natte-voeten-nomen
2018-06-14 20:50:43 UTC
Volkskrant van vandaag over het smelten van de ijskap:

"De plotselinge versnelling waarmee de ijsmassa afneemt is
verontrustend. [..] Als dit getal elke tien jaar verdrievoudigt dan
zitten we over dertig jaar wel ernstig in de problemen".
Aldus de fysisch oceanograaf van het KNMI en hoogleraar dynamica van
het klimaat aan de Universiteit van Utrecht Sybren Drijfhout.

Die Drijfhout houdt zijn hoofd wel boven water.
pe
2018-06-14 20:58:12 UTC
[...]
Ik neem volgende keer een huis op palen 15 m boven de grond, stort mijn
hele ekologische voetafdruk eronder, dik lood eromheen en een flinke
voorraad jodiumpillen en dwergenbrood: vanaf 2035 kan mij niks meer
gebeuren!
2018-06-14 21:17:48 UTC
[...]
Laatst kreeg ik een uitnodiging van een Deen om zijn zelfgebouwde
duikboot te bekijken, maar....

.... 'dwergenbrood'. Wasda?
NNK
2018-06-15 07:50:04 UTC
het klimaat aan de Universiteit van Utrecht Sybren Drijfhout.
Die Drijfhout houdt zijn hoofd wel boven water.
Laatst kreeg ik een uitnodiging van een Deen om zijn zelfgebouwde
duikboot te bekijken, maar....
Pas op! Een Amerikaans familielid van die Drijfhout vertoont sinds
mensenheugenis ook al van die fratsen. Niet op ingaan, want het minimale
waarmee je blijft zitten is een rekening van een duur diner:

2018-06-15 08:33:06 UTC
Post by NNK
Post by ***@wig
[...]
Alles beter dan zelf aan het spit geregen te worden. Een gruwelverhaal
dat ik maar niet uit mn hoofd krijg.
Post by NNK
http://youtu.be/N31CFtQHtew
"..you reminds me of you.." Geweldige tekst van Mr.Driftwood.

Maar weet jij wat dwergenbrood is waar pe het over heeft? Het googelt
behoorlijk maar nergens een definitie.
Anonymous
2018-06-15 12:20:54 UTC
Post by NNK
http://youtu.be/N31CFtQHtew
"..you reminds me of you.." Geweldige tekst van Mr.Driftwood.
Maar weet jij wat dwergenbrood is waar pe het over heeft? Het googelt
behoorlijk maar nergens een definitie.
Geen enkel idee. Maar dat geldt voor 75% van pe's postjes.
2018-06-15 13:17:47 UTC
Post by Anonymous
Post by ***@wig
Post by NNK
[...]
Terry Pratchett, Schijfwereld-serie. Dwergenbrood is voornamelijk bereid
uit grind en rotsen, en heeft als beste eigenschap dat je er heel lang mee
kan doen.
2018-06-15 09:04:37 UTC
[...]
Maar ook Drijfhout sneeuwt onder.