sexy accent
parfumafdeling
2009-11-03 10:59:01 UTC
Shit. Ik ben helaas geen Iers-talige in Italiaanse man. Jammer hoor.
--------------------------------

Televaag:
-----------
Het Franse accent doet de vrouwen niet langer smelten. Het zijn de
Iers-talige in Italiaanse mannen die de meisjesharten doen smelten. Het
Schotse accent staat op de derde plaats van meest sexy taal.

Wereldwijd werd aan 5000 vrouwen gevraagd wat ze het meest sexy accent
vonden. De Fransen eindigden pas op een vierde plaats, gevolgd door de
Australiërs, Engelsen, Zweden, Spanjaarden en Amerikanen. Het Nederlands
kwam in de lijst niet voor.
'n Leng afkeren
parfumafdeling
2009-11-03 11:02:17 UTC
Link:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/5231184/__Ieren_praten_meest_sexy__.html
'n Leng afkeren
Ruud Harmsen
2009-11-03 11:08:39 UTC
Tue, 3 Nov 2009 12:02:17 +0100: "parfumafdeling"
Post by parfumafdeling
http://www.telegraaf.nl/buitenland/5231184/__Ieren_praten_meest_sexy__.html
Daaruit:
===
het feit dat Frankrijk zijn koppositie als meest sexy taal te hebben
verloren komt volgens de onderzoekers door de als arrogant bestempelde
Franse president Nicolas Sarkozy.
/===

Nee, klunsjes, het komt gewoon doordat Frans nou eenmaal een erg
lelijke taal is. Altijd al geweest, ook al lang voor Sarkozy.
Guido Reijnders
2009-11-03 12:15:20 UTC
Post by parfumafdeling
[...]
Dat Sarkozy-argument lijkt me inderdaad van voor naar achter uit de duim
gezogen.

Guido
Rein
2009-11-03 15:56:57 UTC
Post by Guido Reijnders
===
het feit dat Frankrijk zijn koppositie als meest sexy taal te hebben
verloren komt volgens de onderzoekers door de als arrogant bestempelde
Franse president Nicolas Sarkozy.
/=== [...]
Dat Sarkozy-argument lijkt me inderdaad van voor naar achter uit de duim
gezogen.
Leek mij ook. Waarom zou arrogant niet sexy zijn, d'r valt meer
aan te veroveren dan aan bescheiden.
Johannes
Sarkozy is half Hongaars.
Fe
2009-11-03 17:53:46 UTC
Post by Johannes
Post by parfumafdeling
[...]
Van boven of van onderen, dat maakt wel uit kwa uitspraak.
knal, en erf 'n eg
Ruud Harmsen
2009-11-03 18:09:23 UTC
Tue, 3 Nov 2009 18:47:07 +0100: "Johannes"
Post by Johannes
Post by Guido Reijnders
Dat Sarkozy-argument lijkt me inderdaad van voor naar achter uit de duim
gezogen.
Sarkozy is half Hongaars.
Z'n vader nog wel, hij nauwelijks meer: in Frankrijk geboren.
iMark
En de püntjes op de ö heeft hij ook al niet meer.
Ruud Harmsen
2009-11-03 19:34:30 UTC
Post by Johannes
Post by Guido Reijnders
[...]
Sárközy, Sjaarkuzzie.
2009-11-05 10:49:08 UTC
===
[...]
Elk nadeel hep se voordeel. Elke taal heeft wel een toepassingsgebied
waar ze mooi tot haar recht komt. Frans is een mooie taal voor
declamatie en, niet het minst, voor chanson: luister naar Fernandel,
Piaf, Brel of Brassens en zeg dan nog eens dat het niet mooi is...
Het Antwerps werd onlangs (niet voor het eerst) "verkozen" tot het
lelijkste Vlaams dialect (en binnen mijn familie moet ik dat beamen).
Maar luister eens naar de Strangers of Wannes Van de Velde en verkies
dan nog eens...

