kouwe kleren
2018-08-08 10:40:08 UTC
http://www.omroepbrabant.nl/?program/44122/Brabant+Nieuws.aspx

Hittegolf in Brabant. Man verdronken in een plas. Omstanders worden
geïnterviewd. Onbedoeld zeggen ze dan de grappigste dingen. Een blote
kerel zegt dat hij geen zin meer heeft om te zwemmen want "zoiets gaat
toch nie in oew kouwe kleren zitten".
Rein
2018-08-08 11:00:10 UTC
[...]
Hierboven is sprake van 'kouwe kleren', dus vroeg ik me/je af of
er nog sprake was van een zwembroek. Ik vermoed van wel; het
filmpje geeft geen indruk van een naaktstrand.
'Blote' associeer ik met poedeltje naakt, jij niet?
2018-08-08 12:18:24 UTC
[...]
Veel om het lijf was het niet maar misschien droeg hij buiten beeld een
lange wollen onderbroek? Hij stond er iig best bloot bij. En ik heb
een blote blouse aan.

Overigens een uitdrukking die verleidt tot opzoeken, koude kleren.

https://onzetaal.nl/taaladvies/het-gaat-me-niet-in-de-koude-kleren-zitten/

Aha. Koude kleren zijn maar levensloze lappen, buitenlaag, begrijp ik.
Wat onder die kleren zit is warm(voelend). Als het goed is.
Rein
2018-08-08 21:47:36 UTC
[...[
[...]
Dat laatste kan prima - talig gesproken dan. Maar nou weet ik nog
niet of je 'blote man' wel of niet met 'geheel ontkleed'
associeert.
2018-08-09 07:01:06 UTC
[...[
[...]
Anders niet dan? Tsk.
Post by Rein
Maar nou weet ik nog
niet of je 'blote man' wel of niet met 'geheel ontkleed'
associeert.
Voor zover met het blote oog te zien was, was hij bloot. Ik had hem ook
"nagenoeg" bloot kunnen noemen, maar dat is ook raar om van iemand te
zeggen die op een strand wordt geïnterviewd.. En aangezien er niet naar
de onderkant ingezoomd werd, wist ik dat ook net zomin. Dat had dan ook
weer vragen opgeroepen. En het was minder grappig geweest natuurlijk.
Dat laatste vooral.
VanB
Ja, daar heb je die nieuwe preutsheid weer.
Rein
2018-08-10 10:37:13 UTC
[...]
Ik vermoedde wel dat je 'blote man' voor het grappige effect
gebruikte als contrast met 'kouwe kleren'.
Ik doelde meer op 'blote man' in z'n algemeenheid, bijvoorbeeld
in 'We zagen in het bos een blote man lopen'. Zou jij dan niet
aan een adamskostuum denken?
2018-08-10 11:25:23 UTC
[...]
Nee, dan denk ik aan heel andere dingen:)

Gevoelsmatig voel ik wel een piepklein verschil tussen bloot en naakt,
al vindt VD het gewoon synoniemen. Als ik iemand 'in zijn blootje' zie
is dat hetzelfde als 'in zijn nakie'. Daar speelt mee dat je bedoelt
dat hij zijn essentiële mannelijke onderdelen zichtbaar zijn. Maar
iemand kan er 'bloot' bij zitten met z/h broek nog aan. Daar gebruik
je geen 'naakt'. Ook in de kunst heb je het over naakten, niet over
bloten. Blote mannen in het bos zullen daar geen artistieke bedoelingen
mee hebben, dus dan denk ik aan een "adamscostuum". Zonder
vijgenblaadje, zelfs.

Overigens een toepasselijke anekdote bij de nieuwe preutsheid.
Van de week ging ik samen met mijn kleinzoon van 6 in bad. Hij staat te
dansen en te springen en uitdagend te zwabberen met dat ding maar zegt
ineens, zijn hand voor zijn kruis "je mag mijn piemel niet zien hoor .
O zeg ik, maar goed dat ik mijn bril niet op heb (en geen vergrootglas
bij de hand, maar dat hield ik voor me). Maar zo bijzonder issie niet
hoor, ik heb al zo veel piemels gezien in mijn leven....
De volgende ochtend, als de mannen samen in de auto zitten vraagt hij
ineens 'opa, heeft oma jouw piemel wel eens gezien?
Izak van Langevelde
2018-08-10 13:28:10 UTC
[...]
Hedwig zei toch dat ze een vergrootglas had?
2018-08-10 15:08:00 UTC
Post by Anonymous
Post by ***@wig
[...]
Mja, maar ik wist niet of opa daar ook vanaf wist...
2018-08-10 16:24:53 UTC
'Blote' associeer ik met poedeltje naakt, jij niet?
Veel om het lijf was het niet maar misschien droeg hij buiten
beeld een lange wollen onderbroek? Hij stond er iig best bloot
bij. En ik heb een blote blouse aan.
Kijk naar een klassiek orkest. De mannen eigenlijk altijd in
detzelfde uniforme zwart-pak-met-stropdas kleding, maar veel
vrouwen vaak ik een "blote jurk". Begrepen heb ik dat nooit,
want het straalt geen eenheid uit, en "sex sells" is wel zo
ongeveer het laatste wat in zo'n setting speelt. Maar goed,
"bloot" heeft daar evident nog flink wat om het lijf.

