 23:10:52 UTC
Post by Johan Wevers
Post by J. J. Lodder
[...]
Nou weet ik hier weinig van, maar als ir. J.C.A. Wevers het zegt, ben
ik geneigd het te geloven!
Rein
2018-05-12 21:47:57 UTC
Post by VanB
Post by Johan Wevers
Post by J. J. Lodder
[...]
"Speel jij wel eens niet op de man?" (VB)
<
Flibsy
2018-05-12 22:23:19 UTC
Post by Rein
Post by VanB
Post by Johan Wevers
Post by J. J. Lodder
[...]
Ophouden nou he, focus op mij, ja?
Flibsy
J. J. Lodder
2018-05-12 07:44:48 UTC
Post by Johan Wevers
Post by J. J. Lodder
Grads ipv graden.
Alle anderen doen het fout,
Dan stuur ze naar waar grads gebruikt worden, ik heb het in de praktijk
nog nergens gezien.
Tot de GPS revolutie waren kaarten met grad verdeling
in Frankrijk nog gangbaar.
En tov de meridiaan van Parijs uiteraard.
Post by Johan Wevers
Wij hanteren het klassieke 60 tallige stelsel waar
de 360 graden verdeling ook vandaan komt, in de oude traditie van de
Babyloniers en de Sumeriers.
Toch was grad in combinatie met decimale tijd en de meterdefinitie
op zich een prima idee voor de navigatie.
(100 km per grad dus, ipv 1 nautische mijl per boogminuut)
Maar de revolutionaire decimale tijd sloeg niet aan.

We hebben er wel de meter aan overgehouden,

Jan
Ruud Harmsen
2018-05-12 21:58:09 UTC
Post by J. J. Lodder
Toch was grad in combinatie met decimale tijd en de meterdefinitie
op zich een prima idee voor de navigatie.
(100 km per grad dus, ipv 1 nautische mijl per boogminuut)
Geniaal inderdaad! Ik zou er nooit aan gedacht hebben.

40000 / 400 = 100
40000 / 360 / 60 = 1.851851851851
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
Ruud Harmsen
2018-05-12 21:58:39 UTC
Post by J. J. Lodder
Maar de revolutionaire decimale tijd sloeg niet aan.
Hoe werkte dat dan?
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
J. J. Lodder
2018-05-13 07:12:20 UTC
Post by Ruud Harmsen
Post by J. J. Lodder
Maar de revolutionaire decimale tijd sloeg niet aan.
Hoe werkte dat dan?
10 uur per dag, 100 minuten per uur, 100 seconden per minuut.
Er zijn een aantal klokken en horloges voor gemaakt,
nu museumstukken of zeer dure verzamelobjecten.

Bijpassend werd ook de kalender zo goed mogelijk gedecimaliseerd,
12 maanden van 30 dagen, 3 weken van 10 dagen per maand,
5 of 6 feestdagen over.

De Republikeinse kalender werd al door Napoleon weer afgeschaft,
omdat hij door de paus tot keizer gekrood wilde worden,
en die wou eerst zijn heiligendagen terug,

Jan
Johan Wevers
2018-05-14 18:34:37 UTC
Post by J. J. Lodder
De Republikeinse kalender werd al door Napoleon weer afgeschaft,
omdat hij door de paus tot keizer gekrood wilde worden,
en die wou eerst zijn heiligendagen terug,
Heeft hij uiteindelijk zichzelf niet gekroond? Of was dat een ander?
J. J. Lodder
2018-05-14 19:11:06 UTC
Post by Johan Wevers
Post by J. J. Lodder
[...]
Zeker, en daarna kroonde hij Josephine ook nog,
waarna de paus een en ander mocht inzegenen,

Jan
Ruud Harmsen
2018-05-12 21:52:05 UTC
Sat, 12 May 2018 00:54:24 +0200: Johan Wevers
Post by Johan Wevers
Post by J. J. Lodder
[...]
Gebruiken ze grads niet alleen in vloegtuigen, waar ze ook sttroom van
400 Hz hebben ipv 50?
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
J. J. Lodder
2018-05-13 07:12:21 UTC
Post by Johan Wevers
Post by J. J. Lodder
[...]
De luchtvaart gebruikt nautische mijlen voor horizontale afstanden,
dus knopen voor snelheden, en voeten voor hoogtes.