guido goegel wugi
Ruud Harmsen
2009-11-05 11:08:07 UTC
Post by wugi
Post by Ruud Harmsen
===
[...]
Ja, gezongen kan ik het wel pruimen. Veronique Sanson, Malicorne,
Gerard Lenorman, of maar eens een paar totaal verschillende artiesten
te noemen.
Post by wugi
[...]
Je hebt (zoals wel vaker) weer eens helemaal gelijk!
Ruud Harmsen, http://rudhar.eu
Nieckq
2010-02-05 22:39:17 UTC
"Ruud Harmsen"
Ja, gezongen kan ik het wel pruimen. Veronique/
"Véronique"
Sanson, Malicorne,
Kent geen mens hier.
Gerard/
"Gérard"
Lenorman, of maar eens een paar totaal verschillende artiesten
te noemen.
Google eerst 's wat in zo'n geval.
Frans is echt nog mooier mét de uitgesproken accenttekens.
Ruud Harmsen
2010-02-06 09:53:51 UTC
Post by Nieckq
[...]
De accenten in genoemde namen zijn overbodig, want met een sjwa op die
plek klinkt het voor geen meter, zodat dat nooit juist kan zijn.
Nieckq
2010-02-06 11:50:45 UTC
"Ruud Harmsen" meldde:
Reden te meer- waarom schrijf jij dan sjwa's?
Ruud Harmsen
2010-02-06 12:04:35 UTC
Post by Nieckq
De accenten in genoemde namen zijn overbodig, want met een sjwa op die
plek klinkt het voor geen meter, zodat dat nooit juist kan zijn.
Reden te meer- waarom schrijf jij dan sjwa's?
Dat deed ik niet, de é is self-evident en hoeft dus niet spéciaal
aangeduid te worden.
Nieckq
2010-02-06 12:06:56 UTC
"Ruud Harmsen"
Als je nu nog grappig was....
Ruud Harmsen
2010-02-06 12:55:41 UTC
Post by Nieckq
"Ruud Harmsen"
Dat deed ik niet, de é is self-evident en hoeft dus niet spéciaal
aangeduid te worden.
Als je nu nog grappig was....
Vind ik mezelf soms wel. Niet vaak, maar soms.
Tonnie
2009-11-05 19:16:43 UTC
Post by wugi
[...]
Je vergeet een paar van mijn andere favorieten: Duteil, Kaas, Ferrat.
Maar ja, ik ben dan ook francofiel, en ik vind het wel mooi klinken.
Post by wugi
[...]
Wannes, ach... Ik ga nog maar eens luisteren naar "Als ik zou
sterven"....
--
Save the apartheid boycott of the lesbian Nazi lettuce growers for
Jesus of the nuclear whale! -- slogan on a T-shirt from Bangkok
wugi
2009-11-12 13:08:22 UTC
Post by Tonnie
Post by wugi
[...]
Duteil en Ferrat dacht ik ook aan, la P. ken ik niet. Maar hun
chansons zijn gewoon mooi vanwege het muzikaal of poëtisch karakter
ervan. Bij eerdergenoemden geldt dat ook, maar is er bovendien iets
fysieks gaande waardoor je de schoonheid van de taal zelf proeft,
ongeacht het literaire van de teksten.
Ooit meende ik eens een Franse vriendin te moeten wijzen op onze
schone Nederlandse liedkunst, toen het Dorp van Sonneveld langs-
etherde. Was gauw wijzer. Toch heb ik bij Sonneveld meer van dat
fysieke taalgenieten dan bij Ferrat, vermoedelijk omdat het Nederlands
sowieso lastiger zingt dan het Frans.
Post by Tonnie
Post by wugi
[...]
Ik eerder naar
"Ik wil deize nacht in de stroote verdwoole":
de klaank van de stad mokt m'n zeel amoereuis

guido goegel wugi
BartV
2009-11-12 13:25:37 UTC
Post by wugi
Post by Tonnie
Post by wugi
[...]
Of dat echt zo is, weet ik niet, maar ik heb me wel altijd verbaasd
over het gemak waarmee Brel de (overigens door Ernst van Altena
uitstekend) vertaalde versies van Mon plat pays en andere chansons
prachtig kon brengen!
<http://tinyurl.com/MijnVlakkeLand>
--
Bart

Consensus wordt doorgaans zwaar overgewaardeerd.
Nieckq
2010-03-06 19:28:41 UTC
On Thu, 5 Nov 2009 02:49:08 -0800 (PST), wugi <***@scarlet.be> wrote:
Post by wugi
[...]
"Iek wiel dèze nacht ien de stroate verdwoale,
De klaank van de staad mokt m'n zeel amoureus".

