il nome è un segno
2018-07-19 08:18:14 UTC
Vorige week belandden we in Italië een museum/kerk waar toevallig een
prachtig concert werd gegeven door een pianist en een sopraan. We vielen
met onze neus in de boter. Er werden aria's van o.a. Donizetti, Rossini,
en Offenbach gezongen. De pianist heette Serra, wat blijkbaar zoiets
als broeikas betekent. Het was wel snikheet ja, maar het is eigenlijk
verder het vermelden niet waard. Maar dit is wel wat: de werkelijk
hemelse zangeres, die zelfs geen moeite had met de hoge c, heette
Ilaria. Iaquinta. Nou spreek ik voor geen hout Italiaans, maar Il aria
ging ik toch ff opzoeken. De aria schijnt het te betekenen, zoals ik al
vermoedde. Het is een veel voorkomende meisjesnaam in Italië, te
vergelijken met Hillary in Schotland en Amerika.
2018-07-19 08:39:52 UTC
Post by NNK
[...]
Dat zal wel l'aria zijn, vr.
Post by NNK
ging ik toch ff opzoeken. De aria schijnt het te betekenen, zoals ik al
vermoedde. Het is een veel voorkomende meisjesnaam in Italië, te
vergelijken met Hillary in Schotland en Amerika.
Dus met ilare, ilarità, hilarisch.