o nee
2018-12-02 13:29:54 UTC
Koeman in een of andere krant:

„Ik dacht even: ’Oh, nee’," zei hij voor de camera van FOX Sports."

Ik geef toe: het kan best dat Koeman dit zei. Maar waarschijnlijker is dat
hij "O, nee ... " zei.
--
N nk die denkt dat er eigenlijk nog een " moet staan voor de zin, maar dat
staat wel gek.
h@wig
2018-12-02 16:57:06 UTC
Oh is meer iets voor Derksen. Dat is zo'n o.h.
Bart Dinnissen
2018-12-02 17:58:45 UTC
[...]
Ik heb het zelf liever over "Derksen".
Bart Dinnissen
h@wig
Ja dus?
Pee Retinee
2018-12-03 10:21:41 UTC
Post by Bart Dinnissen
Post by ***@wig
Oh is meer iets voor Derksen. Dat is zo'n o.h.
Ik heb het zelf liever over "Derksen".
Op zijn Victor Borges?

|PR|
Bakel
Nou, o.h. Hij is niet politiek correct. Een verademing.
Anonymous
n nk
h@wig
2018-12-02 19:13:19 UTC
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Anonymous
[...]
Ik vind het een botte lomperik die oeverloos oh't en die zijn mening
nooit ter diskussie stelt. Hij is ingehuurd om maar wat te roepen. En
dat wil de achterban. Mja. Ik hou meer van voetbal dan van
nabeschouwingen.
Bakel
2018-12-02 19:16:39 UTC
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Anonymous
[...]
Hij zegt eigenlijk weinig verkeerds. Hij verpakt het alleen niet in
cadeauverpakking, met een lintje erom. Dus zijn de sneeuwvlokjes
beledigd. Maar de sneeuwvlokjes zijn altijd beledigd.
h@wig
Hij doet maar.
Bakel
Dat lijkt me de juiste houding. Hij doet geen vlieg kwaad.
Bart Dinnissen
2018-12-03 17:52:05 UTC
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Bakel
Post by ***@wig
[...]
Dat is toch geen reden om ze te blijven beledigen? Beledigen is geen deugd.
Er is niets mis met het bedenken hoe je boodschap overkomt bij anderen. Dat is geen kadoverpakking,
dat is fatsoen.
Bart Dinnissen
Bakel
2018-12-03 18:30:29 UTC
Post by Bart Dinnissen
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Anonymous
[...]
In dit geval gaat het over homo's en ik heb hem nog nooit homo's horen
beledigen. Grappen wel, over alles en iedereen, ook over zichzelf. Als
dat niet meer kan, zijn we Amerikanen geworden.
Bakel
2018-12-04 11:06:08 UTC
Post by Bakel
Post by Bart Dinnissen
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Anonymous
[...]
Nou ja, dit dus:

<https://www.dumpert.nl/mediabase/7576177/626a39d1/dominee_gremdaat_over_derksen_en_de_jankende_media.html>

De spijker op zijn kop, zoals Ds. Gremdaat dat wel vaker doet.
Rein
2018-12-04 22:32:42 UTC
Bakel <***@vanb.invalid> wrote:

[knip]
Post by Bakel
<https://www.dumpert.nl/mediabase/7576177/626a39d1/dominee_gremdaat_over_d
erksen_en_de_jankende_media.html>
De spijker op zijn kop, zoals Ds. Gremdaat dat wel vaker doet.
Als ik die instemming van jou lees, moet ik onwillekeurig denken
aan Dan Quayle die zich een vergelijking met Kennedy dacht te
kunnen permitteren. Of aan rudhar die Paulien Cornelisse's boek
zo apprecieerde.
Zolang jullie uitlatingen maar niet op de korrel worden genomen.
Bakel
2018-12-05 00:06:54 UTC
Post by Bakel
[...]
Dat Paul Haenen het met mij eens is, maakt hem nog niet tot mijn Dan
Quayle, hoor.
Snap ik niet.
Rein
2018-12-05 13:30:23 UTC
Post by Bakel
Post by Rein
Post by Bakel
[...]
[...]
Niet zo aandringen. Jij wilt alles begrijpen, maar dat gaat nu
eenmaal niet.
2018-12-06 08:16:18 UTC
Post by Bart Dinnissen
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Bakel
Post by ***@wig
[...]
Nee dat is geen fatsoen dat is afgrijslijk moralisme. Want waar is de
grens? Zo dood als een pier mag ook alniet meer. De koe bij de hoorns
vatten: beledigend. Melk mag niet meer gedronken worden, want wit dus
racistisch en de koe vind het niet fijn als ze aan dr tepels wordt
getrokken. Bah.
n nk
pe
2018-12-07 07:28:07 UTC
Post by Anonymous
Post by Bart Dinnissen
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Bakel
Post by ***@wig
[...]
Dat is geen vergelijk met de botte neerbuigende afkeurende beledigende
stijl van Derksen.
Bakel
2018-12-07 08:03:36 UTC
Post by Anonymous
Post by Bart Dinnissen
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Bakel
Post by ***@wig
[...]
Als je (waarschijnlijk weer ongezien) denkt dat Derksen bot,
neerbuigend, afkeurend en beledigend over homo's was, moet je hier
eens kijken:

<http://www.mediacourant.nl/2018/12/achmed-akkabi-moet-dood-vanwege-rol-in-homofilm/>

Maar daar hoor je politiek correcten niet over, want Marokkanen moeten
vanwege hun Stockholm-syndroom beschermd en geknuffeld worden.
pe
2018-12-07 08:52:20 UTC
Post by Bakel
Post by pe
Post by Anonymous
Post by Bart Dinnissen
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Bakel
Post by ***@wig
[...]
Zoals de waard is...
Post by Bakel
denkt dat Derksen bot,
neerbuigend, afkeurend en beledigend over homo's was,
Dat was-ie
Ander geval, doet niks af/voegt niks toe aan de opzettelijke beledigende
opruiende botheid van Derksen.
Bakel
2018-12-07 08:57:40 UTC
Post by Bakel
Post by pe
Post by Anonymous
Post by Bart Dinnissen
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Bakel
Post by ***@wig
[...]
We hebben net Maarten gehad, die zeer verontwaardigd was over wat
Derksen allemaal zei. Maar wat Maarten helemaal niet gehoord had :)
Post by pe
Post by Bakel
[...]
Derksen was niet bot. Op de schaal van botheid was hij 2/100. De
Marokkanen van de link die ik postte waren homofoob, haatzaaiend en
intolerant, en bedreigenden de acteur met de dood. Daar hoor je geen
politiek correcte Nederlander over.
pe
2018-12-07 11:02:33 UTC
Post by Bakel
Post by pe
Post by Bakel
Post by pe
Post by Anonymous
Post by Bart Dinnissen
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Bakel
Post by ***@wig
[...]
Ik ben niet Maarten.
Post by Bakel
Post by pe
Post by Bakel
[...]
Geen idee wie de volgens jou politiek correcte Nederlander is, ik ben in
ieder geval niet politiek en het ging niet over Marokkanen, het ging over
Derksen. Die was bot en beledigend, niet politiek maar ook zeker niet
correct. Vind jij dat niet bot? Dan ben jij ook bot. Maar dat wisten we al.
Bakel
2018-12-07 17:30:45 UTC
Post by Bakel
Post by pe
[...]
Wat zei hij dat bot of beledigend was? Hij zei in wezen: "Kom toch uit
de kast. Het is erger als je erin blijft zitten." Het is zijn zaak
niet en het is wat makkelijk gezegd, maar ik begrijp niet waarom
iemand dat niet mag zeggen.
pe
2018-12-07 20:39:54 UTC
Post by Bakel
Post by pe
Post by Bakel
Post by pe
[...]
Je maakt er wat anders van. Dat zei hij niet, ook niet in wezen. Je vindt
het nodig om zijn woorden te verdraaien, dus je weet het wel.
Bakel
2018-12-07 21:26:26 UTC
Post by Bakel
Post by pe
[...]
Zo heb ik het onthouden. Maar vertel me dan wat hij wèl zei. Wat heeft
jou zo gekwetst?
Maarten van Tilburg
2018-12-07 12:39:41 UTC
Post by Bakel
Post by pe
Post by Bakel
Post by pe
Post by Anonymous
Post by Bart Dinnissen
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Bakel
Post by ***@wig
[...]
Daar kan je wel duizenf lachjes achter zetten, maar mensen verkeerd
citeren en daarop dan afrekenen is echt helemaal niet grappig.
Bakel
2018-12-07 17:31:39 UTC
Post by Bakel
[...]
Je hebt het letterlijk gezegd. Je had het niet gehoord en je ging af
op de reacties van anderen. Jouw woorden.
Maarten van Tilburg
2018-12-07 17:42:20 UTC
Post by Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Post by Bakel
[...]
Tja. Je hebt verkeerd gelezen, dat zal het wel zijn. Je DACHT dat ik
commentaar gaf op een uitlating die ik niet gehoord of gezien heb, en
toen vond ja dat nodig om er lekker op te schieten. Een uitlating
overigens die in JOUW WOORDEN toch wel heel goed was, al heb je dat
later afgezwakt.

Er DAAR reageerde ik dan op. En dat mag niet he. Je mag het niet oneens
zijn met jouw onderbuikretoriek, wat dan ben je elitair en DUS slecht.
En natuurlijk is het helemaal niet jouw fout dat je niet begrijpend kunt
lezen, of selectief moet reageren op wat jij denkt dat viers en voos is.
Daarom herhaal je je beschuldigingen maar even, zelfs na het uiten van
een zware belediging. Ik vermoed dat je dacht het pleit gewonnen te
hebben, ook al moet je er voor liegen.