Oid.

Het wonderschone lied in de soundtrack van de Belgische
film "Home sweet home".

Misschien won de film dáárom een/de prijs bij het filmfestival
van Moskou of iig een door Moskou uitgreikte prijs.

Nieckq
Michel Martens
2010-03-06 20:15:10 UTC
Nieckq schreef op Sat, 6 Mar 2010 20:28:41 +0100 in de nieuwsgroep
nl.taal
Post by Nieckq
Post by wugi
[...]
Of het Antwerps echt het lelijkste Vlaamse dialect is (strikt
gesproken is het een Brabants dialect, men bedoelde waarschijnlijk het
lekijkste dialect in Vlaanderen) dat weet ik niet, ik ken niet alle
dialecten maar zelf Antwerpenaar zijnde vind ik mijn stadsdialect soms
ook maar schabouwelijk. Brussels vind ik nog lelijker en Leuvens vind
ik ook maar zozo. Brugs is voor mij dan weer mooi en Gents is ondanks
zijn harde klanken aanvaardbaarder dan het Antwerps. Moet ik er direct
bijzeggen dat die uitverkiezing van het lelijke Antwerps ook wel
weinig objectieve oorzaken zal hebben: velen zullen gewoon zo gekozen
hebben omdat ze de Antwerpenaar niet kunnen luchten. De tol die
betaald wordt door de toonaangevende steden. Amsterdam en Rotterdam
kunnen er wellicht ook wel over meepraten.

Maar eens je die dialecten begint te zingen ondergaan ze een
metamorfose, dat is waar. Op voorwaarde dat ze in handen komen van
dialectzingende kunstenaars en dat kunnen zowel volkszangers zijn
zoals John Lundstrom of geschoolde vakmensen zoals Wannes. Als ik zelf
een liedje in het Antwerps zing (nou ja, 'zing') dan klinkt dat
dialect net zo lelijk als wanneer ik het spreek, voor zover ik nog
echt Antwerps kán spreken. Mogelijk heb ik het nooit echt gekund want
mijn Kempense mama bracht mij groot in het Hoogbrabants :-)
Michel
Nieckq
2010-03-06 20:22:34 UTC
"Michel Martens" meldde:

[...]
Post by Michel Martens
De tol die
betaald wordt door de toonaangevende steden. Amsterdam en Rotterdam
kunnen er wellicht ook wel over meepraten.
Hoe bedoel je, welke "tol"?
Post by Michel Martens
Maar eens je die dialecten begint te zingen ondergaan ze een
metamorfose, dat is waar. Op voorwaarde dat ze in handen komen van
dialectzingende kunstenaars/
Ik vind Urbanus' liedjes ook wel wat (geinigs) hebben.
En dat is schier-dialect. Sint-Ulrikis-Kapelle, toch? Hemelsbreed
vlakbij.
Post by Michel Martens
[...]
Met dien verstande dat de Kempen beginnen op een boogscheut van Antwerpen.
(Een paar km)....

Nieckq
The Boss
2010-03-06 21:56:29 UTC
Nieckq wrote:
<----------8><----------knip alle context----------><8---------->
Post by Nieckq
Hoe bedoel je, welke "tol"?
Hoe bedoel je, "Hoe bedoel je, welke "tol"?"
Jeroen
Nieckq
2010-03-06 22:00:01 UTC
"The Boss"
Post by The Boss
Hoe bedoel je, "Hoe bedoel je, welke "tol"?"
Mag de eerder door mij bereageerde auteur daar
zelf op antwoorden a.u.b.?

Nieckq
The Boss
2010-03-06 23:10:54 UTC
Post by Nieckq
"The Boss"
Post by The Boss
Hoe bedoel je, "Hoe bedoel je, welke "tol"?"
Mag de eerder door mij bereageerde auteur daar
zelf op antwoorden a.u.b.?
Uiteraard mag die antwoorden op de door u aan hem gestelde vraag:
"Hoe bedoel je, welke "tol"?".
Maar mijn vraag was aan u gesteld, en luidde:
"Hoe bedoel je, "Hoe bedoel je, welke "tol"?""
(daar hoorde uiteraard nog een "?" achter, en verder had hij achteraf
gezien, gezien uw "a.u.b.", beter kunnen beginnen met "Hoe bedoelt u")
Deze vraag zou ik dus graag door u beantwoord willen zien.