Die 400 Hz wisselstroom wordt op diverse plaatsen gebruikt
voor gewichtsbesparing en/of beter rendement,
want de electromagneten enzo kunen dan met minder ijzer toe,

Jan
VanB
2018-05-13 07:47:36 UTC
Post by Johan Wevers
[...]
Als je geen meningen verkondigt die tegen de meute in gaan, is het
blijkbaar niet zo erg als je off topic bent...
Rein
2018-05-13 10:24:25 UTC
[knip]
Post by J. J. Lodder
[...]
Ah, een 'Kijk mij eens'-postje. Ja, je hebt ze in de meest
achterbakse vormen.
<
VanB
2018-05-13 10:46:45 UTC
Post by Rein
[knip]
Post by J. J. Lodder
[...]
Ik begrijp dat 'achterbaks' even je stokpaardje is, maar je sleept het
er nu wel met de haren bij. Beter je best doen.
Rein
2018-05-13 11:14:29 UTC
[knip]
Post by VanB
Post by Rein
[...]
Vind je? Kies maar:

1 niet eerlijk, niet te vertrouwen vb: die jongen gedraagt zich
achterbaks Synoniem: stiekem Tegenstellingen: eerlijk oprecht loyaal
waarachtig
2 •stiekem, stom.
3 1) Achter iemands rug om 2) Arg 3) Clandestien 4) Doortrapt 5)
Gehaaid 6) Gemeen 7) Geniep 8) Geniepig 9) Geraffineerd 10) Gluiperig
11) Heimelijk 12) Huichelachtig 13) I...
4 Niet openlijk, stiekem. [...]

<http://www.woorden.org/woord/achterbaks>
<
VanB
Ja, 'achterbaks' is je stokpaardje. Zo ver waren we al.
Rein
2018-05-13 12:34:33 UTC
Post by VanB
Post by Rein
Post by VanB
Post by Rein
[...]
"Ik heb toch mooi een heel kort inhoudelijk uitwisselingetje
met Rein gehad. Je kon niet verwachten dat het langer zou
duren." (VB)
<
Ruud Harmsen
2018-05-14 11:37:59 UTC
Post by Rein
3 1) Achter iemands rug om 2) Arg 3) Clandestien 4) Doortrapt 5)
Gehaaid 6) Gemeen 7) Geniep 8) Geniepig 9) Geraffineerd 10) Gluiperig
11) Heimelijk 12) Huichelachtig 13) I...
Wet arg!!!
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
J. J. Lodder
2018-05-13 12:35:07 UTC
Post by VanB
Post by Rein
[knip]
Post by J. J. Lodder
[...]
Nee hoor Rein's verwijt aan jou van achterbaksheid
is in deze volledig terecht.
Als je wel eerlijk geweest was had je er [nl.wetenschap geschrapt]
oid bij gezet,

Jan
VanB
Jij schijnt dat belangrijk te vinden. Ik niet.
J. J. Lodder
2018-05-14 11:47:06 UTC
Post by VanB
Post by J. J. Lodder
Post by VanB
Post by Rein
[...]
Snap ik, is immers maar eerlijkheid in de discussie.
Dat vind je nu eenmaal niet zo belangrijk,
als je een zeurpuntje kan maken,

Jan
VanB
Wat een vergezocht gelul.
Rein
2018-05-14 19:10:05 UTC
Post by VanB
Post by J. J. Lodder
Post by VanB
Post by J. J. Lodder
Post by VanB
Post by Rein
[...]
"en dan afsluiten met een dooddoener. Zo doe je dat namelijk
altijd." (VB)
<
J. J. Lodder
2018-05-13 12:35:06 UTC
Post by VanB
Post by Johan Wevers
[...]
Ach, je speelt weer eens vals.
Ter informatie voor wie even niet oplette:
Het postje waar je op reageert is een crosspost
tussen nl.wetenschap en nl.taal
(met goede reden zo gezet door OP)
Hertzen en mijlen zijn dus on-topic.

Jouw valse handelwijze bestaat er uit
dat je eerst nl.wetenschap schrapt in je reactie
en vorvolgens klaagt dat het off-topic is in nl.taal.

Probeer het eens met eerlijkheid,

Jan
VanB
2018-05-13 19:33:30 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by VanB
Post by Johan Wevers
[...]
Dat je het crosspost naar een groep waar het on topic is, wil
natuurlijk niet zeggen dat het in nl.taal on topic is. Hele vreemde
logica.
J. J. Lodder
2018-05-14 11:47:03 UTC
Post by VanB
Post by J. J. Lodder
Post by VanB
Post by Johan Wevers
[...]
Daar moet je OP op aankijken.
Verder snap je de ballen van usenet:
als een postje terecht gecrosspost is naar meerdere groepen,
(zoals hier) dan is het on-topic in al die groepen.
Pas als er een duidelijke subdraad van enige lengte ontstaan is
wordt het tijd om de Newsgroups: header aan te passen.

Als je het niet interesseert kan je het negeren.

Jan
VanB
2018-05-14 11:52:57 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by VanB
Post by J. J. Lodder
Post by VanB
Post by Johan Wevers
[...]
Hou toch op. Je was off topic bezig, zoals altijd in nl.taal. In matig
Nederlands.
Dat zeg ik al de hele tijd.
Rein
2018-05-14 19:10:05 UTC
[knip]
Post by J. J. Lodder
Post by VanB
[...]
Dat slag.

