Texel: Teksel of Tessel ?
Add Reply
t***@gmail.com
2017-11-15 14:33:25 UTC
Wordt de naam van het Nederlandse waddeneiland Texel uitgesproken als 'Teksel'
of als 'Tessel' ? Vaak hoor ik 'Tessel' maar vraag mij af dat wel juist is.
AV
Mij is verteld dat de uitspraak voor iedereen Tessel is behalve voor
de Tesselaars die Teksel zeggen. Maar of het waar is?
--
Rene' Wassenaar
Heemstede Holland

Het is eerder andersom. Tesselaars spreken het uit als Tessel en 'overkanters"als Texel.
Dirk T. Verbeek
2017-11-17 18:24:35 UTC
<KNIP>
Post by t***@gmail.com
Dag Rene Wassenaar,
Het is eerder andersom. Tesselaars spreken het uit als Tessel en 'overkanters"als Texel.
Je bent 20 jaar te laat :)
Dat krijg je er van als je de verkeerde software gebuikt om
nieuwsgroepen te lezen...
Van Bakel
Bovendien heb ik altijd Tessel gezegd en ik ben nogal een overkanter.
Rein
2017-11-17 22:37:42 UTC
Dirk T. Verbeek <***@xs4all.nl> wrote:

[knip]