Mijn vraag was ingegeven door het feit dat ik de zin van uw vraag niet
begreep, daar het antwoord daarop zo ongeveer letterlijk neergeschreven was
door de door u bereageerde auteur, en wel in het (door u geknipte) stukje
dat direct voorafging aan het gebezigde woordje "tol".
Jeroen
Michel Martens
2010-03-07 19:34:25 UTC
Nieckq schreef op Sat, 6 Mar 2010 21:22:34 +0100 in de nieuwsgroep
nl.taal
Post by Nieckq
[...]
Post by Michel Martens
De tol die
betaald wordt door de toonaangevende steden. Amsterdam en Rotterdam
kunnen er wellicht ook wel over meepraten.
Hoe bedoel je, welke "tol"?
Die van de toonaaangevende steden, Brussel en Antwerpen in Vlaanderen,
Luik en Charleroi in Wallonië en voor Nederland noem ik maar Amsterdam
en Den Haag hebben volgens de mening van die van 'de provincie'
allemaal een dikke nek. Gewoon omdat het belangrijke steden zijn. De
tol die wij betalen is dus de onpopulariteit bij de landgenoten. Komt
natuurlijk ook door de grote bek die Antwerpenaars en ik dacht ook
Amsterdammers kunnen opzetten. Zal in andere landen wel niet anders
zijn.
Michel
Nieckq
2010-03-10 01:13:36 UTC
Post by Michel Martens
Post by Nieckq
Post by Michel Martens
[...]
Brussel situeer jij dus in Vlaanderen. Daar zullen heel erg veel
Brusselaars anders over denken, vrees ik.
Post by Michel Martens
Luik en Charleroi in Wallonië en voor Nederland noem ik maar Amsterdam
en Den Haag hebben volgens de mening van die van 'de provincie'
allemaal een dikke nek./
In Antwerpen is het meest geliefde scheldwoord "boereke".
Dat zegt toch wel iets.
Post by Michel Martens
Gewoon omdat het belangrijke steden zijn. De
tol die wij betalen is dus de onpopulariteit bij de landgenoten./
Amsterdam is (het typische) Holland niet, dat is de overheersende mening.
En die klopt ook.
Post by Michel Martens
Komt
natuurlijk ook door de grote bek die Antwerpenaars en ik dacht ook
Amsterdammers kunnen opzetten. Zal in andere landen wel niet anders
zijn.
Amsterdam is een hoofdstad. Antwerpen is zijn eigen hoofdstad.

Nieckq
Michel Martens
2010-03-10 20:44:36 UTC
Nieckq schreef op Wed, 10 Mar 2010 02:13:36 +0100 in de nieuwsgroep
nl.taal
Post by Michel Martens
Post by Nieckq
Post by Michel Martens
[...]
Kan mij niks schelen wat de Brusselaars ervan denken maar feit is dat
in Vlaanderen de Belgische hoofdstad hetzelfde lot ondergaat als veel
andere hoofdsteden: zij worden samen met hun inwoners collectief als
zelfingenomen beschouwd en neerkijkend op 'la province'.
Post by Nieckq
Post by Michel Martens
[...]
Zeker. Ik heb dan ook niet gezegd dat de Antwerpenaars géén
ijdeltuiten zijn, enkel maar dat die reputatie maar wat graag
aanagedikt wordt en mogelijk mee heeft bepaald dat het Antwerpse
dialect als het lelijkste werd uitverkozen.
Post by Michel Martens
[...]
Maar Antwerpen is de belangrijkste stad van een Belgisch landsdeel,
een gewest, met de betekenis 'deel van het Belgische grondgebied met
een eigen staatsrechtelijke organisatie'. Antwerpen is de feitelijke
hoofdstad, Brussel de administratieve.
Michel
Nieckq
2010-03-11 09:16:15 UTC
Post by Michel Martens
Post by Nieckq
[...]
Dat kan de "Brusselaars" dan weer weinig schelen.
En qua hooghartigheid kunnen de Sinjoren (Antwerpenaars)
er ook wat van. Die neerbuigendheid t.o. de eigen Vlaamse
medeburgers in den land of op het land.

