Verbod op Brexit?
2018-04-20 13:36:11 UTC
De Nederlandse kottervisserij gaat onzekere tijden tegemoet. De sector
hangt een mogelijk verbod op
pulsvisserij, nieuwe wetten en de Brexit boven het hoofd, waarschuwen
onderzoekers van Wageningen
Universiteit.
Okee, met die pulsvisserij hebben ze zich vergaloppeerd, maar om nou meteen
nieuwe wetten en de Brexit te gaan verbieden, dat lijkt me overdood.
2018-04-20 14:43:56 UTC
[...]
We hebben je wel herkend hoor, Linea Recta.
Jep
2018-04-20 15:36:06 UTC
[...]
Overdood, alweer zo'n goeie, Pe.
Letterlijk zou 'overmoord' zijn maar dat bekt niet lekker.

Pulsvisserij klinkt mij naar de snelste manier om de Noordzee in de Dode Zee
te veranderen. En die zou al gauw de Overdode Zee worden.
--
groet! Jan

't Zal iets met geheugenplaatsen zijn. (c)hvl
Jep
2018-04-22 15:56:13 UTC
Post by Jep
Post by pe
[...]
Gisteren heb ik daar meer over geleerd.
Pulsvisserij is omdat kleine vissen er minder gevoelig voor zijn en omdat
de bodem met rust wordt gelaten, een veel beter alternatief voor
kettingvisserij.

Een bezwaar ertegen zou toch om diervriendelijke reden kunnen zijn, dat
sommige vissen zo erg in shock raken dat ze zelf hun ruggegraat breken.
Geen aangenaam idee dus.

Maar uit ecologische overwegingen is pulsvisserij veel minder schadelijk.

pe
2018-04-22 18:17:20 UTC
Post by Jep
Post by Jep
Post by pe
[...]
ja, stel je voor dat die arme visjes hun ruggetje breken voordat ze uit het
water gehaald worden, stikken, geplet , doodgeslagen en opengesneden
worden.
Jep
2018-04-22 20:35:15 UTC
Post by Jep
[...]
Het probleem van cynisme is dat wat bedoeld wordt in het ongewisse
moet blijven. Je zegt iets anders dan je bedoelt.
Voor de grap nogal eens het omgekeerde, zoals je hierboven demonstreert.

Cynisme bevat vaak een verborgen boodschap die niets te maken heeft met
het onderwerp. Dat maakt het onmogelijk op de verborgen laag te reageren.
Die verborgen boodschap is van het allooi 'ik kan verder piesen dan jij',
of 'jij bent een gestoorde gek en ikke niet'.

Om die reden vind ik cynisme een zeer negatief soort humor.
Het slaat gesprekken dood. Je maakt je gesprekspartner monddood omdat
je bij voorbaat al haar/zijn wapens uithanden geslagen hebt.

Op de zichtbare laag is nauwelijks te reageren omdat er met opzet niet
wordt gezegd wat bedoeld wordt, op de verborgen laag kan helemaal niet
gereageerd worden zonder dat je 'hapt'.

Wanneer er toch op de vermoede, verborgen boodschap wordt gereageerd
heb je direkt een onoplosbaar soort meningsverschil te pakken,
beter bekend als ruzie, heibel of gelazer.

Dit is ook prima brandstof voor jarenlange vetes.

Er is een mildere variant van cynisme. Minder negatief, meer vriendelijk
spottend. Ironie.
Ook ironie kan slecht begrepen worden en er is een glijdende schaal
naar het kwaadaardige sarcasme/cynisme.

Je mag zelf uitmaken in hoeverre jouw reaktie ironisch dan wel cynisch
of sarcastisch bedoeld is, Pe.
Ik ga mn vingers er niet aan branden want ik heb geen trek in heibel.

Het soort strijd dat ervan komt levert uitsluitend verliezers.

VBakel
En wat vind je van moraliserend gekwezel?
Jep
2018-04-22 22:08:25 UTC
Post by VBakel
Post by Jep
[...]
Wat win ik bij een antwoord naar je zin?

pe
2018-04-22 21:35:04 UTC
Post by Jep
Post by pe
Post by Jep
[...]
Ben je nou diervriendelijk aan het vissen?
Jep
2018-04-22 22:11:26 UTC
Post by Jep
Post by pe
Post by Jep
[...]
Dank voor maar liefst twee verhelderende voorbeelden.