afvijzen
2018-11-05 06:15:14 UTC
Op een oprit in Leuven stond enkel nog de Opel, maar de nummerplaten waren
er afgevezen. De eigenaar verdween ondertussen met de noorderzon.

-------------

Vlaams woord. Afvijzen = afschroeven. Het verbaast mij dat maar 81% van de
Vlamingen dit woord kent, maar nog opmerkelijker vind ik dat toch nog een
19 % van de Nederlanders het woord kent.

https://nl.m.wiktionary.org/wiki/afvijzen

O nee, zo zit het waarschijnlijk niet. Het staat is een beetje slordig
vermeld. Want toevallig is 81+19=100. Het zal wel zo zijn, dat van alle
mensen die het woord kennen, 81% Vlaams is en 19% Nederlands. Dat is is
toch iets anders,
Bakel
Het Franse vis.
Rein
2018-11-07 22:17:52 UTC
Post by Anonymous
[...]
Er stond:
In onderzoek van het Centrum voor Leesonderzoek uit 2013 werd
'afvijzen' herkend door
19 % van de Nederlanders
81 % van de Vlamingen.

Als daarmee bedoeld wordt wat jij aanneemt, is het gewoon fout
geformuleerd.