om je rot te schamen
Hooglander
2014-04-30 15:38:53 UTC
Ik wens alle op dit forum aanwezige studenten succes met hun sollicitaties
straks...
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wetenschap-Gezondheid/article/detail/3645081/2014/04/30/Eerstejaarsstudenten-maken-tientallen-fouten-per-A4-tje.dhtml

stelletje uilenballen!
H@wig
Er zijn er hier die daar niet mee zitten, hoor.
Izak van Langevelde
2014-04-30 16:39:42 UTC
Post by Hooglander
[...]
Ik zou ook niet kunnen zitten met uilenballen, al geef ik toe dat ik dat
nooit heb geprobeerd. Bij olifantenkl0ten zou ik me wat kunnen
voorstellen, kwa zitten, net als bij een slurf...
Woorddanser
2014-04-30 16:05:31 UTC
Post by Hooglander
[...]
Kejje nagaan hoeveel fouten ze op twéé aviertjes maken!

Hoeveel tweets gaan er op een A4-tje?
Izak van Langevelde
2014-04-30 16:38:14 UTC
Post by Woorddanser
Post by Hooglander
[...]
Alweer een pleidooi voor het gebruik van A5-jes...
Woorddanser
2014-04-30 17:05:34 UTC
Post by Woorddanser
Post by Hooglander
[...]
Het is nog niet zo lang geleden dat folio de standaard was en er geen
spelingtjekkers bestonden. Toen maakten we minder fouten.
BugHunter
2014-04-30 17:07:41 UTC
Post by Woorddanser
Post by Izak van Langevelde
Post by Woorddanser
Post by Hooglander
[...]
Toch vind ik dat niet zo logisch want als ik
voor mezelf spreek leer ik op internet en de
nieuwsgroepen juist beter spellen.
--
Bye, BugHunter.
-
27mc: http://27mc.woelmuis.nl
Izak van Langevelde
2014-04-30 17:34:28 UTC
Post by BugHunter
Post by Woorddanser
Post by Izak van Langevelde
Post by Woorddanser
Post by Hooglander
[...]
Da's meer een kwestie van oefenen dan van spelingtjekkers...
BugHunter
2014-04-30 17:40:33 UTC
Post by BugHunter
Post by Woorddanser
Post by Izak van Langevelde
Post by Woorddanser
Post by Hooglander
[...]
Ik gebruik geen spellingchecker. Als ik twijfel,
zoek ik het woord op. En daar leer ik (hopelijk)
van.
--
Bye, BugHunter.
-
27mc: http://27mc.woelmuis.nl
Izak van Langevelde
BugHunter
2014-04-30 17:58:24 UTC
Post by BugHunter
Post by Izak van Langevelde
Post by BugHunter
Post by Woorddanser
Post by Izak van Langevelde
Post by Woorddanser
Post by Hooglander
[...]
Nou ja, 't lijkt mij een goede manier.
--
Bye, BugHunter.
-
27mc: http://27mc.woelmuis.nl
iMark
2014-05-01 21:51:18 UTC
Nu nog een beetje interpunctie leren.
BugHunter
2014-05-01 22:07:25 UTC
Post by iMark
Post by BugHunter
Toch vind ik dat niet zo logisch want als ik
voor mezelf spreek leer ik op internet en de
nieuwsgroepen juist beter spellen.
Nu nog een beetje interpunctie leren.
Mankeert niets aan, zet jezelf toch niet zo
voor gek.
--
Bye, BugHunter.
-
27mc: http://27mc.woelmuis.nl
iMark
Je blijkt dus wel degelijk de komma te kennen. Ga zo door!
BugHunter
2014-05-02 10:15:11 UTC
Post by iMark
Post by BugHunter
Post by iMark
Post by BugHunter
[...]
Komma's in het bewuste stukje zou geforceerd staan.
--
Bye, BugHunter.
-
27mc: http://27mc.woelmuis.nl
iMark
Integendeel. Nu lijkt het alsof je ze geforceerd niet hebt gebruikt.
Frits
2014-04-30 17:29:14 UTC
Post by Woorddanser
Post by Izak van Langevelde
Post by Woorddanser
Post by Hooglander
[...]
Conclusie: herinvoeren folio; verbod op spellingtjekkers en alle
studenten schrijven foutloos.

Frits
Izak van Langevelde
2014-04-30 17:53:16 UTC
Post by Frits
Post by Woorddanser
Post by Izak van Langevelde
Post by Woorddanser
Post by Hooglander
[...]
Folio was toch uitgeroeid in de beschaafde wereld?
2014-04-30 17:33:37 UTC
Post by Woorddanser
Post by Izak van Langevelde
Post by Woorddanser
Post by Hooglander
[...]
Ik heb 'ns als simpele doch ambitieuze student een avond zonder compiler
gezeten: nooit heb ik iets met zo weinig fouten geschreven...
2014-04-30 16:36:48 UTC
Post by Hooglander
[...]
Och, de persoon aan de andere kant van de tafel is waarschijnlijk niet
veel beter opgeleid...
Woorddanser
2014-04-30 17:08:48 UTC
Post by Hooglander
[...]
Ja. Tekenend is dat fouten alleen fout zijn gerekend als ze door twee
correctoren als fout waren herkend.
Izak van Langevelde
2014-04-30 17:32:29 UTC
Post by Woorddanser
Post by Izak van Langevelde
Post by Hooglander
[...]
Da's een soort corrigeren per democratie: 1+1=2.1 (mja we hebben de
gemiddelde mening genomen)
L. Etterpletter
2014-05-02 15:18:40 UTC
Post by Hooglander
[...]
Dat vrees ik ook. Kennis dwingt respect af. Als die kennis
afwezig is blijft ook het respect achterwege. De gevolgen
zien we dagelijks om ons heen.

+.
BartV
2014-05-02 15:49:37 UTC
Post by L. Etterpletter
Post by Izak van Langevelde
Post by Hooglander
[...]
Man, man, dat is zoooo 20e-eeuws!
Post by L. Etterpletter
Als die kennis
afwezig is blijft ook het respect achterwege. De gevolgen
zien we dagelijks om ons heen.
Ja, die zijn dan weer zoooo 21e-eeuws...
--
Bart

Consensus wordt overgewaardeerd.