officiele taal USA
2018-01-17 07:03:45 UTC
Vraag: wat is de officiële taal van de USA?

Antwoord: die hebben ze niet. Maar alle afzonderlijke staten wel.

Kleefgaren
Izak van Langevelde
2018-01-17 09:30:32 UTC
Post by Anonymous
Vraag: wat is de officiële taal van de USA?
Antwoord: die hebben ze niet. Maar alle afzonderlijke staten wel.
Het Goede Doel zong het al: Wat Amerika betreft, dat land bestaat niet
echt...
Sietse Vliegen
2018-01-18 23:11:54 UTC
Post by Anonymous
Vraag: wat is de officiële taal van de USA?
Antwoord: die hebben ze niet. Maar alle afzonderlijke staten wel.
Laat me raden: allemaal dezelfde, net als het Britse Gemenebest?
Misschien toevallig ook nog die taal? Of net als het Koninkrijk der
Nederlanden? Met voor alle afzonderlijke landen twee officiële talen.
Waarvan maar één gezamenlijke. Ik gok op het laatste, maar dan met
meer dan twee voor elke staat.
Sietse
HdB
2018-01-20 18:31:18 UTC
Post by Anonymous
Vraag: wat is de officiële taal van de USA?
Antwoord: die hebben ze niet. Maar alle afzonderlijke staten wel.

Kleefgaren
Niet helemaal, dat 'alle' bedoel ik. Er zijn slechts 32 staten die een officiële taal hebben - dertig het Engels, plus Hawaii (Engels en Hawaiiaans) en Alaska (Engels plus 'native' talen). In de overige 18 is het gewoon niet wettelijk geregeld.