"Hij produceert blijkbaar tekst zoals een koffiezetapparaat
koffie produceert. Het is een gevoelloos, zuiver mechanisch
proces" (VB)
<
Flibsy
2018-05-14 19:40:09 UTC
Post by Rein
Dat slag.
Ah, daar is-ie weer. Had je ‘verder komen ze nooit’ al gehad?
Flibsy
J. J. Lodder
2018-05-14 19:11:05 UTC
Post by VanB
Post by J. J. Lodder
Post by VanB
Post by J. J. Lodder
Post by VanB
Post by J. J. Lodder
Als je het niet interesseert kan je het negeren.
Dat zeg ik al de hele tijd.
Zeggen is een, doen is wat anders,

Jan
VanB
2018-05-14 19:23:19 UTC
Tegeltje, keukenmuur.
h@wig
2018-05-13 13:18:41 UTC
Post by VanB
Post by Johan Wevers
[...]
Het is pas off topic nu je wetenschap.nl knipt. Ik denk dat Lodder niet
eens in de gaten had dat het in nl.taal gecrosspost was. Ik kan het
haast niet geloven, maar als je dat deed om je punt te kunnen maken is
dat best achterbaks.
En verder, als het een herhaling van zetten was, met kreten als
'warhoofd', 'populistisch gebral' 'dom geleuter''gewauwel' 'zijige
kwezel' etc in een meer dan drie weken totaal off-topic-diskussie
(door Maarten en jou zo'n 'redelijk, ruzieloos gesprek' genoemd waar we
godbetert blij mee moesten zijn omdat er tenminste nog /iets/ gepost
werd), zou ik waarschijnlijk ook wel vragen of het weer over taal mocht
gaan.
Het risico daarop acht ik niet groot.
J. J. Lodder
2018-05-13 19:01:21 UTC
Post by ***@wig
Post by VanB
Post by Johan Wevers
[...]
Denken is niet je sterkste kant?

Jan
h@wig
2018-05-13 20:14:28 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by ***@wig
Post by VanB
Post by Johan Wevers
[...]
Dat moet je mij niet vragen natuurlijk:)
Was je bewust off-topic? Had dan zelf nl.taal verwijderd in wetenschap
toen dat daar niet meer relevant was.
J. J. Lodder
2018-05-14 11:47:06 UTC
Post by ***@wig
Post by J. J. Lodder
Post by ***@wig
Post by VanB
Post by Johan Wevers
[...]
Tuurlijk wel. Jij dacht te denken.
Post by ***@wig
Was je bewust off-topic? Had dan zelf nl.taal verwijderd in wetenschap
toen dat daar niet meer relevant was.
Had gekund, maar ik ben niet zo'n voorstander van muffe hokjesgeest,
(waar je in nl.taal teveel van ziet)
Het is echt niet nodig om per direct gillend
de handen voor de ogen te slaan,

