Het succes lacht ons toe!
2018-02-12 15:12:22 UTC
Het succes lacht ons toe!
https://www.facebook.com/groups/interlingua.IALA/permalink/1691249160897488/
Dirk T. Verbeek
2018-02-12 15:38:24 UTC
Het succes lacht ons toe!
https://www.facebook.com/groups/interlingua.IALA/permalink/1691249160897488/
Succes en Facebook in een zin?
Laat maar.
Ruud Harmsen
2018-02-12 16:07:27 UTC
Mon, 12 Feb 2018 16:38:24 +0100: "Dirk T. Verbeek"
Post by Dirk T. Verbeek
Post by Ruud Harmsen
Het succes lacht ons toe!
https://www.facebook.com/groups/interlingua.IALA/permalink/1691249160897488/
Succes en Facebook in een zin?
Laat maar.
Hoe je er verder ook over wil denken, en dat mag natuurlijk, er is
ontegenzeglijk veel activiteit op Facebook. Meer dan hier en veel meer
dan in Yahoogroups.
iMark
2018-02-12 16:08:40 UTC
Het succes lacht ons toe!
https://www.facebook.com/groups/interlingua.IALA/permalink/1691249160897488/
Klik voor de gein eens op de vertaling. Dan krijg je deze wartaal:

There's no such thing as a group.

- we have almost 4000 Posts (3997). It appears to us to be, of the total
number of posts circa 2200 is statuses.

- the number of postas per year grew significantemente de 2013 (194
postas) to 2014 (1235 Postas), if it maintained in 2015 (1224 Postas),
but falls desde 2016: In 2016, 708 and 2017, 511.

- the number of postas falls, the number of different types of year is
growing: 71 different personas hic in 2017. In 2014, the record year de
postas, nos habeva solmente 58 autores different . At Toto 175 personas
different ja posting hic.

- 118 personas different commented hic in 2017. Desde 2014 on average
114 personas different comment at year. To Toto 277 personas ja
commented hic.

- in 2017, 246 people reageva (places or alter reactiones) to buckshot
and remarks hic. It appears that it is not bad, the minor quantitate of
buckshot number of reactors, which has been stabile since 2015, in half
235 reactors per anno. The toto has 624 reactors.

- mail with plus " me places or reactiones " es the presentation of the
group for martijn Dekker
(https://www.facebook.com/470341976321552/posts/772940526061694) with
53, sequite for the compartment for josu lavin of the book " Interlingua
at first sight " De Alexander enjoys, with 40.
https://www.facebook.com/470341976321552/posts/1450928211596252)

- mail the plus comment es a doubt de mauritio bembsberg, with 307
commentos. In Sequita, with 221 Commentos, a session de photos de
protest at the abusos contra le infantes compartite for ümit kılıç
(https://www.facebook.com/470341976321552/posts/746193665403047) Ambes
in 2014.

- I don't know what to do.
Ruud Harmsen
2018-02-12 16:21:45 UTC
Post by iMark
Post by Ruud Harmsen
Het succes lacht ons toe!
https://www.facebook.com/groups/interlingua.IALA/permalink/1691249160897488/
Dat komt 1) omdat de vertaalrobot van Facebook een van de zwakste in
de markt is, en 2) omdat de vertaalrobots deze taal niet kennen en dan
maar doen alsof het Italiaans of Spaans is, wat er wel op lijkt, maar
het is het beslist niet.
Post by iMark
[...]
Best redelijk vertaald ook nog, gezien bovenstaande ernstige
beperkingen.
Ruud Harmsen
2018-02-12 16:24:27 UTC
Post by iMark
- I don't know what to do.
Komt die ook van de vertaalrobotje? LOL.
Ruud Harmsen
2018-02-12 16:25:28 UTC
Ik krijg zo'n vertaalknopje overigens zelf niet. Help!
iMark
2018-02-12 16:39:41 UTC
Ik krijg zo'n vertaalknopje overigens zelf niet. Help!
Op de pagina onder https://sociograph.io/ staat een link met "See
Translation"