Hoepel toch gewoon op. Je bent gewoon een lage provocateur zonder enig
gevoel.
Bakel
Je discussieert als een dronken kleuter.
h@wig
2018-12-07 11:59:56 UTC
Post by Bakel
Post by pe
Post by Anonymous
Post by Bart Dinnissen
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Bakel
Post by ***@wig
[...]
Derksen weet donders goed dat in voetbalkringen homo's het moeilijk
hebben.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=196361

Dan kan hij wel roepen dat ze uit de kast moeten komen, maar dat is
een geweldige onderschatting van het probleem. Als homo's vervolgens
met verhalen komen waar ze allemaal tegenaan lopen moet je die niet
afdoen als 'huiliehuilie'.
Hij had ook de kantinementaliteit kunnen aanvallen, ipv de uit de
kastkomende homo. Hij is niet ingehuurd om genuanceerd te zijn want
dan dalen de kijkcijfers.
Post by Bakel
moet je hier
[...]
Stokpaardje-syndroom. Ik zou een filmpje van IS kunnen zoeken. En
vinden. Maar dat durf ik niet. Het zou ook niks afdoen aan de
uitspraken van Derksen want het kan altijd erger.
Bakel
2018-12-07 17:38:53 UTC
Derksen weet donders goed dat in voetbalkringen homo's het moeilijk
hebben.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=196361
Dat erkent hij ook elke keer. Vd Gijp en Derksen zeggen steeds dat de
voetbalwereld homofoob is en dat het misschien beter is om daar niet
uit de kast te komen.
Post by ***@wig
[...]
Hij onderschat het helemaal niet, hij benoemt het steeds. Al die
mensen die nu zo klagen, kijken helemaal niet naar het programma. Die
reageren op een sound byte.
Post by ***@wig
Hij had ook de kantinementaliteit kunnen aanvallen, ipv de uit de
kastkomende homo. Hij is niet ingehuurd om genuanceerd te zijn want
dan dalen de kijkcijfers.
Ik vind hem niet zo ongenuanceerd.
Post by ***@wig
Post by Bakel
moet je hier
[...]
Maar iedereen valt over Derksen, terwijl je niemand over deze
Marokkanen hoort. Want Marokkanen zijn de witte olifant in de kamer.
Daar mag niks over gezegd worden. Als al die meehuilende wolven zo
bezorgd zijn over het lot van de homo, laten ze dan hun bek eens open
trekken over de veel ergere homohaat onder moslims. Het is allemaal zo
laf en hypocriet.
h@wig
2018-12-07 20:45:58 UTC
Post by ***@wig
[...]
Weten wat er aan de hand is en niet willen zien hoe moeilijk het is in
dat wereldje om uit de kast te komen.
Post by Bakel
Al die
mensen die nu zo klagen, kijken helemaal niet naar het programma. Die
reageren op een sound byte.
De media meten het breeduit, dus daar krijg je wel wat van mee. Maar ik
heb het filmpje opgezocht, hoor.
Post by Bakel
Post by ***@wig
Hij had ook de kantinementaliteit kunnen aanvallen, ipv de uit de
kastkomende homo. Hij is niet ingehuurd om genuanceerd te zijn want
dan dalen de kijkcijfers.
Ik vind hem niet zo ongenuanceerd.
Noem het dan maar bot.
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Bakel
moet je hier
[...]
Wat ik al zei: jij komt altijd met voorbeelden die /ook/ erg zijn. Net
nog een reportage op tv over homohaat in Rusland.

Als Derksen dapper was benoemde hij het onderliggende probleem. Maar
dat durft ie niet.
Bakel
2018-12-07 21:32:24 UTC
Post by Bakel
Hij onderschat het helemaal niet, hij benoemt het steeds.
Weten wat er aan de hand is en niet willen zien hoe moeilijk het is in
dat wereldje om uit de kast te komen.
Volgens mij sprak hij in het algemeen, niet alleen over de
voetbalwereld. De voetbalwereld is nou juist een plek waar het wèl
moeilijk ligt en dat zeggen Van der Gijp en Derksen ook steeds.
Post by ***@wig
Post by Bakel
[...]
Kun jij dan citeren wat er zo kwetstend was? Maarten weet van toeten
noch blazen en van pe heb ik het ook nog steeds niet gehoord.
Post by Bakel
[...]
Ook erg? Nou vergelijk je wat Derksen zei met de doodsbedreigingen op
dat forum. Wat op dat forum wordt gezegd is niet "ook erg". Het is
"ongelofelijk veel erger". En in Nederland, niet in Rusland.
Post by ***@wig
Als Derksen dapper was benoemde hij het onderliggende probleem. Maar
dat durft ie niet.
Welk onderliggende probleem?

