Wanneer maakt Venlig Hilsen nou eens kennis met de cancel bot??
Willem-Jan Markerink
2005-12-21 01:39:57 UTC
On 20 Dec 2005 22:57:44 GMT, "Willem-Jan Markerink"
On Tue, 20 Dec 2005 23:42:09 +0100, Peter Terpstra
Juist. Nergens anders ter wereld dan in Nederland wordt men er
verontwaardigd over dat je een klap voor je bek kunt krijgen als je
iemand uitscheldt voor geiteneuker.
Het was toch geitenneuker?
Nee hoor.
Dat geldt alleen bij zeer kleine veestapels.
En bij politiek incorrecte taalspellers.
Ik denk trouwens dat ik ook maar weer eens Januari ga schrijven, ipv
januari....die vervloekte taalvervlakking moet acuut een halt worden
toegeroepen.

Willem (hoeveel zetels zou de Partij van de RetroSpellers kunnen vergaren
dacht je?) Jan
--
Bye,

Willem-Jan Markerink

The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
the inability to understand

<***@a1.nl>
[note: 'a-one' & 'en-el'!]
Sjoerd Bakker
2005-12-21 13:31:12 UTC
Het worden verschillende landen zo... wel interessant; met name dat de
oude spelling in Duitsland (afgebroken Duit-sland) met politiek
conservatief wordt geassocieerd.

Sjoerd Bakker
Willem-Jan Markerink
2005-12-21 20:29:34 UTC
Post by Sjoerd Bakker
Het worden verschillende landen zo... wel interessant; met name dat de
oude spelling in Duitsland (afgebroken Duit-sland) met politiek
conservatief wordt geassocieerd.
Sjoerd Bakker
Het heeft mij jaren gekost om die ringel-S aan te slaan op het toetsenbord,
ze bekijken het maar.

[note: 'a-one' & 'en-el'!]
Ruud Harmsen
2005-12-21 20:32:06 UTC
21 Dec 2005 20:29:34 GMT: "Willem-Jan Markerink"
Post by Willem-Jan Markerink
Post by Sjoerd Bakker
[...]
Hij bestaat in de nieuwe Duitse spelling ook nog steeds gewoon, alleen
niet meer na korte klinkers. zoals vroeger wel.
Ruud Harmsen - http://rudhar.com
Willem-Jan Markerink
2005-12-21 21:30:50 UTC
Post by Sjoerd Bakker
[...]
Scheiße blijft dus Scheiße.

[note: 'a-one' & 'en-el'!]
Town Kraeyer
2005-12-21 23:10:30 UTC
Post by Sjoerd Bakker
[...]
Sicherlich, deutlich, ohne Grenzen, und immer.
Ruud Harmsen
2005-12-21 23:03:55 UTC
21 Dec 2005 21:30:50 GMT: "Willem-Jan Markerink"
Post by Willem-Jan Markerink
Scheiße blijft dus Scheiße.
Jawohl, und zwar in hohem Maße. Die Masse hat davon wenig Ahnung.
Ruud Harmsen - http://rudhar.com
Sjoerd Bakker
2005-12-21 21:40:01 UTC
Post by Sjoerd Bakker
[...]
:-). "Wir haben es nicht gewußt" is in de nieuwe spelling nog meer
geschiedvervalsing ;).