Godverhoede dat die mannen in hun blote pak staan te zingen.
Izak van Langevelde
2018-08-10 18:34:18 UTC
Post by Pee Retinee
[...]
In een klassiek orkest wordt niet gezongen. :)

De blootheid van de jurken valt volgens mij best wel mee (anderen zullen
dat tegenvallen noemen) maar de nagestreefde eenheid zit m meestal toch
wel in de kleur (of het ontbreken daarvan: zwart).
Echt conservatieve orkesten vereisen nog steeds het pinguin pak met
vlinderdas. Dat zie je steeds minder dacht ik. Vooruitgang gaat langzaam.
Izak van Langevelde
2018-08-11 08:34:50 UTC
Post by Pee Retinee
[...]
Het zal de invloed van Andre Rieu wezen...
2018-08-10 19:28:54 UTC
[...]
Ik ook - als ik in de zaal zit of een cd op heb staan. Maar dat
ligt toch anders als in een uitvoering op tv bekijk: dan speelt
het beeld wel degelijk mee, al is de cameraman/vrouw feitelijk
mijn ogen. En ja, dan vallen dit soort dingen op, zeker als er
wordt ingezoomd (en ja, heel vaak op vrouwelijke orkestleden).
[...]
Ik denk dat veel van die mannen dat niet onwelkom zouden vinden,
want in een concertzaal kan het flink warm zijn. En kouwe kleren
hebben ze natuurlijk niet.

2018-08-10 21:54:40 UTC
[...]
|PR|
Een beetje orkestlid heeft natuurlijk een uit Duin geimporteerd stilpak.
2018-08-11 05:33:22 UTC
Een beetje orkestlid heeft natuurlijk een uit Duin geimporteerd stilpak.
OMG! Ik zie zandwormen!
Izak van Langevelde
2018-08-11 08:33:51 UTC
Een beetje orkestlid heeft natuurlijk een uit Duin geimporteerd stilpak.
OMG! Ik zie zandwormen!
U heeft Uw vergrootglas weer 'ns bij U?
2018-08-11 08:48:26 UTC
De mannen eigenlijk altijd in
detzelfde uniforme zwart-pak-met-stropdas kleding, maar veel
vrouwen vaak ik een "blote jurk".
Godverhoede dat die mannen in hun blote pak staan te zingen.
Hoe stel je je dat eigenlijk voor? Een mankini en een vlinderdasje?

2018-08-11 09:57:45 UTC
[...]
Nog erger. "Rijk geschapen" dat haar op de borst bedoel ik.

2018-08-08 18:12:02 UTC
[...]
Tegenwoordig nog maar zelden. Feministen ageren tegen blote anscichtkaarten:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2394866/feministen-willen-verbod-ansichtkaarten

En als je goed kijkt, ze zijn niet eens bloot. Gadver, die nieuwe
preutsheid, wat een hypocriet gedoe. Bah. Complete rampen en oorlogen
mogen op tv maar en blote tiet wordt weggepiept. Ik kots er van.
Nnk
VanB
2018-08-08 19:42:50 UTC
Post by NNK
[...]
De nieuwe preutsheid maakt deel uit van politieke correctheid. En om
het talig te maken: binnenkort worden de woorden 'jongens' en meisjes'
op scholen verboden, want die zijn benauwend voor transseksuelen.
Izak van Langevelde
2018-08-08 19:51:12 UTC
Post by NNK
[...]
Je mag het nog net mensen noemen, maar er zijn al mensen gesignaleerd die
zich een dier voelen, de faunaseksuelen, en mensen die zich een
knolvenkel in het lichaam van een mens voelen, de floraseksuelen. Mijn
oudoom Gozewindus uit Stavoren wilde zich laten ombouwen tot trostomaat,
maar daar wisten de artsen krap honderd jaar geleden zich geen raad mee,
dus hij trok dan een tomaatkleurige outfit aan, en ging liggen giebelen
met de broccoli van de buurvrouw...
VanB
lol
NNK
2018-08-09 10:52:04 UTC
[...]
Toch een Btje amateuristisch hoor. Kijk eens hier:

[Nieuwsblad]

Een Britse veertiger heeft grote ambities: hij wil de duivel worden. De
eerste stappen heeft hij reeds gezet. Dankzij chirurgische ingrepen
bezit hij al twee horens, een gevorkte tong, puntige oren en
vampierachtige snijtanden. 'Maar het is geen midlife-crisis', benadrukt
Gavin Paslow in de Britse tabloid The Sun.

Gavin Paslow is natuurlijk ook niet echt een geschikte naam voor iemand
die zichzelf als demoon ziet. Daarom liet Gavin vorig jaar op Halloween
zijn naam officieel veranderen in Diablo Delenfer. Maar zijn moeder zegt
nog altijd 'Gavin', tot zijn grote spijt.

De horens van Paslow werden in 2007 aangebracht door telfon onder zijn
huid aan te brengen. Daarna waren zijn hoektanden aan de beurt. Ze
werden eerst afgevijld en daarna aangevuld met puntige kunsttanden. In
april 2008 liet de Brit zijn tong in twee knippen, zodat hij kon
rondlopen met een gevorkte tong. Tegelijkertijd liet hij zijn oren
bijwerken zodat ze spitser werden - een operatie die spijtig genoeg niet
duurzaam bleek te zijn. Paslow plant daarom zijn oren nog eens te bewerken.

En dat is niet het enige wat de duivelse Brit plant. Hij wil graag onder
het mes om kartels op zijn ruggengraat aan te brengen, te beginnen aan
zijn nek tot onderaan zijn rug. Paslow droomt zelfs van ooit een staart
te bezitten.

Om het plaatje volledig te maken, loopt Paslow doorgaans op straat met
contactlenzen die hem reptielachtige ogen geven en met een sikkebaard.
Maar die laatste heeft hij afgeschoren, omdat hij zich recent voor de
rechter moest verschijnen, om er 'deftig' uit te zien.

---------------------

Now you're talking.
Dirk T. Verbeek
2018-08-09 11:06:29 UTC
Post by NNK
Een Britse
Says it all ;)
Pee Retinee
2018-08-09 12:22:32 UTC
Post by NNK
Post by Izak van Langevelde
[...]
Zo is dat. Laat het gewoon aan de groenten zelf over:

2018-08-11 01:36:58 UTC
Post by NNK
[Nieuwsblad]
Welk? Van het Noorden?
Post by NNK
In april 2008 liet de Brit zijn tong in twee knippen,
In tweeën, zou ik doen. Herkomst? België?

Of een anglicisme, in two?
2018-08-11 01:38:31 UTC
Post by NNK
[Nieuwsblad]
Welk? Van het Noorden?
Post by NNK
In april 2008 liet de Brit zijn tong in twee knippen,
In tweeën, zou ik doen. Herkomst? België?
"Paslow plant daarom zijn oren nog eens te bewerken."