Jan
Izak van Langevelde
2018-05-14 14:19:09 UTC
Het is echt niet nodig om per direct gillend de handen voor de ogen te
slaan,
OMG!!!
Grinnikend door het leven...
Flibsy
2018-05-14 15:04:56 UTC
Post by Izak van Langevelde
Het is echt niet nodig om per direct gillend de handen voor de ogen te
slaan,
OMG!!!
Was dat nou nodig?
Flibsy
Izak van Langevelde
Grinnikend door het leven...
VanB
2018-05-13 19:39:54 UTC
Post by ***@wig
Post by VanB
Post by J. J. Lodder
[...]
Zeur jij nou ook al over nl.wetenschap? Het is in nl.taal sowieso off
topic, al crosspost je het naar 10 nieuwgroepen.
Post by ***@wig
Ik denk dat Lodder niet
eens in de gaten had dat het in nl.taal gecrosspost was. Ik kan het
haast niet geloven, maar als je dat deed om je punt te kunnen maken is
dat best achterbaks.
Ik haalde nl.wetenschap weg omdat ik daar niets te zeggen heb, niet om
een punt te maken. Ik verwijt Lodder trouwens helemaal niks. On
topic/off topic maakt me niet zoveel uit. Wat ik wilde zeggen is dat
er heel selectief geklaagd wordt over "off topic".
Post by ***@wig
[...]
Zal ik jou eens uitleggen hoe je een draad negeert? Volgens mij zou
jij heel veel opschieten met die kennis.
Ik heb geen idee over welk risico je het nou hebt.
h@wig
2018-05-13 20:20:43 UTC
Post by VanB
Post by ***@wig
Post by VanB
Post by J. J. Lodder
[...]
Kan je nou weer niet tegen een kritische opmerking?
Post by VanB
Het is in nl.taal sowieso off
topic, al crosspost je het naar 10 nieuwgroepen.
In aanvang niet.
Post by VanB
Post by ***@wig
[...]
Het is gebruikelijk om dat aan te geven. Nu had je de schijn tegen.
Post by VanB
Ik verwijt Lodder trouwens helemaal niks. On
topic/off topic maakt me niet zoveel uit. Wat ik wilde zeggen is dat
er heel selectief geklaagd wordt over "off topic".
Hieronder gaf ik aan wanneer ik 'geklaagd'zou hebben. Dat was nog niet
aan de orde.
Post by VanB
Post by ***@wig
[...]
Jij zou er mee opschieten als ik oprotte bedoel je?
Post by VanB
Post by ***@wig
Het risico daarop acht ik niet groot.
Ik heb geen idee over welk risico je het nou hebt.
Een voorbarige opmerking, gezien de reactie van de heer Lodder.
Tsk.
VanB
2018-05-13 20:33:12 UTC
Post by ***@wig
Post by VanB
Post by ***@wig
[...]
Het is toch ook onzin om in nl.wetenschap te zeggen dat een
wetenschappelijk onderwerp off topic is? Ik haal wel vaker crossposts
weg zonder dat netjes te melden. Er zit niets stiekems achter. Als de
achterdocht hier zo groot is, zal ik het voortaan keurig melden.
Post by VanB
Post by ***@wig
En verder, als het een herhaling van zetten was, met kreten als
'warhoofd', 'populistisch gebral' 'dom geleuter''gewauwel' 'zijige
kwezel'
Expressief taalgebruik. Prima toch?
Post by VanB
Post by ***@wig
[...]
Dat bedoel ik helemaal niet. Maar er zijn af en toe draden die me niet
interesseren en dan lees ik die niet. Je kunt ze expliciet negeren in
je nieuwslezer of ze gewoon niet lezen. Heel simpel.
Ik snap hier nog steeds niks van, maar kleine geitjes hou je toch.
h@wig
2018-05-14 04:12:03 UTC
Post by VanB
Post by ***@wig
Post by VanB
Post by ***@wig
En verder, als het een herhaling van zetten was, met kreten als
'warhoofd', 'populistisch gebral' 'dom geleuter''gewauwel' 'zijige
kwezel'
Expressief taalgebruik. Prima toch?
lol Die zal ik onthouden. En anders Rein wel.
Post by VanB
Post by ***@wig
[...]
Sommige draden beginnen interessant. Op zich heb ik geen moeite met
afdwalen maar je kunt ook het 'onderwerp' veranderen, dat negeert
makkelijker.
Post by VanB
Post by ***@wig
Post by VanB
Post by ***@wig
Post by ***@wig
[...]
Dat het gesprek net zo uit de hand zou lopen als toen het over Wilders
cs ging.
VanB
2018-05-14 04:32:13 UTC
Post by ***@wig
Post by VanB
Expressief taalgebruik. Prima toch?
lol Die zal ik onthouden. En anders Rein wel.
Ja, alles wat je hier zegt, zal vanaf de zijlijn door een
Scandinavisch mythologisch wezen tegen je gebruikt worden.
Post by ***@wig
Post by VanB
[...]
Ja, ok, dat is een kleine moeite.
Post by ***@wig
Post by VanB
Ik snap hier nog steeds niks van, maar kleine geitjes hou je toch.
Dat het gesprek net zo uit de hand zou lopen als toen het over Wilders
cs ging.
O zo. Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat het uit de hand liep. O
wacht, zijige kwezel? Dat is toch niet zo erg? Dat was hij op dat
moment nou eenmaal even. Vond ik dan he?
Rein
2018-05-14 19:10:04 UTC
[knip]
Post by VanB
Post by ***@wig
Sommige draden beginnen interessant. Op zich heb ik geen moeite met
afdwalen maar je kunt ook het 'onderwerp' veranderen, dat negeert
makkelijker.
Ja, ok, dat is een kleine moeite.
Of zet er bijvoorbeeld 'OT' voor. Of 'VB', dat komt op hetzelfde
neer. 'Respectloos' vind ik wat lang.