[...]
Post by Michel Martens
Post by Nieckq
[...]
Dat iemand het Antwaarps lelijk vindt vind ik op zich niet zo verbazend.
Antwerpen is bovendien de enige stad in Vlaanderen waar
het dialect dé (belangrijkste) voertaal is. Dat zo'n positie
als "ijdelheid" wordt ervaren kan ik me voorstellen.

[...]
Post by Michel Martens
Maar Antwerpen is de belangrijkste stad van een Belgisch landsdeel,
Charleroi is dat ook en is desondanks een rokende puinhoop.
Post by Michel Martens
een gewest, met de betekenis 'deel van het Belgische grondgebied met
een eigen staatsrechtelijke organisatie'. Antwerpen is de feitelijke
commerciële
Post by Michel Martens
hoofdstad, Brussel de administratieve.
Brussel is ook de industriele, artistieke, diplomatieke en economische
hoofdstad van België en van Franstalig België.
En de Europese en Navo-hoofdstad. Enz. enz.

Nieckq
wugi
2010-03-09 21:44:19 UTC
Post by Michel Martens
[...]
Brussels, het mooiste dialect:
http://home.scarlet.be/~pin12499/brussels.htm
Post by Michel Martens
ik ook maar zozo. Brugs is voor mij dan weer mooi en Gents is ondanks
zijn harde klanken aanvaardbaarder dan het Antwerps. Moet ik er direct
Gents kan ik ook smaken, ondanks, of vanwege, zijn rauwe klinkerklanken die
naar het Engels (een boerendialect van heren met bolhoed en maatpak) neigen.
Zeujm' ez amezeejren oowm'e zat zen an de zieë, woir?
Post by Michel Martens
bijzeggen dat die uitverkiezing van het lelijke Antwerps ook wel
weinig objectieve oorzaken zal hebben: velen zullen gewoon zo gekozen
hebben omdat ze de Antwerpenaar niet kunnen luchten. De tol die (...)
Helemaal niet: louter affiniteit met klankpaletten. Waar subtiele
verschillen (Antwerps-Brussels) tot heel verschillende appreciaties kunnen
leiden (tenminste bij mij:-)...

Brussels toemaatje met Lange zJozjo zingt zJuul Cezaar:
http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=415317

guido
B***@hotmail.com
2017-07-27 15:36:38 UTC
Post by wugi
[...]
"Iek wiel d�ze nacht ien de stroate verdwoale,
De klaank van de staad mokt m'n zeel amoureus".
Oid.
Het wonderschone lied in de soundtrack van de Belgische
film "Home sweet home".
Misschien won de film d��rom een/de prijs bij het filmfestival
Ga ik volledig mee akkoord Nieckq, het Antwerps is een walgelijk lelijke taal, en blijkbaar zijn er mensen die er dan nog fier op zijn. (Alhoewel Antwerpenaars wel toffe mensen zijn hoor)!
wugi
2017-07-27 21:05:57 UTC
Post by B***@hotmail.com
Post by wugi
[...]
Dus heb je over de nuanceringen en tegenvoorbeelden van 7-8 jaar geleden
helemaal heen gelezen.
Dolfy
2009-11-03 11:15:13 UTC
Post by parfumafdeling
Wereldwijd werd aan 5000 vrouwen gevraagd
<offtopic opmerking>

Zo dat is weinig voor een wereldwijd onderzoek. 25 of 24 vrouwen per
land. Maar ik heb een sterk vermoeden dat het een klein onderzoek is in
een paar landen. Maar dan nog is het een erg laag aantal voor een
representatief onderzoek...

</offtopic opmerking>
--
Dolfy
- naaisgroep : alt.dolfy.forever
- Zô drok as 'n kìp mit ien pul
Peter Elderson
2009-11-03 19:46:35 UTC
Post by Dolfy
Post by parfumafdeling
[...]
Dat valt wel mee, mits de vrouwen een aselekte steekproef vormen. Waar
het om gaat is: stel dat 70% van alle vrouwen in werkelijkheid frans de
meest seksie taal vinden, hoe groot is dan de kans dat je in een
onafhankelijke steekproef van 5000 vrouwen bv 30% voorkeur voor frans
vindt? (de foutkans). Bij deze voorbeeldgetallen zie je gemakkelijk dat
die kans niet groot is.
Ruimer genomen op de hele talenverdeling, de kans dat je in een aselekte
steekproef een andere verdeling vindt dan in de hele onderzoekspopulatie
in werkelijkheid bestaat, kun je berekenen op basis van de
steekproefgrootte.