Ja dus. Bijna geen twijfel meer mogelijk. Is van plan. Plant met
Nederlandse klinker a in BE.
Post by Ruud Harmsen
Of een anglicisme, in two?
Kan nog steeds ook.
2018-08-12 05:20:57 UTC
Post by NNK
[Nieuwsblad]
Welk? Van het Noorden?
https://www.nieuwsblad.be/
Post by Ruud Harmsen
Post by NNK
In april 2008 liet de Brit zijn tong in twee knippen,
In tweeën, zou ik doen. Herkomst? België?
Of een anglicisme, in two?
Vlaams blijkbaar. Scherp opgemerkt!
2018-08-12 06:07:40 UTC
Post by Anonymous
Post by Ruud Harmsen
Post by NNK
[Nieuwsblad]
Welk? Van het Noorden?
https://www.nieuwsblad.be/
Post by Ruud Harmsen
Post by NNK
In april 2008 liet de Brit zijn tong in twee knippen,
In tweeën, zou ik doen. Herkomst? België?
Of een anglicisme, in two?
Vlaams blijkbaar. Scherp opgemerkt!
O, ik ben altijd zo scherp.
2018-08-12 12:50:22 UTC
Post by Anonymous
Post by Ruud Harmsen
Post by NNK
[Nieuwsblad]
Welk? Van het Noorden?
https://www.nieuwsblad.be/
Post by Ruud Harmsen
Post by NNK
In april 2008 liet de Brit zijn tong in twee knippen,
In tweeën, zou ik doen. Herkomst? België?
Of een anglicisme, in two?
Vlaams blijkbaar. Scherp opgemerkt!
O, ik ben altijd zo scherp.
Dat moet wel, voor haarklieverijen :-o
2018-08-12 19:44:26 UTC
Post by wugi
Post by Ruud Harmsen
Post by Anonymous
Post by Ruud Harmsen
Post by NNK
[Nieuwsblad]
Welk? Van het Noorden?
https://www.nieuwsblad.be/
Post by Ruud Harmsen
Post by NNK
[...]
Mee 'n samoeraizwoagd!
VanB
2018-08-12 19:53:33 UTC
Post by wugi
Post by Ruud Harmsen
Post by Anonymous
Post by Ruud Harmsen
Post by NNK
[Nieuwsblad]
Welk? Van het Noorden?
https://www.nieuwsblad.be/
Ouwe Brabander dat je d'r bent!
Ruud Harmsen
2018-08-11 01:35:26 UTC
Post by NNK
Een Britse veertiger heeft grote ambities: hij wil de duivel worden.
Nergens voor nodig. De creativiteit zit al in ons allemaal, evenals de
schepping: http://rudhar.com/writings/Pessoa/HoraDiab/hrddb-ia.htm
2018-08-11 01:39:50 UTC
Post by NNK
Om het plaatje volledig te maken, loopt Paslow doorgaans op straat met
contactlenzen die hem reptielachtige ogen geven en met een sikkebaard.
Reptilians! David Icke-alarm.
2018-08-08 19:56:09 UTC
Post by VanB
De nieuwe preutsheid maakt deel uit van politieke correctheid.
Dom gelul.
VanB
2018-08-08 20:08:07 UTC
Toch bedankt voor je bijdrage.
pe
2018-08-08 20:10:13 UTC
Post by VanB
Post by pe
Post by VanB
De nieuwe preutsheid maakt deel uit van politieke correctheid.
Dom gelul.
Toch bedankt voor je bijdrage.
Was het niet te politiek correct voor je?
VanB
Nee, het kwam recht uit de onderbuik.
Rein
2018-08-08 21:47:36 UTC
VanB <***@vanb.invalid> wrote:

[knip]
De nieuwe preutsheid maakt deel uit van politieke correctheid. [...]
"Ik sla jullie toch ook niet de hele tijd met mijn
sigarenbandjes om de oren?" (VB)
2018-08-09 13:53:44 UTC
Post by NNK
[...]
Dit is slecht een deel van een veelomvattender verschijnsel:
We zijn hard op weg naar een herleving van het Queen Victoria tijdperk.
We dienen ons tot in het extreme [politiek] correct uit te drukken en
met letterlijk iedereen en zijn/haar microwereldje, instellingen en
gevoeligheden rekening houden.
De "IK!" mentaliteit heeft niet alleen epidemische vormen aangenomen,
hij is zelfs levensgevaarlijk geworden. Zo wordt het niet laten inenten
van je kinderen tegenwoordig een "bewuste keuze" genoemd. De mutsen...

|PR|
VanB

Nee hoor, volkomen juist.
Rein
2018-08-10 10:37:14 UTC
Post by NNK
[...]
"Nietes."
- Welles.