NNK
2018-12-07 11:52:35 UTC
Dat is geen vergelijk met de botte neerbuigende afkeurende beledigende
stijl van Derksen.
Totaal 100% 180 graden oneens. Maar dat boeit verder niet, ik hou er
over op.
2018-12-02 21:22:37 UTC
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Anonymous
[...]
En dat waardeer ik in hoge mate in hem.
n nk
NNK
2018-12-02 22:09:14 UTC
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Anonymous
[...]
Ik snap werkelijk niet dat mensen die een programma bekijken waar er een
paar kerels aan een voetbalkroegtafel te zitten ouwehoeren, meteen in de
stand verantwoordgesprekmethoorenwederhoorblabla schieten omdat er ook
een tafel in beeld is. Pauw en Twan maken heel andere programma's. Alsof
een tekenfilm van Fred Flintstone of Pappa Big, die ik heel erg leuk en
humoristisch vind trouwens, gewaardeerd moet worden met dezelfde
maatstaven als Rembrandts Nachtwacht. Niet minder maar anders. En als je
er niet van houdt: kijk dan niet.
Bakel
2018-12-02 22:27:54 UTC
Post by NNK
Post by ***@wig
Post by Bakel
Post by ***@wig
[...]
Precies. Die 3 steken overal de draak mee, inclusief met zichzelf.
Lekker laten gaan. Je hoeft inderdaad niet te kijken.
Ruud Harmsen
Bakel
Hé! :)
Rein
2018-12-03 22:42:46 UTC
Post by NNK
[...]
Waren we rudhar toch bijna vergeten!
2018-12-04 13:24:32 UTC
Post by NNK
[...]
Sorry, druk geweest, met vuurmuren en zo. Kon niet mijn onverdeelde
aandacht aan Uw Meningen geven. Nogmaals mijn excuus.
2018-12-03 10:39:37 UTC
Post by Bakel
Post by ***@wig
Oh is meer iets voor Derksen. Dat is zo'n o.h.
Nou, o.h. Hij is niet politiek correct. Een verademing.
Ik vind het een botte lomperik
met zwerversallures
Post by ***@wig
die oeverloos oh't en die zijn mening nooit ter diskussie stelt.
Hij is ingehuurd om maar wat te roepen.
Dat was ook zijn vak.
Post by ***@wig
Ik hou meer van voetbal dan van nabeschouwingen.
Mij kan het allebei gestolen worden.

|PR|
Dirk T. Verbeek
2018-12-04 21:10:52 UTC
Mja. Ik hou meer van voetbal dan van nabeschouwingen.
Als ik iets over voetbal wil weten kijk ik de volgende dag wel bij de
politieberichten om te zien hoeveel schade er deze keer was.
Bakel
2018-12-04 21:34:27 UTC
nl.taal is veel te fijnbesnaard voor voetbal.
Rein
2018-12-04 22:32:44 UTC
Post by Bakel
Post by Dirk T. Verbeek
[...]
Vertel 's waar je op uit bent?
Bakel
2018-12-05 00:09:34 UTC
Post by Bakel
Post by Dirk T. Verbeek
[...]
nl.taal is toch een beetje een hoger opgeleid eliteclubje. Zulke
mensen kijken vaak neer op voetbal.
h@wig
Wie kijkt er allemaal neer op voetbal dan?
Bakel
2018-12-05 10:42:36 UTC
Post by Bakel
Post by Rein
Post by Bakel
Post by Dirk T. Verbeek
[...]
Ok, iedereen die hier van voetbal houdt en naar voetbal kijkt, graag
melden.
h@wig
2018-12-05 12:47:29 UTC
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Bakel
Post by Rein
Post by Bakel
Post by Dirk T. Verbeek
[...]
Te laat. Nabeschouwingen vind ik al oninteressant, oordeel over de
uitslag voordat de wedstrijd gespeeld is zijn nog erger.
Bakel
Waarmee de teller nog op nul staat. Nou ja op één. Ikke.
Maarten van Tilburg
2018-12-05 15:37:42 UTC
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Bakel
Post by Rein
Post by Bakel
Post by Dirk T. Verbeek
[...]
Kijk jij nou neer op voetbal of juist niet? Of is het jouw mening dat
mensen die voetbal kijken niet fijnbesnaard zijn? Of dat gezwam over
voetbal verplichte kost voor onbesnaarden? Of kijk jij misschien neer op
mensen die niet van voetbal houden? Ik wil graag duidelijkheid.
Bakel
2018-12-05 15:51:45 UTC
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Bakel
Post by Rein
Post by Bakel
Post by Dirk T. Verbeek
[...]
Ik houd van voetbal en kijk ook naar Veronica Inside. Het valt me vaak
op dat men er in nl.taal altijd als de kippen bij is om te verklaren
niet geïnteresseerd te zijn in voetbal. Het lijkt hier wel een
statussymbool.
Maarten van Tilburg
2018-12-05 16:13:42 UTC
Post by Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Bakel
Post by Rein
Post by Bakel
Post by Dirk T. Verbeek
[...]
Dus "niet geinteresseerd zijn" = "neerkijken op"

En zo te zien vind je "hoger opgeleid" een enge club. Zoiets als de
vrijmetselaars maar dan anders. Dat is wel passend in de tijdgeest hoor,
je ziet het tegenwoordig overal als modeverschijnsel. Nou ja, Tierry
Baudet noemt zichzelf een intellectueel en spreekt bij voorkeur Latijn
om dat te laten zien, maar in feite is het natuurlijk net zo´n domme
eliteclubjesbestrijder als alle andere populisten. Met dus de diepe
overtuiging dat "het volk" (populus) aka "de man van de straat" zo dom
is als het achtereind van een varken en ook dom moet worden gehouden
door hem sprookjes te vertellen, en hem op te zetten tegen die o zo
gevaarlijke elite. Ter meerdere eer en glorie van henzelf.