Sjoerd Bakker
Erik-Jan Geniets
2005-12-21 22:15:14 UTC
Post by Sjoerd Bakker
:-). "Wir haben es nicht gewußt" is in de nieuwe spelling nog meer
geschiedvervalsing ;).
Hoe doe je dit:ß nu? Deze ß is door copy and paste ontstaan. Ben
benieuwd hoe dat uit het toetsenbord moet komen.
Groet,
Erik-Jan. (Beetje OT)
--
The Meeting Place for Photography http://www.fotograaf.com
Fotofestival Naarden Festival-OFF http://www.festival-off.nl
Erik-Jan Geniets. Phone: +31-(0)6.55.78.60.31
Richard van Schaik
2005-12-21 22:26:48 UTC
Post by Erik-Jan Geniets
Post by Sjoerd Bakker
[...]
In DOS alt-225 (alt-toets ingedrukt en op je numerieke toetsenbord de
reeks 225 typen, dan de alt-toets loslaten). In Unicode is het het
karakter 0x00df volgens mijn genealogie-programma met unicode tabel, dat
is dan alt-0223 (let op die nul, die hoort er echt bij). Beiden getest
en werken bij mij.
--
Richard van Schaik
***@THISwanadoo.nl
http://www.fmavanschaik.nl/
Erik-Jan Geniets
2005-12-21 22:43:31 UTC
Post by Richard van Schaik
Post by Erik-Jan Geniets
[...]
Dank Richard. Het werkt. Ben er nu ook achter dat de alt toets links en
rechts dus verschillend zijn en het inderdaad verschil maakt of je het
nummerieke toetsenbord gebruikt of niet. Allemaal nieuw voor mij. Dus
nogmaals dank.
Groet,
Erik-Jan.
Ruud Harmsen
2005-12-21 23:07:52 UTC
Post by Erik-Jan Geniets
Dank Richard. Het werkt. Ben er nu ook achter dat de alt toets links en
rechts dus verschillend zijn /
Bij US-interanationaal wel, bij gewoon US niet, en verder varieert het
sterk per toetsenbordindeling.
Zie voor details:
http://www.microsoft.com/globaldev/reference/keyboards.mspx
Ruud Harmsen - http://rudhar.com
japlot
2005-12-21 23:59:10 UTC
Post by Erik-Jan Geniets
Dank Richard. Het werkt. Ben er nu ook achter dat de alt toets links en
rechts dus verschillend zijn
Het is: 'de alt-toetsen links en rechts *zijn*verschillend
Post by Erik-Jan Geniets
en het inderdaad verschil maakt of je het
nummerieke
en het is een nu*m*eriek toetsenbord.
Erik-Jan Geniets
2005-12-22 00:57:50 UTC
Post by japlot
Post by Erik-Jan Geniets
Dank Richard. Het werkt. Ben er nu ook achter dat de alt toets links en
rechts dus verschillend zijn
Het is: 'de alt-toetsen links en rechts *zijn*verschillend
Volgens mij staat dat er ook!
Post by japlot
Post by Erik-Jan Geniets
en het inderdaad verschil maakt of je het
nummerieke
en het is een nu*m*eriek toetsenbord.
Dank, wel erg OT en erg onbelangrijk ook.
Realiseer mij dat dit een cross-post is naar allerlei groepen. Wellicht
beter om dan maar niet meer te reageren....
japlot
2005-12-21 23:55:10 UTC
Post by Richard van Schaik
Beiden getest
Jawel hoor, beide*n*, het kan niet op!
Post by Richard van Schaik
en werken bij mij.
--
Richard van Schaik
http://www.fmavanschaik.nl/
Jacques
Richard van Schaik
2005-12-22 00:08:20 UTC
Post by japlot
Post by Richard van Schaik
Beiden getest
Jawel hoor, beide*n*, het kan niet op!
Je heb gelijk, heb je ook nog relevante opmerkingen of blijft het bij
mierenneuken (speciaal voor jou de dubbele 'n', normaal is enkele 'n'
(welke mening de 'Taalunie' daar dan ook over mag hebben)).
--
Richard van Schaik
***@THISwanadoo.nl
http://www.fmavanschaik.nl/
Erik-Jan Geniets
2005-12-22 01:02:07 UTC
Post by Richard van Schaik
Je heb gelijk, heb je ook nog relevante opmerkingen of blijft het bij
mierenneuken (speciaal voor jou de dubbele 'n', normaal is enkele 'n'
(welke mening de 'Taalunie' daar dan ook over mag hebben)).
Hallo Richard,
Dit is een cross-post naar allerlei niet relevante groepen.
Hij reageert waarschijnlijk uit nl.taal en dan is het wellicht weer
begrijpelijk......
(Gaat daar natuurlijk over taal en NIET over de functie van taal ;-))
Groet,
Erik-Jan.
Richard van Schaik
2005-12-22 01:21:48 UTC
Post by Erik-Jan Geniets
[...]
Hallo Erik-Jan (bij uitzondering even persoonlijk gesteld)

Ik reageer vanuit nl.taal en ben daar 'japlot' gelukkig nog niet eerder
tegengekomen. Ook in deze groep is miereneuken over een typo niet de
gewoonte gelukkig. Anders zou het aantal posts van ruim 100 per dag nog
vele malen overstegen worden. Het gaat in deze groep over taal in de
wijdste betekenis, dus ook over de functie. Anders had ik met mijn eigen
hobby over taal uit de oudheid en aanverwante zaken hier niets te zoeken.