Je hebt dan aan een verrassend kleine steekproef voldoende om de kans op
een substantiele afwijking van de verdelingen in steekproef en populatie
behoorlijk klein te houden.

Je kan in ieder geval niet zomaar zeggen dat het te weinig is om
representatief te zijn. Bij sommige onderzoeken kun je aan een
steekproef van 6 al genoeg hebben om behoorlijk zeker van je zaak te zijn.
Rein
2009-11-03 23:42:17 UTC
Peter Elderson <***@xs4all.nl> wrote:

[knip]
Post by Peter Elderson
Dat valt wel mee, mits de vrouwen een aselekte steekproef vormen. Waar
het om gaat is: stel dat 70% van alle vrouwen in werkelijkheid frans de
meest seksie [...]
Laat de rest maar zitten.
Peter Elderson
Stalktrollerij. Onophoudelijk, opzettelijk, kwaadaardig.
Piet Beertema
2009-11-03 12:02:46 UTC
Youtube:

-p
Johannes
2009-11-03 17:43:30 UTC
Post by parfumafdeling
[...]
De vraag is natuurlijk allereerst wat je verstaat onder een "sexy" taal.
De vraag is ook wie de juryleden waren en of die juryleden alle talen wel
voldoende kennen voor een goed afgewogen oordeel. Met andere woorden: hoe
zit het met hun referentiekader?
De vraag is ook of de juryleden wel uit alle talen van de wereld konden
kiezen. Misschien zat het Nederlands niet eens bij de antwoordmogelijkheden.
Van belang voor je oordeel is ook wie je hoort spreken. Dat kan veel
verschil uitmaken.

Gaat het om welke taal de mooiste klank heeft, dan zou ikzelf uit de talen
die nik qua klank wel kan thuisbrengen, gekozen hebben voor het Hebreeuws.
Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk en subjectief.

Met andere woorde: wat moeten we met zo'n "onderzoek"?
Ruud Harmsen
2009-11-03 18:08:46 UTC
Tue, 3 Nov 2009 18:43:30 +0100: "Johannes"
Post by Johannes
De vraag is natuurlijk allereerst wat je verstaat onder een "sexy" taal.
http://rudhar.eu/radio/RTP/VerTotal/CrisFerr.htm

En ze is nog niet eens lelijk ook, wat Portugese vrouwen (buiten de
tv) vaak wel zijn. Maar zelfs die klinken vaak goed.
Post by Johannes
De vraag is ook wie de juryleden waren en of die juryleden alle talen wel
voldoende kennen voor een goed afgewogen oordeel. Met andere woorden: hoe
zit het met hun referentiekader?
Vroeg ik me ook al af. Wat mat het onderzoek, vooroordelen of
daadwerkelijke voorkeuren? Dat kan nogal wat verschil maken.

Ook is een vraag: gezongen of gesproken. Braziliaans Portugees vind ik
bijvoorbeeld gezongen vaak best te pruimen, maar gesproken (ook door
dezelfde personen) opeens een stuk minder.
Post by Johannes
[...]
Zeker, ook dat.
Post by Johannes
Gaat het om welke taal de mooiste klank heeft, dan zou ikzelf uit de talen
die nik qua klank wel kan thuisbrengen, gekozen hebben voor het Hebreeuws.
Modern, orientaals, of zoals het oorspronkelijk misschien ooit geweest
is? Dat maakt nogal wat uit.
Post by Johannes
Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk en subjectief.
Met andere woorde: wat moeten we met zo'n "onderzoek"?
Krek.
Piet Beertema
2009-11-03 21:41:51 UTC
Post by Johannes
Met andere woorde: wat moeten we met zo'n "onderzoek"?
Niets. Maar het was dan ook niet de bedoeling er iets mee te doen.

-p
Nieckq
2010-03-11 09:47:00 UTC
"Nieckq"
Post by Nieckq
Dat kan de "Brusselaars" dan weer weinig schelen.
En qua hooghartigheid kunnen de Sinjoren (Antwerpenaars)
er ook wat van. Die neerbuigendheid t.o. de eigen Vlaamse
medeburgers in den land/
"lande"
Nieckq
--