Vroeger was het streven om den arbeider op te stoten in de vaart der
volkeren, onder andere door hem/haar op te leiden in kennis en cultuur.
"Den arbeider", je raadt het misschien al, was toendertijd de man in de
straat. En ja, ook sport. Een gezonde geest in een gezond lichaam, dat
was niet alleen bij de Hitlerjugend in zwang.
Daarna kwam de patatgeneratie, en nu verdienen de sporters miljoenen met
een spelletje waar de meesten alleen maar naar kijken, niet deelnemen,en
of dat tot iets ander leidt dan hersenverweking is nog niet duidelijk.
Maar ik vrees het ergste. De uitlatingen van die Derksen en het belang
dat er in Nederland kennelijk aan wordt gehecht doet het ergste vrezen.
Bakel
2018-12-05 16:49:49 UTC
Post by Bakel
[...]
Bij de een zal het niet geïnteresseerd zijn en bij de ander neerkijken
op. Je zal niemand horen zeggen: "Ik hou niet van tennis, hoor!
Voorbeschouwingen, wedstrijden, nabeschouwingen... ik luister liever
naar de Matthäus-Passion!" Bij voetbal wel.
Post by Maarten van Tilburg
En zo te zien vind je "hoger opgeleid" een enge club.
Nee, hoor.
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Ik weet eigenlijk heel weinig van hem. Hij is grotendeels langs me
heengegaan. Toch lijkt het me niet waarschijnlijk dat ik ooit op hem
zal stemmen.
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Terwijl die arbeider liever met een biertje op de bank naar Ik Hou Van
Holland ligt te kijken.
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Wat heeft Derksen eigenlijk gezegd dat jou zo stoort? Daar ben ik heel
benieuwd naar.
Maarten van Tilburg
2018-12-05 19:12:20 UTC
Post by Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Post by Bakel
[...]
O. Nou, ik zie niet wat het een met het ander te maken heeft.
Post by Bakel
Post by Maarten van Tilburg
En zo te zien vind je "hoger opgeleid" een enge club.
Nee, hoor.
Het stond toch echt ongeveer zo in een stuk dat inmiddels geknipt is.
Post by Bakel
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Het was maar een voorbeeld, er zijn tegenwoordig erg veel populistische
tiepetjes, ook onder niet-politici.
Post by Bakel
Post by Maarten van Tilburg
[...]
"de arbeider" die ik bescheef is uitgestorven. Waarschijnlijk is je
ontgaan dat ik de socialistische beweging van voor en net na de oorlog
beschreef.
Post by Bakel
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Ik zou het niet weten. Op gevaar af dat ik meteen voor elitair wordt
uitgemaakt kijk ik zelden of nooit naar ouwehoerprogramma´s waar mensen
naar het schijnt doen aan potjes vérpissen en provoceren. Maar het was
heel vreselijk, als ik de reacties goed begrijp die ik op het internet
voorbij zag komen.
Even een vraag, uit onwetendheid hoor. Dat programma heet VI als ik me
goed herinner, maar dat stond voor Voetbal Insider, dus niet Veronica.
Bakel
2018-12-05 19:38:37 UTC
Post by Bakel
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Jij lift dus gewoon ongezien mee met elke golf die er langs komt.
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Hij zei dat men als homo een kerel moet zijn en gewoon uit de kast
moet komen, omdat het veel erger is om erin te blijven zitten dan om
eruit te komen.

