onderhoudend nieuws
Add Reply
Ralf Negennek
2017-11-25 15:29:31 UTC
Telegraaf:

Entertainment.

Jan de Hoop knalt vol op andere auto.

Ralf Negennek 🤖
h@wig
2017-11-25 15:35:39 UTC
Post by Ralf Negennek
Entertainment.
Jan de Hoop knalt vol op andere auto.
Jan de Schroothoop.
Zoals mijn dochtertje bij het zien van een autokerkhof vol ontzag vanaf
de achterbank riep: "Oooo....daar is een groot ongeluk gebeurd!"
wugi
2017-11-25 16:31:11 UTC
Post by Ralf Negennek
[...]
Een vriend vertelde me dat de zoon van een andere vriend al een
"zelf-(naar de schroothoop)-rijdende" Tesla niet-bestuurd heeft.
Gelukkig zonder lijfschade. Gelukkig ook werkt hij voor dat bedrijf, dus
qua omnium en zo reed het wel los. Maar dat ze echt helemaal niet
opletten op de autoweg... wel, bij vermindering van rijstroken aan
wegenwerven loopt het dan mis.

Afijn, de politie feliciteerde hem met de opmerking dat het een heel
"goede" plek was voor Tesla's: hij was al de vijfde :-o
2017-11-25 16:35:46 UTC
[...]
Voor een Tesla is een wegversmalling een 'learning curve'.

2017-11-26 08:38:00 UTC
Post by wugi
Maar dat ze echt helemaal niet
opletten op de autoweg... wel, bij vermindering van rijstroken aan
wegenwerven loopt het dan mis.
Wegenwerven. Echt een mooi woord. Jammer dat wij het niet kunnen
gebruiken wegens niet bekend.

Wie aan de wegen werft, werft het best!
2017-11-26 20:06:08 UTC
Post by wugi
[...]
Ik heb het er ook ekspres voor gebruikt. Al is het geeneens Vlaams.
Post by Ruud Harmsen
Wie aan de wegen werft, werft het best!
Wij kennen eigenlijk wegenwerken. Werken aan de wegenis.
Spoorwerven dan weer wel.
En mobiele werven. Ook, precies, aan en langs de wegenis.
2017-11-26 08:43:15 UTC
Post by wugi
Gelukkig ook werkt hij voor dat bedrijf, dus
qua omnium en zo reed het wel los.
Omnium moet je even uitleggen, vrees ik. Iets met verzekeringen?

Ja: https://nl.wikipedia.org/wiki/Omnium

VNW: all-risk. Casco misschien ook, hoewel dat niet helemaal hetzelfde
is.
2017-11-26 20:07:49 UTC
Post by wugi
[...]
O ja, ons omnium is "natuurlijk" uit het Frans, al is het Latijn. En
jullie all-risk is "natuurlijk" algemeen (standaard) Nederlands.
VB
2017-11-26 21:49:39 UTC
Post by wugi
Post by Ruud Harmsen
Post by wugi
[...]
Ja ja, uit het Latijn.
Post by wugi
En jullie all-risk is "natuurlijk" algemeen (standaard) Nederlands.
Het is standaard nl-nl.

Heb ik iets gewonnen? Ga ik door voor de frigo?
Ruud Harmsen