stikt?
Ralf Negennek
2017-11-22 19:59:53 UTC
Kop AD:

“Elke minuut stikt er een beetje hoop op redding bemanning”

Dan denk ik: huh?

Ralf Negennek 🤖
Izak van Langevelde
2017-11-22 20:06:21 UTC
Post by Ralf Negennek
“Elke minuut stikt er een beetje hoop op redding bemanning”
Dan denk ik: huh?
Dan denk ik dat ook...
Grinnikend door het leven...
Maarten van Tilburg
2017-11-22 20:14:12 UTC
Post by Ralf Negennek
“Elke minuut stikt er een beetje hoop op redding bemanning”
Dan denk ik: huh?
Dat lijkt me een dichterlijke vrijheid van de redacteur. Maar wel
behoorlijk morbide.
VB
Ja, het verkeerde moment voor een -ook nog mislukte- poging tot humor.
Pee Retinee
2017-11-23 10:39:11 UTC
Post by Maarten van Tilburg
Post by Ralf Negennek
“Elke minuut stikt er een beetje hoop op redding bemanning”
Dan denk ik: huh?
Dat lijkt me een dichterlijke vrijheid van de redacteur.
Het verband tussen een ruimtelijk beperkt en dus beknopt stuk
proza als een krantenkop en "dichterlijke vrijheid" ontgaat me.
En een krant is nu eenmaal geen dichtwerk. Hoogstens een dicht
werk, gezien de cookiemuren waarachter ze zich verschuilen.

|PR|
h@wig
2017-11-23 11:34:51 UTC
Post by Pee Retinee
Post by Maarten van Tilburg
Post by Ralf Negennek
[...]
Post by Maarten van Tilburg

Ik denk dat het moest zijn 'slinkt', anders is het wartaal. Koppen
worden niet meer door de journalist gemaakt. Nog een wonder dat er niet
'stinkt' staat.
Maarten van Tilburg
2017-11-23 12:12:08 UTC
Post by ***@wig
Post by Pee Retinee
Post by Maarten van Tilburg

Ik denk dat het moest zijn 'slinkt', anders is het wartaal. Koppen
worden niet meer door de journalist gemaakt. Nog een wonder dat er niet
'stinkt' staat.
Het gaat ongetwijfeld over de Argentijnse onderzeeer die ergens gezonken
is maar waarvan de bemanning nog in leven zou kunnen zijn. Het probleem
is dat de zuurstof op zal raken. Ze stikken dus, langzaam.

Ik hoop inderdaad dat het een onbedoelde vergissing is. Slinken denken
en stikken tikken.

Indien WEL bedoeld zou het een soort woorspeling zijn. Bij mij thuis
werd dat soort dingen dan een "dichterlijke vrijheid" genoemd, ook al
heeft dat uiteraard niets te maken met dichten. Is dat iets van de Van
Tilburgjes of was dat een soort staande uitdrukking?
BugHunter
2017-11-23 12:49:37 UTC
Post by Maarten van Tilburg
Post by ***@wig
Post by Pee Retinee
Post by Maarten van Tilburg

[...]
'Pakkende' koppen zijn de dagbladen niet
vreemd.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
------------///-----------------------------
/ \ Bye, BugHunter
Ralf Negennek
2017-11-23 14:18:41 UTC
Post by ***@wig
Post by Pee Retinee
Post by Maarten van Tilburg

Ik denk dat het moest zijn 'slinkt', anders is het wartaal. Koppen
worden niet meer door de journalist gemaakt. Nog een wonder dat er niet
'stinkt' staat.
Op dit moment staat het er nog steeds:

<https://www.ad.nl/buitenland/elke-minuut-stikt-er-een-beetje-hoop-op-redding-bemanning~a639847a/>

Vergissingen die zó in het oog lopen worden meestal wel rap gecorrigeerd
Ralf Negennek 🤖
BugHunter
2017-11-23 15:45:33 UTC
Post by Ralf Negennek

[...]