Nou is dat vast wat kort door de bocht, maar dit moet je toch gewoon
kunnen zeggen zonder hysterische sneeuwvlokjes achter je aan te
krijgen.
Voetbal International werd Voetbal Inside en is nu Veronica Inside.
Maarten van Tilburg
2018-12-05 19:51:36 UTC
Post by Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Post by Bakel
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Een aanname die geheel voor jou rekening is, en naar ik je kan
verzekeren ook compleet onjuist. Maar ja, als je me moet uitleggen wat
er gebeured, wist je dus al dat mijn mededeling dat ik niet goed wist
wat hij (precies) had gezegd en waarom niet heb meegemaakt, en dan ben
ik niet iemand die lekker mee gaat twitteren over iets waar ik geen zak
van weet. Ik ben namelijk tegen dat soort massa-hysterie.
Post by Bakel
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Daar zal hij dan wel veel van weten, mag ik hopen.
Post by Bakel
Nou is dat vast wat kort door de bocht, maar dit moet je toch gewoon
kunnen zeggen zonder hysterische sneeuwvlokjes achter je aan te
krijgen.
Je vindt "hysterische sneeuwvlokjes" wel een goede en treffende
beschrijving (ipv kort door de bocht) van mensen die het eventueel niet
met je eens zijn? Ik niet, ik vind dat een treffend voorbeeld van de
manier woaarop er tegenwoordig in bepaalde kringen wordt
gecrommuniceerd. NIET dus. Niet luisten naar elkaar, vooral geen begrip
tonen voor elkaars gevoelens, lekker grote woorden gebruiken en als er
dan eventueel (als ze dat nog durven) geprotesteerd wordt een NOG
grotere muil opentrekken.
Post by Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Even een vraag, uit onwetendheid hoor. Dat programma heet VI als ik me
goed herinner, maar dat stond voor Voetbal Insider, dus niet Veronica.
Voetbal International werd Voetbal Inside en is nu Veronica Inside.
Je ziet, ik lijd aan veroudering. Bejaard he, over de houdbaarheidsdatum
en nog elitair ook.
Bakel
2018-12-05 20:02:39 UTC
Post by Bakel
[...]
Jij keurt Derksens woorden af zonder dat je ze gehoord hebt. Over niet
luisteren gesproken.
Post by Maarten van Tilburg
, vooral geen begrip
tonen voor elkaars gevoelens, lekker grote woorden gebruiken en als er
dan eventueel (als ze dat nog durven) geprotesteerd wordt een NOG
grotere muil opentrekken.
Zoals die sneeuwvlokjes op iemand duiken die iets zegt dat ze niet
bevalt (ze probeerden zelfs sponsors van het programma zich te laten
terugtrekken vanwege de "vreselijke" dingen die Derksen zei), daar
moet je je inderdaad flink tegen verzetten. We zijn al enkele decennia
onder het juk van de Christenen uit. Laten we het niet vervangen door
het juk van de sneeuwvlokjes.
Maar nou ben je weer helemaal bij.
Maarten van Tilburg
2018-12-05 20:26:04 UTC
Post by Bakel
Post by Bakel
[...]
Nee, dat deed ik niet. Ik constateerde slechts de storm in een glas
water. Leg me geen woorden in de mond om er vervolgens op in te hakken.
OF maw: JIJ leest niet laat staan dat je luistert.
Bakel
2018-12-05 20:34:19 UTC
Post by Bakel
Post by Maarten van Tilburg
[...]
kennelijk aan wordt gehecht doet het ergste vrezen." (MvT)

Welke uitlatingen? Geen flauw idee.
Maarten van Tilburg
2018-12-05 20:39:41 UTC
Post by Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Post by Bakel
Post by Maarten van Tilburg
[...]
De uitlatingen in het algemeen. Ik heb namelijk dat programma wel eens
gezien en wat hij toen allemaal zei kwam niet al te prettig bij mij binnen.

Goed, je hebt nu wel even opgezocht wat ik geschreven had, en daar heb
je je eigen interpretatie aan gehecht. Helaas onjuist, maar dat zal je
wel weer eindeloos gaan afstrijden en verdraaien. Waarvan acte. Ik kap
er weer even mee dan.
Bakel
Hahaha, wat ben je toch een flapdrol.
Ruud Harmsen
2018-12-06 20:27:59 UTC
Wed, 5 Dec 2018 14:13:42 -0200: Maarten van Tilburg
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Den als nominatief kan niet. Kon vroeger ook niet.
2018-12-06 22:15:08 UTC
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Behalve in het Brabants. Ik zocht naar 'den eerste boer den beste' uit
Oeteldonk, maar bleef hangen in een stukje jeugdsentiment. De
Internationale Scène Mistero Buffo: den eerste op de wereld was onze
lieve heer.
Ook in het Vlaams dus.

30 jaar geleden voor het laatst gehoord en ik kan het nóg
meezingen.Geweldig!
Rein
2018-12-07 11:50:15 UTC
http://youtu.be/_F4ttKpEVE4
30 jaar geleden voor het laatst gehoord en ik kan het nóg
meezingen.Geweldig!
Ik heb de lp. Idd geweldig. Al een hele poos niet gedraaid. Hij
komt geheid vandaag aan de beurt.
Jan van den Broek
2018-12-05 19:37:45 UTC
On 2018-12-05, Bakel <***@vanb.invalid> wrote:

[Schnipp]
Post by Bakel
Ik houd van voetbal en kijk ook naar Veronica Inside. Het valt me vaak
op dat men er in nl.taal altijd als de kippen bij is om te verklaren
niet ge??nteresseerd te zijn in voetbal. Het lijkt hier wel een
statussymbool.
Om een volgende discussie alvast voor te zijn: Ik ben niet
ge\"{\i}nteresseerd in korfbal (en motorcross evenmin).
--
Jan v/d Broek
***@dds.nl
Flibsy
2018-12-06 11:31:57 UTC
Post by Bakel
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Suggestief.
Post by Bakel
/om te verklaren
niet geïnteresseerd te zijn in voetbal./
Ah, de terminologie is gewijzigd, zie ik.
Post by Bakel
/Het lijkt hier wel een
statussymbool.
Dat vind je vast niet van iemand die er in nl.taal altijd als de
kippen bij is om te verklaren niet 'politiek correct' te zijn.
Bakel
2018-12-06 17:49:19 UTC
Post by Bakel
Post by Maarten van Tilburg
[...]
Heel goed waargenomen.
Post by Rein
Post by Bakel
/om te verklaren
niet geïnteresseerd te zijn in voetbal./
Ah, de terminologie is gewijzigd, zie ik.
Jou ontgaat niets!
Klopt ook al! Indrukwekkend, Rein!
Rein
2018-12-07 11:50:15 UTC
Post by Bakel
Post by Rein
Post by Bakel
[...]
(Ja, ze willen nog wel 's van strategie veranderen.)
2018-12-05 13:30:24 UTC
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Bakel
Post by Rein
Post by Bakel
Post by Dirk T. Verbeek
[...]
Eerst iets beweren over een hele groep en dan moet dié voor de
onderbouwing zorgen?
En wat doe je met evt. nl.taalers die geen voetbalwedstrijd of
nabeschouwing missen en het gewoon verdommen om aan jouw oproep
gehoor te geven?
Bakel
Die ondersteunen mijn stelling. Dat krijg je als je niet stemt.
Bart Dinnissen
2018-12-05 16:20:41 UTC
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Bakel
Post by Rein
Post by Bakel
Post by Dirk T. Verbeek
[...]
Nou, ik. Op tv dan.
En hoog opgeleid ben ik ook niet. Laat staan elite of fijnbesnaard.

