Robottaal
2018-04-12 13:37:20 UTC
https://www.ad.nl/video/production/robot-pepper-aan-het-werk-in-schiedams-ziekenhuis~vp33615

De robot begint met te vragen welke vragenlijst hij gaat uitvragen. Is
dat Nederlands?
2018-04-12 13:41:10 UTC
Post by NNK
https://www.ad.nl/video/production/robot-pepper-aan-het-werk-in-schiedams-ziekenhuis~vp33615
De robot begint met te vragen welke vragenlijst hij gaat uitvragen. Is
dat Nederlands?
En verder: "U zegt dat u gewoonlijk om half negen naar bed ging." En
dan: "mijn eerste vraag is: hebt u ook pijn?"
Maar dat is de eerste vraag dus niet. Dr moet nog wat gesleuteld worden
aan Pepper ben ik bang.
2018-04-12 18:37:37 UTC
Post by NNK
Post by NNK
https://www.ad.nl/video/production/robot-pepper-aan-het-werk-in-schiedams-ziekenhuis~vp33615
De robot begint met te vragen welke vragenlijst hij gaat uitvragen. Is
dat Nederlands?
Da's jargon.
Post by NNK
[...]
Vergelijk Eerste wet vd thermodynamica.
Peter Smulders
2018-04-12 22:56:52 UTC
Post by NNK
https://www.ad.nl/video/production/robot-pepper-aan-het-werk-in-schiedams-ziekenhuis~vp33615
De robot begint met te vragen welke vragenlijst hij gaat uitvragen. Is
dat Nederlands?
Reeds in 2015 kreeg ik van de secretaris (geen robot) van een club
waarvan ik lid ben een e-mail met daarin de passage
"Zoals van de week in de Nieuwsbrief aangegeven, heeft het bestuur
besloten de uitvraag betreffende de evt. verandering op individuele
basis bij de leden uit te vragen."
Het is dus blijkbaar in sommige kringen gebruikelijke taal.
Peter Smulders
2018-04-12 23:11:10 UTC
Post by Peter Smulders
Post by NNK
[...]
ik dacht destijds dat ze een opiniepeiling wilden houden waarbij ze zo
lang door zouden vragen tot ze uitgevraagd waren. Maar het bleek alleen
een verzoek te zijn om voor of tegen een voorstel te stemmen.
Jep
2018-04-13 00:36:55 UTC
Post by Peter Smulders
Post by Peter Smulders
Post by NNK
[...]
Het klinkt mij als Vlaams. Iemand?
--
groet! Jan

't Zal iets met geheugenplaatsen zijn. (c)hvl
VB
Vergader/management/regelneef-jargon?
Jep
2018-04-13 10:12:07 UTC
Post by VB
Post by Jep
Post by Peter Smulders
Post by Peter Smulders
Post by NNK
[...]
Gezien het taalgebruik van deze secretaris, is hij van het oude stempel.
Alleen dat Nieuwsbrief al.

Ik hou wel van dat formele, vooral als er vergissinkjes gemaakt worden.

VB
2018-04-13 11:38:06 UTC
Post by Jep
Post by VB
Post by Jep
Post by Peter Smulders
Post by Peter Smulders
[...]
Zouden er IT-kringen zijn waar query met uitvraag vertaald wordt of
blaf ik nu naar de verkeerde boom?
Ruud Harmsen
2018-04-14 09:08:47 UTC
Post by Jep
Post by VB
Vergader/management/regelneef-jargon?
Gezien het taalgebruik van deze secretaris, is hij van het oude stempel.
Alleen dat Nieuwsbrief al.
DE oude stempel toch?
VBakel
Dat is een jijbak!
Jep
2018-04-14 19:22:07 UTC
Post by VBakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Jep
Post by VB
[...]
Nee, maar dat jij dit zegt wel. Pardon; u.
In dit geval liet mijn taalgevoel me in de steek en Ruud heeft gelijk.

Ruud Harmsen
2018-04-14 20:20:31 UTC
Post by Jep
Post by VBakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Jep
Post by VB
[...]
Nou! Dat maak je toch niet baak mee! Dat iemand Mij openlijk gelijk
geeft! Gekker noet ’t doch nie wodde@
VBakel
Ik zeg het "het stempel", behalve in de uitdrukking "de oude stempel".
Jep
2018-04-14 23:33:09 UTC
Post by VBakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Jep
Post by VBakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Jep
Post by VB
[...]
Met die M is 't dat al.

VBakel
2018-04-14 20:41:44 UTC
Post by Jep
Post by VBakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Jep
Post by VB
[...]
Jij noemt alles wat ik zeg een jijbak. Dat is een erg versleten
jijbak.
Jep
2018-04-14 23:49:09 UTC
Post by VBakel
Post by Jep
Post by VBakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Jep
Post by VB
[...]
Heel fijn, dank. Wat is dat eigenlijk, hoe maak je dr 1?