Groeten,
Richard
--
Richard van Schaik
***@THISwanadoo.nl
http://www.fmavanschaik.nl/
Erik-Jan Geniets
2005-12-22 01:50:28 UTC
Post by Richard van Schaik
[...]
Hallo Richard (Ook even persoonlijk dus)
Dank voor de extra en aanvullende informatie.
Groet,
Erik-Jan.
Richard van Schaik
2005-12-22 00:15:58 UTC
Post by Richard van Schaik
Je heb gelijk
'hebt' natuurlijk, met een soms weigerende 't' op het toetsenbord en
miereneukers moet je overal op bedacht zijn
--
Richard van Schaik
***@THISwanadoo.nl
http://www.fmavanschaik.nl/
Ruud Harmsen
2005-12-21 23:05:34 UTC
Post by Erik-Jan Geniets
Hoe doe je dit:ß nu? Deze ß is door copy and paste ontstaan. Ben
benieuwd hoe dat uit het toetsenbord moet komen.
Rechter-alt-s, mits met als toetsenbordindeling: US-International, dus
met deadkeys.
Ruud Harmsen - http://rudhar.com
Erik-Jan Geniets
2005-12-22 01:06:12 UTC
Post by Ruud Harmsen
Rechter-alt-s, mits met als toetsenbordindeling: US-International, dus
met deadkeys.
Geniaal!!! Helemaal eenvoudig. Kijk maar: ßßßßßßß
Dank,
Erik-Jan.
P.S. Wat zijn deadkeys..dode toetsen...
Richard van Schaik
2005-12-22 01:41:35 UTC
Post by Erik-Jan Geniets
Post by Ruud Harmsen
[...]
Dode toets: een toets die na aanslag niets lijkt te doen, maar met de
opvolgende toetsaanslag geeft dat dan een gecombineerde letter. Even
mijn laptop op een andere indeling: ¨ = een dode toets met een spatie,
een 'e' i.p.v. de spatie levert ë. Op deze laptop verrotte lastig, daar
bij de 'dode-toetsen definitie' ik de '['-toets moet gebruiken om die
puntjes te krijgen. Op andere toetsenborden is dit echter de
'natuurlijke' indeling (en staan toetsen als [ en ] elders). Op oude
typemachines was er ook al zo'n voorziening, de dode toets gaf geen
doorloop naar een volgende plek, maar alleen een accent. De opvolgende
toets geeft dan de letter onder of boven het accent en opvolgend ook de
doorloop naar de volgende vrije plaats. In principe verplaatst een dode
toets de wagen (neem een typemachine in gedachte) niet, maar produceert
wel een teken. Ik ben benieuwd wanneer er iemand gaat vragen wat een
'typemachine' nou is, dan ga ik me echt heel erg oud voelen.
--
Richard van Schaik
***@THISwanadoo.nl
http://www.fmavanschaik.nl/
Erik-Jan Geniets
2005-12-22 01:57:42 UTC
Post by Richard van Schaik
Post by Erik-Jan Geniets
Post by Ruud Harmsen
[...]
Wederom dank, ik had overigens ooit nog zo'n IBM met zo'n bolletje.
Prachtige apparaten toch?
Een voordeel was dat de 'dode toets' wel een zichtbaar resultaat gaf.
Groet,
Erik-Jan.
Mail Order Work
2006-01-23 12:44:33 UTC
Post by Erik-Jan Geniets
Post by Richard van Schaik
Post by Erik-Jan Geniets
Post by Ruud Harmsen
[...]
mijn laptop op een andere indeling: š = een dode toets met een spatie,
[...]
Wat ook wel leuk is , dat is dat je de bewuste tekens ook met de muis kunt
highlighten en dan rechtsklik copy klikken.

sheiße du haßt zuviehl bier im faß

;-) LOL LOL LOLOLOLOLOL

Vriendelijke groeten,
Wim
Maestro
2006-01-24 10:20:46 UTC
Post by Mail Order Work
Post by Erik-Jan Geniets
Post by Richard van Schaik
Post by Erik-Jan Geniets
Post by Ruud Harmsen
[...]
Spuit elf komt ook een maand later nog op de proppen....
Mosterd na de maaltijd zullen we maar zeggen ;-)

Ruud Harmsen
2005-12-21 23:04:50 UTC
Post by Sjoerd Bakker
:-). "Wir haben es nicht gewußt" is in de nieuwe spelling nog meer
geschiedvervalsing ;).
Dat is volgens mijn belabberde Duitse taalgevoel een korte /u/, dus nu
gewusst. Het zij zo, voorzover waar.
Ruud Harmsen - http://rudhar.com
Sjoerd Bakker
2005-12-21 23:20:21 UTC
Post by Ruud Harmsen
Post by Sjoerd Bakker
:-). "Wir haben es nicht gewußt" is in de nieuwe spelling nog meer
geschiedvervalsing ;).
Dat is volgens mijn belabberde Duitse taalgevoel een korte /u/, dus nu
gewusst.
Daar doelde ik dus op.
Post by Ruud Harmsen
Het zij zo, voorzover waar.