Maar wellicht (wat is het toch een mooi woord) wellicht ben ik de enige?
Bart Dinnissen
Bakel
2018-12-05 16:53:18 UTC
Post by Bart Dinnissen
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Bakel
Post by Rein
[...]
Volgens mij behoort men sneller tot de elite dan men denkt.
We zijn al met zijn tweeën.
Izak van Langevelde
2018-12-05 18:17:02 UTC
On Wed, 05 Dec 2018 21:42:36 +1100, in nl.taal Bakel
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Bakel
Post by Rein
Je had toch de MAVO afgemaakt?
Bart Dinnissen
2018-12-05 19:11:59 UTC
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Bakel
Post by Rein
Post by Bakel
Post by Dirk T. Verbeek
[...]
Ik heb het VWO zelfs afgemaakt. Maar daar maak je tegenwoordig geen goede sier mee hoor. Al had ik
twee negens, en wat achten en een enkele zeven. De elite was hartbrekend dichtbij maar ja, een zeven
Bart Dinnissen
Izak van Langevelde
2018-12-05 19:35:00 UTC
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Bakel
Post by Rein
Post by Bakel
Post by Dirk T. Verbeek
[...]
Hoogopgeleid, ik wist het wel...
Bakel
2018-12-05 19:40:31 UTC
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Bakel
[...]
Het is maar net hoe je elite definieert, maar in mijn optiek maak je
met een VWO-diploma deel uit van de elite.
Bart Dinnissen
2018-12-07 19:51:45 UTC
Post by Bakel
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Bakel
[...]
Dank. Dat geeft de burger moed.
Bart Dinnissen
Maarten van Tilburg
2018-12-05 19:40:33 UTC
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Bakel
Post by Rein
Post by Bakel
Post by Dirk T. Verbeek
[...]
Die elitairen worden tegenwoordig bijna geruisloos opgeruimd, zelfs bij
de VPRO wat vroeger toch heel vreselijk elitair was. Ik doel op Filip
Freriks, wiens grootste probleem lijkt dat hij niet 10000 woorden per
minuut spreekt zoals die vent van DWDD en daarom, volgens een commentaar
dat ik ergens las, "zijn houbaarheidsdatum heeft overschreden".
Bejaarden he, die moeten in de kliko voordat ze echt gevaarlijk worden.

