Vacature
2018-12-02 17:07:45 UTC
Briefje in de bus:

"Politie zoekt man die bejaarden wil oplichten met babbeltruc".
Izak van Langevelde
2018-12-02 17:41:15 UTC
"Politie zoekt man die bejaarden wil oplichten met babbeltruc".
Klinkt als zo'n commercieel baantje met een laag basissalaris, en
interessante winstdeling...
2018-12-02 22:54:15 UTC
"Politie zoekt man die bejaarden wil oplichten met babbeltruc".
Als er nou 'de man' gestaan had ... Maar ook dat '/wil/
oplichten' vind ik vreemd. Alsof ze hem slechts van een
voornemen verdenken.
2018-12-03 06:22:16 UTC
"Politie zoekt man die bejaarden wil oplichten met babbeltruc".
Als er nou 'de man' gestaan had ... Maar ook dat '/wil/
oplichten' vind ik vreemd. Alsof ze hem slechts van een
voornemen verdenken.
Ja wil het wel maar hij durft het niet.

Is zonder terroristisch oormerk niet strafbaar.
Peter Smulders
Bejaarden met een oormerk? Het moet niet gekker worden.
Bakel
Maarten, hij zei bejaarden!
Rein
2018-12-03 22:42:47 UTC
Post by Bakel
Post by Peter Smulders
[...]
"Wat ben jij een klein kind." (VB)
2018-12-03 22:50:58 UTC
Post by Bakel
Post by Peter Smulders
[...]
Het is verbazend hoe kleinzielig sommige mensen kunnen zijn eigelijk. En
zich dan beklagen over het feit dat ze ruzie krijgen met iedereen.
Bakel
2018-12-03 23:06:56 UTC
Post by Bakel
Post by Peter Smulders
[...]
Met wie heb ik ruzie? Ik heb nu hooguit een kortstondig verschil van
inzicht met jou, maar we zijn het ook best vaak eens.
Maarten van Tilburg
2018-12-03 23:31:32 UTC
Post by Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Post by Bakel
Post by Peter Smulders
[...]
Dat is weer eens een kortzichtig en egocentrisch woordspelletje die er
alleen toe dient om je eigen geweten te sussen.
Bakel
2018-12-03 23:48:26 UTC
Post by Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Post by Bakel
Post by Peter Smulders
Post by Ruud Harmsen
[...]
Kortzichtig, egocentrisch, lui, kleinzielig. Dat is alleen nog maar de
oogst van gisteren en vandaag. Maar wie is er altijd beledigd?
Maarten. Je meet met twee maten.
pe
2018-12-03 23:58:47 UTC
Post by Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Post by Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Post by Bakel
Post by Peter Smulders
Post by Ruud Harmsen
[...]
Dan heb je een driehoeksmeting. Dat schijnt ergens goed voor te zijn, ik
dacht voor het lokaliseren van hoogwaardigheidsmobieltjes ten behoeve van
scherpschutters, zoiets.
Bakel
2018-12-04 01:35:40 UTC
Post by Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Post by Bakel
Post by Peter Smulders
[...]
Om het weer even on topic te brengen vind ik trouwens wel dat je
consequent moet zijn in je taalvernacheling:

... een kortzichtigE en egocentrischE woordspelletje die...
Rein
2018-12-04 22:32:43 UTC
Post by Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Post by Bakel
Post by Peter Smulders
[...]
Je vindt vast dat ad hominems van pure vredelievendheid en
verdraagzaamheid getuigen.
Bakel
2018-12-05 00:11:16 UTC
Post by Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Post by Bakel
Post by Peter Smulders
[...]
Zeg jij het maar, Koning van de Ad Hominems. Ik zou je bijna Ad gaan
noemen.
Rein
2018-12-05 13:30:25 UTC
Post by Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Post by Bakel
Post by Peter Smulders
[...]
Insinuatieve jijbak. Lekker fris.
/Ik zou je bijna Ad gaan
noemen.
Mag je gerust doen, hoor, jijbakker. Als er een wordt aangetoond
zal ik dat serieus nemen.
Bakel
Nee, dat zal je niet, zo blijkt uit het verleden.
Rein
2018-12-06 11:31:57 UTC
Je vindt vast dat ad hominems van pure vredelievendheid en
verdraagzaamheid getuigen.
Zeg jij het maar, Koning van de Ad Hominems./
Insinuatieve jijbak. Lekker fris.
Gaat ie niet op in.
Post by Rein
/Ik zou je bijna Ad gaan
noemen.
Mag je gerust doen, hoor, jijbakker. Als er een wordt aangetoond
zal ik dat serieus nemen.
Nee, dat zal je niet, zo blijkt uit/
Spannend! Nou? Nou?
/het verleden.
"Als je alle poeha weghaalt, blijft er een naar, miezerig
mannetje over." (VB)
2018-12-03 11:52:16 UTC
"Politie zoekt man die bejaarden wil oplichten met babbeltruc".
Als er nou 'de man' gestaan had ... Maar ook dat '/wil/
oplichten' vind ik vreemd. Alsof ze hem slechts van een
voornemen verdenken.
Of het gelukt is weet ik niet.
Ik vind het vooral raar dat ze het bij niet-bejaarden in de bus
stoppen:)
Een zwerverachtig type belt om 5 uur 's morgens aan met een smoesje dat
hij zonder benzine zit en of hij een tientje kan lenen. Je kunt het
ook zien als een verkapte vorm van bedelen, nou, dan geef je hem wat,
ook al geloof je de smoes niet.
Rein
2018-12-03 22:42:45 UTC
[...]
Aja, dat kan ook: dat hij het nooit verder bracht dan pogingen.