[knip]
Post by VanB
O zo. Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat het uit de hand liep. O
wacht, zijige kwezel? Dat is toch niet zo erg?/
Niks mis met andersdenkenden schofferen, toch?
Post by VanB
/Dat was hij op dat
moment nou eenmaal even. Vond ik dan he?
"Ik blijf vinden dat jullie, correcten, vreemd reageren op
meningsverschillen." (VB)
<
VanB
2018-05-14 19:22:10 UTC
Post by Rein
Post by VanB
Ja, ok, dat is een kleine moeite.
Of zet er bijvoorbeeld 'OT' voor. Of 'VB', dat komt op hetzelfde
neer. 'Respectloos' vind ik wat lang.
Nee, dan Rein. Die staat bol van respect voor de mensen.
Post by Rein
Post by VanB
O zo. Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat het uit de hand liep. O
wacht, zijige kwezel? Dat is toch niet zo erg?/
Niks mis met andersdenkenden schofferen, toch?
Voor iemand die hier al jaren loopt te zijken, te klieren en te
kwallen ben je ineens een erg gevoelig tiep.
Rein
2018-05-15 10:31:46 UTC
Post by VanB
Post by Rein
Post by VanB
Ja, ok, dat is een kleine moeite.
Of zet er bijvoorbeeld 'OT' voor. Of 'VB', dat komt op hetzelfde
neer. 'Respectloos' vind ik wat lang.
Nee, dan Rein. Die staat bol van respect voor de mensen.
Insinuatieve jijbak.
"Dit is echt het niveau van de speelplaats." (VB)
Post by VanB
Post by Rein
Post by VanB
[...]
Twee drabzachte jijbakkies. De bolleboos.
<
VanB
2018-05-15 10:35:38 UTC
Post by Rein
Post by VanB
Post by Rein
Post by VanB
[...]
In dat geval heb je nu 0.001% aan jijbakken teruggekregen van wat je
uitdeelt. Niet te veel jammeren dus :)
Rein
2018-05-15 21:49:17 UTC
[knip]
Post by VanB
Post by Rein
Post by VanB
[...]
Ik kan zo een stuk of zes mensen opnoemen hier die zich in
dezelfde of soortgelijke kwalificaties uitlaten over mijn
pareltjes - en, bij uitbreiding, over mij.
Weet je wel zeker dat je "meningen verkondigt die tegen de meute
in gaan"?
<
VanB
Niet alleen maar. Soms ben ik onderdeel van de meute.
Rein
2018-05-16 15:06:00 UTC
Post by VanB
Post by Rein
Post by VanB
Post by Rein
Post by VanB
[...]
Soms? Als het gaat om je reacties op kritiek en
andersdenkendheid (dat zijn verreweg de meeste, toch?)
blijkt altijd weer dat je deel uitmaakt van de meute der
internettokkies.
<
Rein
2018-05-14 19:10:03 UTC
Post by VanB
Post by ***@wig
Post by VanB
Post by ***@wig
[...]
'Wat zeg ik, ik poets met gemak hele argumentaties weg! Ja, wie
inhoudelijk niet sterk is, moet slim zijn.'
<
Flibsy
2018-05-14 19:38:04 UTC
Post by Rein
Post by VanB
Post by ***@wig
Post by VanB
Post by ***@wig
[...]
Hee, ga nou ‘s tegen mij aan zeiken. Ik zit te snakken naar je onverdeelde
aandacht ja. Laat Van Bakel nou aan anderen over, egoïst die je dr zit.
Flibsy
Maarten van Tilburg
2018-05-13 21:33:47 UTC
Post by ***@wig
Post by VanB
Post by ***@wig
Post by VanB
Post by ***@wig
[...]
Nee, dat was "nog niet" aan de orde omdat ik voortaan wel uitkijk ergens
over te gaan discussieren. Ik heb wel wat beters/leukers te doen
VanB
Ziehier het effect van de selectieve ontopicpolitie.
h@wig
Zeg, ga jij je kippen voeren, in plaats van mij.
VanB
:)
Rein
2018-05-14 19:10:03 UTC
[knip]
Post by Maarten van Tilburg
Nee, dat was "nog niet" aan de orde omdat ik voortaan wel uitkijk ergens
over te gaan discussieren. Ik heb wel wat beters/leukers te doen
Ziehier het effect van/
Wat?
/de selectieve ontopicpolitie.
Ah, 'wie'. Het zal eens niet.
<
h@wig
2018-05-14 04:14:26 UTC
Post by ***@wig
Post by VanB
Post by ***@wig
Post by VanB
Post by ***@wig
[...]
Het was /wel/ aan de orde. Ik citeer uit dit prettige gesprek. Alleen
was het niet tegen jou.
Ruud Harmsen
2018-05-14 11:37:17 UTC
Post by VanB
Post by Johan Wevers
[...]
Dit zijn de weinige inhoudelijk interessante minidiscussies, tussen
jullie zinloze geruzie door. Dus ik zou m'n mond maar liever houden.
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
VanB
2018-05-14 11:48:10 UTC
Post by Ruud Harmsen
Post by VanB
Post by J. J. Lodder
[...]
Maar wel compleet off topic, wat van de ontopicpolitie niet mag,
tenzij het wel mag.
Post by Ruud Harmsen
, tussen jullie zinloze geruzie door.
Er was helemaal geen ruzie. Ik heb dan ook geen idee wie "jullie" is.
Post by Ruud Harmsen
Dus ik zou m'n mond maar liever houden.
Ik geloof niet dat ik hier iemand ooit heb verteld dat zhij zhaar mond
moet houden. (Niet gaan zoeken, Rein.) Dieptepuntje.
Ruud Harmsen
2018-05-14 12:14:44 UTC
Post by VanB
Post by Ruud Harmsen
Post by VanB
[...]
Usenet kent geen ontopicpolitie.
Post by VanB
Post by Ruud Harmsen
, tussen jullie zinloze geruzie door.
Er was helemaal geen ruzie. Ik heb dan ook geen idee wie "jullie" is.
Jullie, de ruziezoekers.
VanB
2018-05-14 19:10:28 UTC
Post by Ruud Harmsen
Post by VanB
Post by Ruud Harmsen
Post by VanB
[...]
Goh, dus er is ook geen ontopicpolitiebureau?
Ik had geen ruzie.
BugHunter
2018-05-14 20:36:00 UTC
Post by VanB
Post by Ruud Harmsen
Post by VanB
Post by Ruud Harmsen
Post by VanB
Post by Ruud Harmsen
, tussen jullie zinloze geruzie door.
Er was helemaal geen ruzie. Ik heb dan ook geen idee wie "jullie" is.
Jullie, de ruziezoekers.
Ik had geen ruzie.
Ik lees in deze groep veel ruzie.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
VanB
2018-05-14 20:38:30 UTC
Post by BugHunter
Post by VanB
Post by Ruud Harmsen
Post by VanB
Post by Ruud Harmsen
Post by VanB
Post by Ruud Harmsen
, tussen jullie zinloze geruzie door.
Er was helemaal geen ruzie. Ik heb dan ook geen idee wie "jullie" is.
Jullie, de ruziezoekers.
Ik had geen ruzie.
Ik lees in deze groep veel ruzie.
Ik weet niet beter dan dat ik op normale wijze, zonder ruzie, in
gesprek was met MvT. Structureel geruzie komt tegenwoordig alleen van
Rein. Die leeft ervan.
BugHunter
2018-05-14 21:59:03 UTC
Post by VanB
Post by BugHunter
Post by VanB
Post by Ruud Harmsen
Post by VanB
Post by Ruud Harmsen
Post by VanB
Post by Ruud Harmsen
[...]
Ruzie komt nooit alleen.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
VanB
Tegeltje, keukenmuur.
Rein
2018-05-15 10:31:45 UTC
VanB <***@vanb.invalid> wrote:

[knip]
[...] Structureel geruzie komt tegenwoordig alleen van
Rein. Die leeft ervan.
"Je moet toch eens proberen te accepteren dat mensen het soms
niet met je eens zijn. Met al die intolerantie en haatdragendheid
schiet je niks op." (VB)
<
Johan Wevers
2018-05-14 18:35:35 UTC
Post by J. J. Lodder
Die 400 Hz wisselstroom wordt op diverse plaatsen gebruikt
voor gewichtsbesparing en/of beter rendement,
want de electromagneten enzo kunen dan met minder ijzer toe,
Ouderwets nu we vermogens halfgeleiders hebben die nog veel lichter zijn.
J. J. Lodder
2018-05-14 19:11:06 UTC
Post by Johan Wevers
Post by J. J. Lodder
[...]
Maar ergens zal je toch van mechanisch
naar electrisch moeten gaan, en eventueel weer terug.
En daar komt onvermijdelijk toch echt ijzer (of ferriet)
aan te pas, als het rendement moet hebben,

Jan
Rein
2018-05-15 10:31:46 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by Johan Wevers
Post by J. J. Lodder
[...]
Tijd om 's een f'up te zetten?
Ik vraag het maar, hoor.
<
J. J. Lodder
2018-05-15 15:39:14 UTC
Post by Rein
Post by J. J. Lodder
Post by Johan Wevers
Post by J. J. Lodder
[...]
Tja, dit stukje subdraad is het gevolg van een gerichte technische vraag
door iemand (RH) die alleen in nl.taal post en nooit in nl.wetenschap.
Het zou onaardig zijn (zo lijkt mij)
om hem van het vervolg af te snijden
door nl.taal te schrappen.

Dat er in nl.taal wat boeren rondlopen die met veel misbaar
niet vreten wat ze niet kennen lijkt mij hun probleem,

Jan
VanB
2018-05-15 16:28:43 UTC
[nl.wetenschap verwijderd! mensjes]
Post by J. J. Lodder
Post by Rein
Post by J. J. Lodder
Post by Johan Wevers
Post by J. J. Lodder
[...]
Klachten over off topic kwamen van ***@wig, Rein en Smullie. Dat je even
weet wie je beledigt. Maar goed, halfgeleiders. Ga door. Het begint
spannend te worden. Je was bij ferriet.
pe
2018-05-15 18:31:15 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by Rein
Post by J. J. Lodder
Post by Johan Wevers
Post by J. J. Lodder
[...]
Het ferrietgehalte van de gewone huiskomkommers is te laag om ze als
halfgeleider te kunnen inzetten.
pe
Ruud Harmsen
2018-05-16 14:31:50 UTC
Post by pe
Het ferrietgehalte van de gewone huiskomkommers is te laag om ze als
halfgeleider te kunnen inzetten.
AVG, iemand?