Kijk VB, daarom dus.
Bakel
2018-12-05 20:06:13 UTC
Post by Bart Dinnissen
[...]
Het heeft iets van leeftijdsdiscriminatie, maar van de andere kant:
stel dat Peter Knegjens nog had geleefd. Had hij ons dan nog steeds op
tv "Aju paraplu" moeten toeroepen?
joh
Niet meer. Ook omdat ik al jaren geen tv meer heb. Bij het voorlaatste wk heb ik nog wel per verrekijker een penaltyreeks bij de overburen meegekeken.
Rein
2018-12-05 13:30:26 UTC
Post by Bakel
Post by Rein
Post by Bakel
Post by Dirk T. Verbeek
[...]
- Moet dat een antwoord op de vraag voorstellen?
- Grappig dat uitgerekend jij 'neerkijken op' bezigt. Bij mij
valt voetbal, net als punniken, de herenliefde en IT, onder zaken
die me weinig of niets zeggen. Zonder waardeoordeel; je kunt niet
overál warm voor lopen.
Dirk T. Verbeek
2018-12-05 17:06:03 UTC
Post by Dirk T. Verbeek
Mja. Ik hou meer van voetbal dan van nabeschouwingen.
Als ik iets over voetbal wil weten kijk ik de volgende dag wel bij de
politieberichten om te zien hoeveel schade er deze keer was.
Er is niet veel mis met voetbal als een spelletje.
Er is heel veel mis met voetbal als beroep, denk aan idiote
'salarissen', het gebrek aan actie op het veld en daardoor teveel actie
buiten het veld door supporters, sorry, hooligans.
Bakel
2018-12-05 17:11:42 UTC
Post by Dirk T. Verbeek
Post by Dirk T. Verbeek
[...]
Ja, die idiote salarissen. De Champions League boeit me daardoor niet
zo. Of het ene clubje miljonairs of het andere nou wint, wat maakt het
uit? Dan kijk ik liever naar Tietjerksteradeel tegen Hendrik Ido
Ambacht.
h@wig
2018-12-05 20:15:23 UTC
Post by Bakel
Post by Dirk T. Verbeek
Post by Dirk T. Verbeek
[...]
Je kijkt toch niet naar voetbal om wat er mee te verdienen valt?
Jullie noemen de uitwassen. Die heb je ook bij basketbal en ijshockey
en als de relschoppers daar geweerd worden gaan ze wel ergens anders
matten. Zeker de laatste maanden is voetbalkijken weer aantrekkelijk op
tv. Die omhaal van Luuk de Jong staat op mijn netvlies. Naar voren
voetballen ipv achteruit. Mooi overspel met van die korte tikkies, daar
kan ik van genieten. Dus reken mij ook maar bij de liefhebbers. Alleen
dat oeverloos nakaarten hoeft niet voor mij.
Bakel
Dat zijn er dan al 3.
Bakel
2018-12-05 20:32:50 UTC
Post by Bakel
Post by Dirk T. Verbeek
Post by Dirk T. Verbeek
[...]
Nee, maar het is elk jaar dezelfde stoelendans tussen dezelfde
miljonairsclubs. Real, Barcelona, Manchester, Chelsea, Bayern... het
maakt mij echt niet uit welke miljonairsclub er wint. Het is er altijd
een uit hetzelfde groepje van 12.
h@wig
2018-12-05 21:08:29 UTC
Post by Bakel
Post by ***@wig
[...]
Als je naar een film kijkt, boeit het jou dan wat de acteurs verdienen
of welke film in de prijzen valt?
Bakel
2018-12-05 21:34:50 UTC
Post by Bakel
Post by ***@wig
[...]
Nee, maar bij een wedstrijd is het wel leuk als je voor een van beide
partijen bent. En die miljoenenclubs inspireren mij niet echt wat dat
betreft.

Blijft soms wel mooi om naar het allerbeste voetbal te kijken,
natuurlijk.
NNK
2018-12-06 08:44:42 UTC
[...]
Grappig. Ik kijk nooit voetbal, alleen het oeverloos nakaarten, daar
geniet ik van. En daarom weet ik ook alles van voetbal! Ik kan prima
meekomen op verjaardagen in de stoelenkring. Waarom dat balletje niet
zus maar zo had gemoeten. Druk zetten op de bal. Naar voren
uitverdedigen. Zaakje voor de VAR. Buitenspelval, tackle met opgeheven
been, oprukkende backs, donkerrood, kunstgras, kort dekken, aansluitend
middenveld, balletje breed, niets is meer een geheim voor me. Kijken
naar 22 kortebroekenmannetjes die in een weilandje een balletje in een
netje schoppen heeft totaal geen nut voor me.
2018-12-06 09:47:59 UTC
Post by NNK
Post by ***@wig
[...]
En ook nog eens goed op de hoogte inzake het homovraagstuk.

Kijken
2018-12-05 17:53:33 UTC
Post by Dirk T. Verbeek
Post by Dirk T. Verbeek
[...]
Er is tegenwoordig ook heel veel mis met "voetbal als een spelletje".
Met "dank" aan de hooligans, pardon ouders, die langs de lijn staan
en hun kroost "dwingend aanmoedigen", en spelers en scheidsrechters
uitschelden of zelfs molesteren als ze in hun ogen iets verkeerd doen.
Voetbal is oorlog. Gelukkig zijn er ook nog echte sporten.

2018-12-05 19:15:04 UTC
Post by Dirk T. Verbeek
Post by Dirk T. Verbeek
[...]
Oei, nou, ik weet niet of je dat tegenwoordig wel hardop mag zeggen
hoor. Dat klinkt wel heel erg elitair.
Bakel
Het woord "neerkijken" was toch niet zo slecht gekozen?
Jan van den Broek
2018-12-05 19:40:32 UTC
On 2018-12-05, Dirk T. Verbeek <***@xs4all.nl> wrote:

[Schnipp]
Post by Dirk T. Verbeek
[...]
Dit is al redelijk off-topic, maar het lijkt mij heel waarschijnlijk dat
die supporters/hooligans er zonder voetbal ook zijn, zij het dan elders.
--
Jan v/d Broek
***@dds.nl
Bakel
2018-12-05 20:07:48 UTC
Post by Jan van den Broek
[Schnipp]
Post by Dirk T. Verbeek
[...]
Ja, ik denk dat het gajes altijd wel opduikt waar iets te beleven
valt. Indertijd ook bij die protesten tegen asielzoekers bijvoorbeeld.
Of bij het zwartepietgedoe misschien.
pe
2018-12-02 21:19:56 UTC
Post by Bakel
Post by ***@wig
Post by Anonymous
[...]
Sterker nog, hij is helemaal niet correct.
2018-12-02 22:54:15 UTC
Post by Bakel
Post by ***@wig
[...]
"Ik sla jullie toch ook niet de hele tijd met mijn
sigarenbandjes om de oren?" (VB)