Overigens kun je de kwaliteit van de vertaling een waardering geven. Ik
heb geprobeerd om aan te geven dat de vertaling niet in het Italiaans wa
maar in Interlingua. Interlingua zit verbazingwekkend genoeg niet in de
lijst met talen die het wel zou kunnen zijn.
Ruud Harmsen
2018-02-12 16:54:54 UTC
Post by iMark
Post by Ruud Harmsen
Ik krijg zo'n vertaalknopje overigens zelf niet. Help!
Op de pagina onder https://sociograph.io/ staat een link met "See
Translation"
Bij niet dus. Ik zal wel ergens hebben ingesteld dat ik die
baggervertalingen (want ook bij talen die hij zogenaamd wel
ondersteunt, zijn die naatje) niet wil.
Ruud Harmsen
2018-02-12 16:57:24 UTC
Post by iMark
[...]
Ze boycotten het. Google, Atril, DuoLingo ook. Die laatste omdat er
Esperantisten in de leiding zitten. Er onsportief. Want ik ben wel
bereid Esperanto te lezen:
https://www.facebook.com/groups/146568582540577/permalink/281524702378297/

O nee, dat is een closed group. Nou ja, voor toevallige leden dan.
Debato/diskuto inter esperantistoj kaj ne-esperantistoj

Ruud Harmsen
2018-02-12 16:46:36 UTC
Het succes lacht ons toe!
https://www.facebook.com/groups/interlingua.IALA/permalink/1691249160897488/
Oké, ik vertaal het even voor je.

==
Wat statistieken van deze groep.

- We hebben al bijna 4000 berichten (3997). Kennelijk vinden we het
fijn om te schrijven, want van het totaal aantal berichten zijn 2200
statussen, ofwel startberichten.

- Het aantal berichten per jaar is aanzienlijk gegroeid vanaf 2013
(194 berichten) naar 2014 (1235), het handhaafde zich in 2015 (1224
berichten), maar daalt vanaf 2016: in 2016 waren er 708 berichten en
in 2017 511.

Nos ja ha quasi 4000 postas (3997). Apparentemente il nos place
scriber, del total de postas circa 2200 es statuses.

- Hoewel het aantal berichten daalt, neemt het aantal personen dat
berichten plaatst elk jaar toe: in 2017 postten hier 71 verschillende
personen. In 2014, het recordjaar wat berichten betreft, waren er maar
58 verschillende auteurs. In totaal hebben hier al 175 personen
gepost.

- 118 verschillende personen postten hier in 2017. Vanaf 2014
commentarieerden gemiddeld elk jaar 114 verschillende personen. In
totaal plaatsten 277 mensen hier commentaren.

- In 2017 reageerden hier 246 mensen (vind-ik-leuks of andere
reacties) op berichten en commentaren. Kennelijk is de daling van het
aantal berichten niet erg, het kleinere aantal berichten bereikt
ongeveer hetzelfde aantal reageerders, dat stabiel is vanaf 2015,
gemiddeld 235 reageerders per jaar. In totaal hebben we 624
reageerders.

- De post met de meeste "likes of reacties" is de presentatie van de
groep door Martijn Dekker
(https://www.facebook.com/470341976321552/posts/772940526061694) met
53, gevolgd door het delen door Josu Lavin van het boek "Interlingua
op het eerste gezicht" van Alexander Gode, met 40 stuks.
(https://www.facebook.com/470341976321552/posts/1450928211596252)

- De post met de meeste commentaren is een twijfelpunt van Mauritio
Bembsberg, met 307 commentaren. De volgende kreeg 221 commentaren, een
sessie met protestfoto's tegen kindermisbruik, gedeeld door Ümit Kiliç
(https://www.facebook.com/470341976321552/posts/746193665403047),
beide in 2014.

- Ik heb deze informatie verzameld met behulp van het hulpmiddel
https://sociograph.io/ .