VBakel
Steeds maar hetzelfde herhalen is een goed begin.
Jep
2018-04-15 08:47:29 UTC
Post by VBakel
Post by Jep
Post by VBakel
Post by Jep
Post by VBakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Jep
Post by VB
[...]
Dat gaat over versleten, wat is een jijbak?

VBakel
2018-04-15 09:14:18 UTC
Post by Jep
Post by VBakel
Post by Jep
Post by VBakel
Post by Jep
Post by VBakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Jep
Post by VB
[...]
Je verwijt mij steeds dat ik met jijbakken kom, maar je weet niet wat
een jijbak is?
Jep
2018-04-15 14:44:52 UTC
Post by VBakel
Post by Jep
Post by VBakel
Post by Jep
Post by VBakel
Post by Jep
Post by VBakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Jep
Post by VB
[...]
Nou vraag ik je eens om je mening, en nu wil je 'm niet geven!?

Helaas wist ik al dat je zo reageert. Dit is hoe ik je zie doen, om het
voorzichtig te formuleren.
Ik weet ook al dat je daarop niet zult doorvragen, integendeel zelfs.
Want meningen over anderen vind je kennelijk bijzonder leuk, maar ander-
mens meningen over jou helemaal niet, behalve als het is om diezelfde
andermens ermee te grazen te nemen.
Terzij, jij bent niet de ergste wat dit betreft maar wel berucht bij
mij om je omkeertruuks, vermijdingsgedrag en "uitdagende" meningen.

En dat, beste VB is maar al te veel en vaak waar deze ng over gaat in
werkelijkheid. Gehakketak over wie er ongelijk heeft en wat je vindt
van andermans gedrag. Zegmaar, van die kutmeningen in het rond.
Nog meer samengevat; gezeik.

VBakel
2018-04-15 21:14:51 UTC
Post by Jep
[...]
Ik hakketak maar met een paar mensen in deze nieuwsgroep. Met jou en
met Maarten, tot hij mij killfilede. En ook een beetje met Rein soms.
Verder met niemand structureel, dacht ik. Zou het dan ook aan mijn
opponenten kunnen liggen? Potverdorie, wat een goeie vraag ineens!
Jep
2018-04-15 22:46:13 UTC
Post by VBakel
Post by Jep
[...]
Ha, ik zie vordering.

Ik weet een woest experiment voor je. Wat als je onverdund positief
commentaar geeft, of nog ruiger: helemaal geen?

VBakel
Ik heb de oplossing: als jij je mond houdt, reageer ik niet op je.
Jep
2018-04-16 00:10:45 UTC
Post by VBakel
Post by Jep
Ha, ik zie vordering.
Ik weet een woest experiment voor je. Wat als je onverdund positief
commentaar geeft, of nog ruiger: helemaal geen?
Ik heb de oplossing: als jij je mond houdt, reageer ik niet op je.
Wat een wiedusgehalte heeft u daar. Is het nodig dat u zo afhangt van mij?
Ruimte, hr VB.

VBakel
2018-04-16 00:36:33 UTC
Post by Jep
Post by VBakel
Post by Jep
[...]
Jij wil dat ik mijn mond houd. Ik geef aan hoe jij daaraan kunt
bijdragen. Hartstikke constructieve opstelling mijnerzijds.
Jep
2018-04-16 10:20:32 UTC
Post by VBakel
Post by Jep
Post by VBakel
Post by Jep
[...]
:)
Dat was weer zo'n omkering waarmee u zichzelf beroemd gemaakt heeft bij
me; ik wil dat helemaal niet.

Wel een beetje jammer dat u het gewenst vindt dat ik opsodemieter.
Ik vind het namelijk leuk u wat te plagen.

Misschien constructief voor u als ik weer eens oprot,
maar wat vind ik daarvan?

VBakel
2018-04-16 11:45:20 UTC
Post by Jep
Post by VBakel
Post by Jep
Post by VBakel
Post by Jep
[...]
Van mij hoef je niet op te rotten, hoor. Ik weet niet meer hoe we daar
zo op kwamen.

wugi
Jep
2018-04-13 14:15:47 UTC
Post by wugi
Post by Jep
Post by Peter Smulders
Post by Peter Smulders
Post by NNK
[...]
Ah, dank. Vergeef mij dat ik aan ulieden dacht.

joh
2018-04-13 07:23:26 UTC
Post by NNK
https://www.ad.nl/video/production/robot-pepper-aan-het-werk-in-schiedams-ziekenhuis~vp33615
De robot begint met te vragen welke vragenlijst hij gaat uitvragen. Is
dat Nederlands?
De robots zijn verder/minder ver dan wij dachten/vreesden
https://www.versiercoach.nl/een-vrouw-mee-uit-vragen-hoe-doe-je-dat/
Jep
2018-04-13 10:42:07 UTC
Post by joh
Post by NNK
[...]
Buiten modieuze termen als 'big deal' vind ik het goed geschreven, zie jij hier een robot?