Ruitster
Giljom
2018-06-17 14:31:55 UTC
Gelezen in de Antwerpse krant GVA: 'Belgische ruitster (24) afgevoerd
na zware val, paard moet worden afgemaakt'.

Erg voor vrouw en paard.
'Ruitster' lijkt mij ongewoon maar grammaticaal correct.
'Amazone' lijkt mij gebruikelijker.
Izak van Langevelde
2018-06-17 15:16:48 UTC
[...]
Herinnert me aan de cryptische omschrijving 'holster' voor atlete...
VanB
2018-06-17 19:46:22 UTC
Post by Giljom
[...]
Amzones hebben maar één borst, in verband met het boogschieten. Ik
denk niet dat dat hier bedoeld wordt.
NNK
2018-06-18 15:51:57 UTC
Post by VanB
Post by Giljom
[...]
Sowieso een mythe. En kan je minder goed boogschieten met twee tieten,
ik geloof er 0,0 van.
2018-06-18 16:31:13 UTC
Post by NNK
Post by Giljom
[...]
Het lijkt me juist handig om iets te hebben waartussen je pijlen kan
klemmen, onder het rijden.

(inmiddels hoor ik bij 'ruitster' iemand jingelen van 'Carglass
repareert, Carglass vervangt')
2018-06-19 17:17:31 UTC
(inmiddels hoor ik bij 'ruitster' iemand jingelen van 'Carglass
repareert, Carglass vervangt')
Separeert, zingen ze, luister maar eens goed.

Privacy:
GDPR: http://rudhar.com/about/privacy/privsten.htm
AVG: http://rudhar.com/about/privacy/privstnl.htm
VanB
Misschien heeft zo'n ding terugslag. Dat wil je ook niet in je ballen.
Izak van Langevelde
2018-06-18 18:07:03 UTC
Post by VanB
Post by NNK
Post by VanB
Post by Giljom
[...]
Hiervoor heb je een asymmetrische boog, die zie je onder meer in Japan...
2018-06-17 20:04:23 UTC
Post by Giljom
Gelezen in de Antwerpse krant GVA: 'Belgische ruitster (24) afgevoerd
na zware val, paard moet worden afgemaakt'.
Erg voor vrouw en paard.
'Ruitster' lijkt mij ongewoon maar grammaticaal correct.
Niks correct: "ruiten" is geen ww.
Ruiteres zoals dokteres kan wel.
Of ruiterin zoals speakerin, op z'n DuitsFrans dan.
Post by Giljom
'Amazone' lijkt mij gebruikelijker.
Waar waar? Ik wil ook eens Amazones zien.
2018-06-17 21:39:41 UTC
Post by Giljom
'Amazone' lijkt mij gebruikelijker.
Waar waar? Ik wil ook eens Amazones zien.
Nou we 't er toch over hebben: de amazonezit (beide benen aan een
kant) heeft dan weer niet per se met vrouwen te maken.
Dan heb je ook nog de amazonehouding, die weer wél met vrouwen te
maken heeft, maar daarbij gaat het weer om een been aan elke
kant, als u mij nog kunt volgen.
<https://nl.wikipedia.org/wiki/Amazonehouding>
VanB
2018-06-17 22:00:08 UTC
Post by Giljom
[...]
Ik zou daar niet op klikken. Ik weet niet waar Rein heengaat met dit
onderwerp.
Bart Dinnissen
2018-06-18 16:17:33 UTC
Post by VanB
Post by Rein
Post by Giljom
[...]
Met wikipedia kan niet veel mis zijn, zou ik denken.
Bart Dinnissen
VanB