Sorry, geen tijd voor, want AVG.
h@wig
2018-05-15 18:36:09 UTC
Post by VanB
[nl.wetenschap verwijderd! mensjes]
Wat ben je toch een lekker dier, Bakeltje!
[...]
Post by VanB
Post by J. J. Lodder
Post by Rein
[...]
:o) Onáárdig? Jan Lodder????? Joh!
Post by VanB
Post by J. J. Lodder
om hem van het vervolg af te snijden
door nl.taal te schrappen.
Als je zegt dat je nl.taal schrapt kan hij toch ook gewoon in
wetenschap verder meedoen? Als je dat niet meedeelt is het lastig een
diskussie te volgen en vooral verwarrend voor de poster die niet meer
weet wat ter sprake kwam en dan herhaalt wat een ander net zei. Tis nie
alleen een kwestie van 'netjes zijn'. Niet dat dat veel voor RH
uitmaakt want die leest ook in taal niet alles en reageert toch. Moet
allemaal kunnen maar zelf zou ik dat heel vervelend vinden.
Post by VanB
Post by J. J. Lodder
Dat er in nl.taal wat boeren rondlopen die met veel misbaar
niet vreten wat ze niet kennen lijkt mij hun probleem,
Dan zal ik de opvliegers van mijn schoonmoeder eens in de
wetenschapsgroep gooien. Of de kabelsteek in het breipatroon van Oma.
Weten ze vast niks van, maar héél leerzaam. En aangezien in nl.tuinen
niet meer gepost wordt had ik nog een vraag over mijn favo programma op
BBC 2, Gardeners World. En over de geweldige Webcam live in Letland met
het baltsgedrag van de zeldzame Auerhoen en de broedende Zeearenden
(met hun jong met schoenmaat 46), wil ik ook wel iets kwijt. En over
het Picassomuseum in Malaga, waar ik onlangs was, of op mijn vakgebied,
Dutch Design, op de Salone del Mobile in Milaan in april jl. Misschien
vinden ze het wel leuk als ik over de afloop van WO I begin en de
gevolgen van het Verdrag van Versailles. Stokpaardjes zat en dan wordt
er tenminste nog /iets/ gepost. Moet kunnen man.
"This is Usenet". (Lodder)
Jaja, ik denk dat ik doordraaf Jan, maar anders wordt het hier zo
stil:)
Post by VanB
weet wie je beledigt. Maar goed, halfgeleiders. Ga door. Het begint
spannend te worden. Je was bij ferriet
Ik hoorde iets zoemen, dus even rechtzetten. De volgorde klopt niet en
je vergeet Pee Retinee die jou daarom plonkte. Ik was selektief naar
Maarten en /jou/ en ik ben niet beledigd. Althans /voel/ me niet
beledigd.
'Of na het wekenlange gehakketak over Wilders het onderhand over
taal mocht gaan'. Dat O.T wetenschap uit de hand zou lopen zag ik
'niet als risico' he. Dat waait wel over. Net als koormuziek en
it-geklets. Kan ik makkelijk negeren want ik heb er de ballen verstand
van. Nóóit iets van gezegd, dacht ik. (Das al de tweede keer in 1 week
dat ik denk, het moet niet gekker worden).

By the way: waar is Jep? Afgehaakt na jouw 'expressieve' woorden? Niet
dat ik dat erg vind hoor. Maar ik bedoel maar.

En wat heeft Pe toch met komkommers. Boeit het alleen als het over
/hem/ gaat?
VanB
2018-05-15 19:15:10 UTC
Post by ***@wig
Post by VanB
[nl.wetenschap verwijderd! mensjes]
Wat ben je toch een lekker dier, Bakeltje!
Ik ben de beroerdste niet.
Post by ***@wig
Post by VanB
Post by J. J. Lodder
[...]
Ik snap wat je zegt, maar ik vind off topic niet erg zolang taal hier
maar de rode draad blijft.
Post by ***@wig
Post by VanB
[...]
Volgens mij plonkte Pee MvT, want op zijn post reageerde hij. Ik had
al veel eerder de eer door Pee geplonkt te worden. Dat weet ik, want
hij begaat de lamlendigheid zijn plonken trots te melden.
Post by ***@wig
[...]
Wilders waait ook altijd weer over. Hij komt wel af en toe terug.
Post by ***@wig
By the way: waar is Jep? Afgehaakt na jouw 'expressieve' woorden? Niet
dat ik dat erg vind hoor. Maar ik bedoel maar.
Ik reageerde op zijn zalvende taal en zijn neiging om mij huiswerk te
geven. Maar ik wilde hem niet wegjagen en ik denk ook niet dat het zo
gegaan is. Hij komt gewoon af en toe langs. Denk ik dan.
Pe is een komkommer?
Ruud Harmsen
2018-05-16 14:32:55 UTC
Post by J. J. Lodder
om hem van het vervolg af te snijden
door nl.taal te schrappen.
Als je zegt dat je nl.taal schrapt kan hij toch ook gewoon in
wetenschap verder meedoen?
Nee, want zit niet op de usenetserver waar ik welwillend gebruik van
mag maken. Hoeft ook niet, voor mij. En gegeven paarden. Data horses.
Ruud Harmsen
Giftige paarden, zul je bedoelen, taalvirtuoos.
Ruud Harmsen
2018-05-16 14:41:49 UTC
Interessant. Seirues.
Ruud Harmsen
2018-05-16 14:42:53 UTC
Misschien vinden ze het wel leuk als ik over de afloop van WO I begin
De Grote Oorlog is historisch zo belangrijk dat je daar eigenlijk
altijd over mag beginnen.
Ruud Harmsen
2018-05-16 14:41:12 UTC
Post by ***@wig
Niet dat dat veel voor RH
uitmaakt want die leest ook in taal niet alles en reageert toch. Moet
allemaal kunnen maar zelf zou ik dat heel vervelend vinden.
Ik lees in nl.taal wel vrijwel alles, maar soms extreem snel. Vooral
als het ruziegezeur, zeurgeruzie of gehakketak is.

