Dat schiet niet op
Pakkie Boem
2018-03-16 15:04:56 UTC
Je schiet een pijl af, geen boog
Je schiet een raket af, geen lanceerplatform
Je schiet een bal in het doel, geen voet
Je schiet een kleiduif af, geen katapult
Je schiet een vuurpijl af, geen lege fles
Maar je schiet wel een kanon af. En een pistool.
'n Gannefrekel
Izak van Langevelde
2018-03-16 15:10:00 UTC
[...]
Nee hoor, ik schiet nooit een kanon af...
Pakkie Boem
2018-03-17 05:56:06 UTC
[...]
Dus wel een pijl, een raket, een bal, een kleiduif, een vuurpijl en een
pistool?
'n nekregelfan
Izak van Langevelde
2018-03-17 10:51:41 UTC
Post by Pakkie Boem
Post by Izak van Langevelde
[...]
Inderdeed...

(ik zou maar uitkijken als ik U was)
J. J. Lodder
2018-03-18 20:54:17 UTC
[...]
Maar je schiet wel voortdurend op muggen...

Jan
Izak van Langevelde
2018-03-19 08:01:52 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by Izak van Langevelde
[...]
Daarvoor schiet ik een olifant af...
J. J. Lodder
2018-03-19 09:49:03 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by Izak van Langevelde
[...]
Dat zal je slecht vergaan.
Dan komen de muizen uit hun muizenissen, en...

Jan
antoon
2018-03-21 14:47:42 UTC
Post by J. J. Lodder
Post by Izak van Langevelde
Post by J. J. Lodder
Post by Izak van Langevelde
[...]
...schieten de olifanten in de lach.
Post by J. J. Lodder
Jan
--
Antoon
Ge moet nie alles gelove, wa'k oe zeg!
Jan van den Broek
2018-03-16 20:57:23 UTC
Post by Pakkie Boem
[...]
En een idee.
--
Jan v/d Broek
***@dds.nl
Dirk T. Verbeek
2018-03-17 08:38:06 UTC
Post by Pakkie Boem
[...]
Spreekwijzen die we allemaal herkennen als standaard en ook niet
verkeerd interpreteren.
Wat moeilijker heeft de huidige pers het met het verschil tussen een
patroon en een kogel.
Pee Retinee
2018-03-17 09:43:47 UTC
Post by Dirk T. Verbeek
Wat moeilijker heeft de huidige pers het met het verschil tussen een
patroon en een kogel.
En het verschil tussen een mortier en een (mortier)granaat.

2018-03-17 10:52:39 UTC
Post by Dirk T. Verbeek
Wat moeilijker heeft de huidige pers het met het verschil tussen een
patroon en een kogel.
En dan heb ik het nog niet eens over een schutspatroon...
Bart Dinnissen
2018-03-17 18:26:46 UTC
Post by Dirk T. Verbeek
Wat moeilijker heeft de huidige pers het met het verschil tussen een
patroon en een kogel.
En dan heb ik het nog niet eens over een schutspatroon...
Of een ijsheilige.
--
Bart Dinnissen

This quote was taken out of context.
-Randall Munroe
joh
2018-03-17 19:25:28 UTC
Post by Pakkie Boem
[...]
Misschien gaat het uiteindelijk eigenlijk wel om de knal bij een kanon en pistool. Dat zou eea wat logischer maken.