Spek
2017-07-30 11:08:55 UTC
Onbedoeld komisch:

"Vroeger stonken de varkens hier nog". Een volledige pagina in de NRC
over megastallen, specifiek over 'De Knorhof' waar deze week 20.000
varkens bij een brand het leven lieten.

Daaronder een stemmig zwarte advertentie:

Van der Spek
Uitvaart
Uiterst Persoonlijk.
h@wig
2017-08-01 20:49:49 UTC
[...]
En dat haalde de NRC.
Ik niet alleen:

Ikje
Op zondagochtend lees ik aan de ontbijttafel de weekendeditie van NRC.
Ik ben aangekomen bij het artikel over de brand in de megastal in
Erichem. Alle 20.000 varkens vonden hierbij de dood.
Mijn gedachten dwalen af. Ik probeer me voor te stellen hoe groot dat
bedrijf moet zijn geweest. En hoe de varkens er gehuisvest waren. Vast
niet veel persoonlijke ruimte, vermoed ik. Hebben ze trouwens geleden,
heeft de brandweer ze horen schreeuwen?
Aan het eind van het artikel gekomen, valt mijn oog op de advertentie
die onder aan de pagina staat. ‘Van der Spek Uitvaart. Uiterst
persoonlijk’.
Marga Sutherland