Shakatak, maar ik zocht eigenlijk een andere groep, die al in 1974
actief was.

Shanana

Ook al op Woodstock in 1969:

J. J. Lodder
2018-05-15 18:39:30 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by Rein
Post by J. J. Lodder
Post by Johan Wevers
Post by J. J. Lodder
[...]
Ga je er nog over liegen ook?
-JIJ- veroorzaakte de heisa
door in een reactie valselijk de crosspost met nl.wetenschap
uit de Newsgroups: header te knippen,
om daarna te kunnen klagen
dat het postje off-topic was in nl.taal,

Jan
VanB
2018-05-15 19:00:46 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by Rein
[...]
Ik verwijderde dat niet met kwade bedoelingen, zoals ik al heb
uitgelegd. Als je me niet gelooft dan houdt het op.
Post by J. J. Lodder
om daarna te kunnen klagen
dat het postje off-topic was in nl.taal,
Ik heb nooit geklaagd over jou of over je off topic posts. Het viel me
alleen op dat ik kritiek kreeg vanwege mijn off topic posts en jij
niet vanwege de jouwe. Ik klaagde dus niet over jou, maar over die
critici.
Rein
2018-05-15 21:49:18 UTC
[knip]
Post by J. J. Lodder
Post by Rein
[...]
Noem je mijn vraag hierboven ook al een klacht? Raarrr. Heel
raarrr.
<
VanB
2018-05-15 22:02:25 UTC
Post by Rein
[knip]
Post by J. J. Lodder
Post by Rein
[...]
Klachtje? Kritische opmerking? Aanmerking? Verpakt als een vraag, maar
een echte blanco vraag was het niet, gezien "Ik vraag het maar, hoor".
Daar zit een pseudoargeloosheid (geen klinkerbotsing) in.
Ruud Harmsen
2018-05-16 14:31:09 UTC
Ferriet is geen halfgeleider.
Rein
2018-05-15 21:49:17 UTC
[knip]
Post by J. J. Lodder
Post by Rein
[...]
Hij post ook in nl.test. Als-ie (vast 'uit principe') te
lamlendig is om - al is het maar tijdelijk - zich ook op
nl.wetenschap te abonneren, dan is dat zijn keus en voor jou geen
excuus om langer dan nodig is *) er in nl.taal mee door te gaan.

*) Ik neem aan dat jij wel weet waar je ongeveer een grens zou
moeten trekken.
Post by J. J. Lodder
[...]
<
VanB
Zo, neem jij dat aan.
Ruud Harmsen
2018-05-16 14:46:34 UTC
Post by Rein
Post by J. J. Lodder
[...]
Mag jij dat wel, mij overal volgen, van de AVG? Welk lid van artikel 6
is je grondslag.
Post by Rein
Als-ie (vast 'uit principe') te lamlendig is om
Ik ben NIET lamlendig!!!

Post by Rein
- al is het maar tijdelijk - zich ook op
nl.wetenschap te abonneren, dan is dat zijn keus en voor jou geen
excuus om langer dan nodig is *) er in nl.taal mee door te gaan.
Ik KAN niet in nl.wetenschap zonder in die vreselijke googelinterface
te gaan klooien, engerd.
Dirk T. Verbeek
2018-05-13 20:03:27 UTC
Post by Johan Wevers
Post by J. J. Lodder
[...]
Die 400 Hz werd veel gebruikt in ziekenhuizen omdat het Skin Effect dan
veiligheid kan geven in geval van een isolatie probleem.

Skin Effect is de neiging van stroom met hogere frequenties om door de
buitenmantel van een geleider te lopen en niet door de kern, bij mensen
werkt dat dus net zo, je hart wordt gespaard.
Ruud Harmsen
2018-05-12 21:50:53 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by Izak van Langevelde
Als ik het goed begrijp staan er 10 streepjes tussen opeenvolgende
tientallen. Dit lijkt me eerder een denkfout dan een drukfout...
Grads ipv graden.
Alle anderen doen het fout,
Helaas, 36 keer 11 is geen 400. Bijna wel.
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com