"Dit is echt het niveau van de speelplaats." (VB)
2018-08-10 21:54:40 UTC
<gaap>
Rein
2018-08-10 10:37:14 UTC
Post by NNK
[...]
Ah, een stokpaardje. Daar ga ik 's voor zitten.
Post by Pee Retinee
We zijn hard op weg naar een herleving van het Queen Victoria tijdperk.
We dienen ons tot in het extreme [politiek] correct/
Gewoon 'correct', laat staan 'zorgvuldig', is niet tendentieus
genoeg; daar maken we "tot in het extreme [politiek] correct"
van. Wat de criteria daarvoor zijn, daar horen we helaas niets
over.
Post by Pee Retinee
/uit te drukken en
met letterlijk iedereen en zijn/haar microwereldje,/
Altijd op je hoede zijn wanneer ze diminutieven gaan gebruiken:
hier wordt andermans belevingswereld voorgesteld als een quantité
négligeable.
Post by Pee Retinee
/instellingen en
gevoeligheden rekening houden.
Ja, vooral niet doen, met gevoeligheden rekening houden. Dat is
maar 'politiek correct' en dat motte we niet wille.
Post by Pee Retinee
De "IK!" mentaliteit/
Zoals 'schijt aan andermans microwereldje, instellingen en
gevoeligheden'?
2018-08-10 11:10:28 UTC
Post by Pee Retinee
/heeft niet alleen epidemische vormen aangenomen,
hij is zelfs levensgevaarlijk geworden. Zo wordt het niet laten inenten
van je kinderen tegenwoordig een "bewuste keuze" genoemd./
/De mutsen...
Rekening houden met andermans (lhbt) gevoeligheden werkt alleen 1 op 1. Ik
ga niet tegen een pastoor staan vloeken, waarom zou ik. Maar sla ik op mijn
duim dan komt er wel een welgemeend godverdomme uit. In het algemeen
rekening houden met gevoelens is geen doen, er komt geen einde aan. Het is
moralisme. En dat moeten we niet willen. Nou zijn er al weer lieden die
tegen skutjezielen (sp) zijn omdat er alleen maar blanken aan meedoen.
Spuugziek word je er van.
VanB
2018-08-10 17:32:27 UTC
Post by Pee Retinee
[...]
Zet gewoon een troetelneger met Ali B in zo'n bootje dan is de
grachtengordel ook tevreden.
Ruud Harmsen
2018-08-11 01:52:19 UTC
Post by Anonymous
skutjezielen (sp)
Je had het ook even op kunnen zoeken, zeker in een taalgroep:
https://fy.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%BBtsjesilen

Schuitje zeilen dus. Uitspraak skoetjesielen. (Met lange oe, denk ik;
de ie ook?) https://nl.forvo.com/word/sk%C3%BBtsjesilen/, Lange uu
dan? Die hoor ik nooit in het Nederlands.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Westerlauwers_Fries#Klinkers
VanB
2018-08-10 17:30:51 UTC
Post by Pee Retinee
/heeft niet alleen epidemische vormen aangenomen,
hij is zelfs levensgevaarlijk geworden. Zo wordt het niet laten inenten
van je kinderen tegenwoordig een "bewuste keuze" genoemd./
/De mutsen...
Ja, met een mening moet je bij Rein niet aankomen. Allemaal
diplomatiek en middle of the road blijven, anders raakt hij over zijn
toeren.
Rein
2018-08-11 09:34:17 UTC
Post by VanB
Post by Pee Retinee
/De mutsen...
Ja, met een mening moet je bij Rein niet aankomen. Allemaal
diplomatiek en middle of the road blijven, anders raakt hij over zijn
toeren.
Niet vragen naar voorbeelden, jongens. Gewoon uit je hoofd leren.
Morgen overhoring.
2018-08-11 01:41:09 UTC
Thu, 9 Aug 2018 15:53:44 +0200: Pee Retinee
Post by Pee Retinee
[...]
Zo mag ik hier het I-woord niet of nauwelijks noemen.
VanB
Laat dat er nou helemaal niets mee te maken hebben.
Ruud Harmsen
2018-08-11 08:30:49 UTC
Post by Pee Retinee
[...]
Vandaar dat je het R-woord weer uit de mottenballen gehaald hebt?
2018-08-11 01:42:12 UTC
Post by Pee Retinee
[...]
Zit wel wat in. Alleen, die bewuste keuze, die kwam vroeger ook al
voor.
Hop
2018-08-14 15:24:40 UTC
Hai Hedwig en de rest,

Was even impulsief en kom weer eens kijken. Twitter is ook niet alles.

Mijn lijstjes staan nog steeds online:

http://www.dejongenskamer.nl/#l

;-)

DJ
Anonymous
2018-08-14 19:54:48 UTC
Post by Hop
Hai Hedwig en de rest,
Was even impulsief en kom weer eens kijken. Twitter is ook niet alles.
http://www.dejongenskamer.nl/#l
;-)
DJ
Hangjongeren. Die vind ik heel leuk gevonden.
2018-08-14 21:42:02 UTC
Post by Hop
Hai Hedwig en de rest,
Was even impulsief en kom weer eens kijken. Twitter is ook niet alles.
http://www.dejongenskamer.nl/#l
;-)
Ha die Hopperman!
Gestopt met roken, gestopt met vlees eten, gestopt met drinken maar nog
niet gestopt met ademhalen zie ik. Mooi. Hier is niks veranderd, je kan
zo weer inhaken.
Hop